2022
Audi ще отпразнува 10-годишния юбилей на RS Q3 със специална спортна версия на модела, наречена RS Q3 edition 10 years. Тя ще бъде ограничена само до 555 екземпляра общо за версиите RS Q3 и RS Q3 Sportback. За задвижването ще се грижи 2,5-литровият 5-цилиндров мотор (400 к.с., 480 Нм), който работи и в TT RS Coupé (което също получи лимитирана версия наскоро). Потентната машина е комбинирана със 7-степенна трансмисия с два съединителя S tronic и перманентно 4х4. Отвън, както и отвътре RS Q3 edition 10 years е получило ексклузивни акценти. Сред тях са новият сив металик Chronos, 21-цоловите джанти, новите RS седалки тип „корито“, изработени с рециклиран микрофазерен материал Dinamica, както и черните декорации по таблото. В Германия цените на специалния пакет стартират от 5990 евро (ок. 12 000 лева).
Освен металика Chronos, клиентите ще могат да поръчат RS Q3 edition 10 years и в сребрист мат, който обаче не е запазен само за екзотичната модификация. Само за нея обаче са достъпни 21-цоловите с двойни лъчи, „обути“ в гуми с размер 225/35. Опционално купувачите могат да се сдобият и с 19-цолови керамични спирачки.
В интериора един от основните акценти са RS седалките тип „корито“ с карбонова задна част, решена в мат. Те са с тапицерия, изработена от кожа и материята Dinamica (микрофазер, състоящ се от до 45 процента рециклирани РЕТ-влакна). Много от интериорните компоненти (както и капакът върху самия двигател) са решени в контрастен оранжев цвят.
Отвън edition 10 years се разпонава по многобройните черни детайли – напр. затъмнените матрични LED-фарове с динамични мигачи, както и черните корпуси на огледалата. В черно са решени рамката на покрива, лайстните на прозорците, дифузьора и дори четирите ринга на Singleframe радиаторната решетка.
RS Q3 е изключително привлекателен за хората с бензин в кръвта благодарение на 5-те си цилиндъра, които „палят“ в поредност 1-2-4-5-3 – а това гарантира невероятен звук. Ако ви се намират спестени пари, вероятно версии като тази ще имат потенциал да поскъпват в бъдеще – тъй като двигателите с голям работен обем си отиват. Благодарение на 2,5-литровата машина, която отдава максималния си въртящ момент от 480 Нм в диапазона 2250-5850 об/мин, SUV-ът се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 4,5 сек и развива максимална скорост 250 км/ч (или 280, ако клиентът доплати за премахването на електронното ограничение).