Още варианти на Porsche Macan

1111
2024

От Porsche 911 има 17 варианта, от Cayenne 13 и дори дериватите на Panamera са девет. Никой друг производител не предлага толкова много версии на всеки от моделите си, както Porsche.

Затова не е чудно, че при смяната на поколенията на Macan не останаха само два варианта на модела. Само няколко седмици след началото на продажбите на електрическия вариант, сега се появяват още два. Те също така демонстрират някои таланти на първия модел, базиран на общата платформа с Audi PPE.

Това важи най-вече за новия базов модел, който е със само един електромотор – на задната ос. Затова той е първият и единственият от семейството със задно задвижване, но пък има някои предимства: първо цената е по-ниска с 8000 лв. (160 000 лв.), а от друга пробегът му нараства с 10 процента.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

Новият базов Macan с батерия с капацитет от 100 кВтч.

Тъй като тежи със 110 кг по-малко от варианта с двойно задвижване и се нуждае от по-малко енергия, на модела му е достатъчна и батерия с капацитет от 100 кВтч. Пробегът му е до 641 километра.

Макар и предвиден за използване от семейства в ежедневието, Macan далеч не е немощен: 340 к.с. (в овърбууст 360 к.с.) и 563 Нм са достатъчни за спринт до 100 км/ч за 5,7 секунди и максимално темпо от 220 км/ч.

С оглед на сцеплението спокойно бихте могли да се откажете от втория електромотор – и без друго притежаващите двойно задвижване и два електромотора Macan през повечето време заради ефективността използва само едната електрическа машина. Единствено върху сгя и лед това може да се окаже проблем. Но пък едва ли при подгходящите гуми.

Macan 4S с два електромотора

Базовия модел не е единственото ново попълнение: с него стартира и струващият от 180 000 лв. Macan 4S. С два електромотора и 448, респективно 516 к.с. той не само запълва нишата между Macan 4 (168 000 лв., 408 к.с.) и Macan Turbo (230 000 лв., 639 к.с.), но и внася един впечатляващ финес, който прави Macan във форма за други дисциплини.

Моделът е оборудван с пакет Offroad Design, който благодарение на рустикалните си елементи и въздушното окачване увеличава клиренса на 195 мм и в специален офроуд режим дори 225 мм.

Също така от Porsche ще пуснат и Turbo S, както и GTS версии на Macan.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв