2021
Всички говорят само за електромобили! При цялата тази еуфория по колите с електрическо задвижване не забравяйте двигателите с вътрешно горене! Усъвършенствайте ги, направете ги по-добри – за това настоява Мариo Пукшеч, редактор на AUTO BILD. Неговият коментар!
Наскоро изкарвах нашия електромобил от продължителните тестове Kia e-Soul от гараж и знаете ли какво? След няколко стотин метра вече не мислех за автомобила, в който седя. Просто го използвах. Тъй като функционираше добре и ме остави на мира.
Нещо като надеждната пералня машина – вкъщи тя е единственото нещо, което работи на електричество. Моят велосипед се движи с мускулна сила, а автомобилите ми – с бензин и дизел. Тоест аз съм традиционалист по отношение на мобилността.
Това, че когато карам електрическия Soul съм доволен, се дължи на лесния начин на употреба на електромобила. Аз например се занимавам много повече с двигателите с вътрешно горене, разликите там са много по-силно изразени, като по време на пътуване винаги обобщавам с няколко изречения характера на автомобила.
„Джуджета” по отношение на работния обем с лоша реакция
Освен това постоянно се ядосвам на това, което ни причиняват някои производители. Модели с двигатели с малък работен обем и турбини и лоша реакция, 3-цилиндрово дрънчене, вибрации, прекалено дълги предавателни отношения, нехармонично придвижване поради неочаквана рекуперация на 48-волтовата бордова мрежа – щом усетите всичко това, няма как да не загубите удоволствието от такива двигатели. Електромобилите работят плавно като 12-цилиндровите агрегати, реагират спонтанно като спортни автомобили, притежават перфектното предавателно отношение, тъй като имат само една предавка. Ако електромобилът подхожда на потребителския ви профил и на зарядната станция в гаража ви, то тогава вероятно ще сте доволни да го ползвате във всекидневието.
Ще продължим да караме коли с двигатели с вътрешно горене и след 2030 г.
Дали обаче всичко това не е прекалено банално? Аз не поглеждам пералнята си машина щом взема прането. Затова: не забравяйте двигателите с вътрешно горене, усъвършенствайте ги, направете ги по-добри, впечатлете ни с култивираността им. Заслужава си! Защото дори и след 2030 г., когато двигателите с вътрешно горене в Германия ще бъдат забранени, ние ще продължим да караме коли с такова задвижване. А в някои държави дори и доста по-дълго.
На следващия ден изкарвам от гаража Toyota Supra и знаете ли какво? След няколко стотин метра вече бях влюбен.