Оценка 5 звезди от EuroNCAP за новия Subaru lmpreza e-BOXER

2206
2020

Системата за следене на мъртвата зона и страничния трафик, системата за автоматично спиране при движение на заден ход и камерата за обзор отпред на Subaru още повече повишават нивото на безопасност на модел, който е на върха в своята категория.
Няколко дни след дигиталната пресконференция новият Subaru Impreza e-BOXER получи 5 звезди от програмата EuroNCAP. Това е потвърждение на максималната оценка, присъдена на модела от 2017 г., с който беше представено петото поколение на емблематичния представител на „Плеядите“. Тестовете, проведени от сертифициращия орган за безопасността на автомобилите в Европа, всъщност се позовават на вече проведените и успешно преминати през 2017 г. тестове.
Петото поколение на модела засвидетелства своята вярност към наследството на легендарния Subaru Impreza под формата на изцяло ново предложение. Новата разработка – първият по рода си модел Impreza e-BOXER, има за цел да предложи ненадмината безопасност при сблъсък, осигуряваща пълна увереност, в комбинация със спортното управление, характерно за Impreza, носещо удоволствие от шофирането.
Подобрено пътно поведение и ефективност със системата e-BOXER
Линейно ускорение с бърза реакция
Добавена мощност и мигновен контрол върху въртящия момент Гладка возия и естествено усещане при спиране
Горивна ефективност
Моделът е оборудван със силов тракт от ново поколение, който съчетава електродвигател с две от основните технологии на Subaru: двигател BOXER и симетричното задвижване на всички колела Symmetrical AWD.
Новият модел запазва отличителното съчетание на системата S-AWD с новия силов агрегат e-BOXER. Той включва 2,0-литров четирицилиндров двигател с директно впръскване и хоризонтално срещуположно разположени бутала, използващ 80% нови компоненти, комбиниран с електродвигател и специално адаптирана трансмисия Lineartronic, осигуряващи гладко, 30% по-линейно и бързо ускорение и отзивчив въртящ момент.
Системата e-BOXER на Subaru настройва съотношението между мощността, доставяна от специално разработения 2,0-литров двигател с директно впръскване (DI), и тази, доставяна от електродвигателя, в съответствие с условията на шофиране, като превключва между 3 режима на задвижване: Engine driving /Задвижване с двигателя/, EV /Електрическо задвижване/, Motor Assist driving /Задвижване с подпомагащ електрически мотор/.
При потегляне или при движение с ниска скорост автомобилът се задвижва само от електродвигателя, постигайки безшумна работа с нулеви емисии. В зависимост от състоянието на автомобила и на батерията, в изцяло електрически режим той може да измине до около 1,6 км при скорост до 40 км/ч. При движение с умерена скорост комбинираната мощност на двигателя с вътрешно горене и електродвигателя осигурява бързо, линейно и пестящо гориво ускорение, докато при висока скорост 2,0-литровият BOXER с директно впръскване едновременно задвижва автомобила и зарежда батерията.
Системата e-BOXER осигурява подобрен разход на гориво в градски условия, налагащи често спиране и потегляне, където в зависимост от стила на шофиране разходът на гориво може да бъде снижен с до 10% в сравнение с досегашната версия с 2,0-литров бензинов двигател.
Системата e-BOXER премахва неестественото усещане при спиране, характерно за автомобилите с хибридно или електрическо задвижване, осигурявайки бърза реакция и чувство за естествено спиране. Спирачките са лесни за управление и реагират бързо и линейно на натискането на педала, като вдъхват увереност на водача. Това е особено удобно при движение в градски условия с често спиране и потегляне, тъй като прави шофирането по-приятно и спокойно.
Системата на електродвигателя и батерията са разположени надлъжно на шасито. Тежкият електродвигател е разположен в близост до центъра на тежестта на автомобила, докато батерията и другите компоненти са разположени над задния мост, осигурявайки още по-нисък център на тежестта и по-добро разпределение на теглото между предния и задния мост на автомобила.
Включената в стандартното оборудване система SI-DRIVE за управление на задвижването, която позволява на водача да регулира характеристиките на дроселовата клапа, избирайки измежду режимите Интелигентен и Спортен, предоставя повече гъвкавост за по-удобно и приятно шофиране. Първият по рода си модел Impreza e-BOXER добавя мощност от електродвигателя за още по-динамично поведение в S режим (Спортен режим). Комбинацията от системата SI-DRIVE и хибридната система постига по-голяма пъргавина при шофиране. В S режим хибридният модел се отличава с още по-бърза реакция при ускорение в сравнение с бензиновите модели. Водачът може да избира между режим I (Интелигентен режим) за шофиране с умерени силови характеристики, което подобрява икономията на гориво, и режим S (Спортен режим) за по-емоционално и динамично шофиране.


Най-висока цялостна безопасност в класа
Цялостна сигурност
Подобрена безопасност при сблъсък
Усъвършенствани технологии за безопасност
Impreza e-BOXER е по-сигурен от всякога, оборудван с нови усъвършенствани технологии за безопасност. Стандартното оборудване включва технологията за подпомагане на водача EyeSight. Към оборудването за безопасност на модела са добавени Система за следене на мъртвата зона и страничния трафик (SRVD), Система за автоматично спиране при движение на заден ход и камера за обзор отпред.
Impreza e-BOXER е проектиран да осигурява оптимално ниво на околна видимост – „мъртвите зони“ са сведени до минимум благодарение на формата и оптимизираното разположение на колоните, както и на използването на ъглови стъкла – това осигурява оптимална позиция за шофиране благодарение на сведените до минимум „мъртви зони“.
Отлична видимост благодарение на тънките колони, големите прозорци и разположението на страничните огледала, оптимизирани за намаляване на „мъртвите зони“.
Моделът се отличава с изключителна защита при сблъсък – с + 40% по-добра ефективност на поглъщане на енергията и отвеждане на товара при удар. Технологията Subaru Global Platform включва рама с висока якост и усилен корпус за батерията, които предпазват високоволтовите електрически компоненти, като например батерията, DC-DC преобразувателя и инвертора.
Включена в стандартното оборудване, иновативната и високо ценена технология за подпомагане на водача EyeSight на Subaru осигурява изключително надеждна превантивна сигурност и намалява напрежението при шофиране чрез функции като Система за спиране преди сблъсък, Адаптивен круиз контрол, Асистент за спазване на пътната лента и други.
Моделът е оборудван със Системата за следене на мъртвата зона и страничния трафик (SRVD) на Subaru, която разпознава приближаващи отзад превозни средства. SRVD предлага три основни функции за подобряване на видимостта и неутрализиране на основните причини за произшествия: разпознаване на обекти в „мъртвата зона“, подпомагане при смяна на пътните ленти и предупреждение за пресичащи отзад автомобили.
Нова за Impreza e-BOXER е и функцията за Напомняне за задната седалка, която цели предотвратяване на забравянето на деца и/или домашни любимци в автомобила, като напомня на водача да провери задната седалка, преди да напусне автомобила.
Impreza e-BOXER е оборудван със системата Автоматично спиране на заден ход, предназначена за предотвратяване на сблъсък при движение на заден ход или намаляване силата на удара при сблъсък. Сензори, монтирани на задната броня, разпознават препятствия при движение на заден ход. Водачът получава предупреждение за разпознати препятствия чрез звукови сигнали и съобщения на дисплея, в зоната зад автомобила. Ако има голяма вероятност от сблъсък, системата задейства спирачките автоматично, за да предотврати или намали силата на сблъсъка.
Impreza e-BOXER вече е оборудван с камера за обзор отпред, монтирана в долната част на предната решетка, позволяваща водачът да проверява за приближаващи се автомобили или пешеходци на кръстовища в условия на лоша видимост с цел предотвратяване на сблъсъци отпред и други произшествия.
Impreza e-BOXER се предлага стандартно със седем въздушни възглавници, включващи челни въздушни възглавници за водача и пътника отпред, странични въздушни възглавници тип завеса, странични възглавници за предпазване на таза/торса и въздушна възглавница за предпазване на коленете на водача.


Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин