Официално: новият Defender залага на изчистени линии


10
сеп.
2019

Land Rover „съживява“ най-известния си модел – Defender. На изложението във Франкфурт британците представиха новата версия на легендата. В лицето на първия Land Rover през 1948 компанията се стреми да създаде просто автомобил за работа – той обаче се превръща в икона. През 1990 офроудърът получава името Defender и чак до 2016 г. той се произвежда без съществени промени. Сега Land Rover преоткрива Defender и иска да поддържа митичната аура около незабравимия модел. По отношение на техниката машината е на нивото на новото хилядолетие, но визията е ориентирана максимално към отминалите времена, за да се хареса на заклетите фенове на Defender. Стартът на продажбите е насрочен за началото на 2020, а цените се очаква да започват от около 80 000 лв.

Постигането на дизайна с препратки към миналото е една от най-трудните задачи пред дизайнерите – и на пръв поглед те са се справили с нея отлично. Кръглите фарове са с LED-техника и са разположени зад 4-ъгълни стъкла. В долната част на предната броня „фалшивата“ защита за пода преминава в истинска. А предното стъкло продължава да бъде отвесно. Силуетът е максимално близък до този на класическия Landy, запазено е и малкото прозорче на покрива. Задницата с отвесно задно стъкло също изглежда като „римейк“ на оригинала.

Новият Defender ще бъде предлаган в две дължини, носещи означенията 90 и 110. Първата версия ще бъде с късо междуосие (2,59 м) и дължина 4,3 м; втората ще се простира на 4,76 м и ще разчита на междуосие от 3,02 м. Когато въздушното окачване е настроено на максимална височина, Defender достига 1,97 м. Възроденото Landy ще може да тегли ремаркета до 3,5 т и ще разчита на полезен товар от 900 кг. При 110 обемът на багажника варира от 1075 до 2380 л при сгънати седалки.

Опционално клиентите могат да поръчат трета седалка отпред, а когато не я ползват, тя се превръща в стойка за чаши. Първото ни впечатление от интериора е, че той отново изразява „коравия“ характер на модела: с пластмасовата облицовка на вратите и стойката на таблото от магнезиева сплав. Воланът е приятно голям. Опционално зад него можете да разчитате на 12,3-инчов инструментален клъстер. Управлението на инфотейнмънт системата става посредством 10-инчов тъчскрийн. Управлението на климатика и скоростният лост се намират под таблото. Оттук се контролират също блокажите на диференциалите и други функции на автомобила. Отзад при версията 110, с която се запознахме във Франкфурт, има достатъчно място както за краката, така и за главите. Срещу доплащане могат да бъдат поръчани и трети ред седалки, а багажникът и задната част на последните седалки са облечени в рифелова ламарина.

Серийно Defender разполага със стандартно окачване, въздушното е екстра. По желание клиентите ще могат да поръчат и мек покрив – за да се чувстват максимално добре по сафарита. Още от завода Land Rover-ът ще може да бъде поръчан фолиран, за да бъде каросерията защитена от характерните за офроуд шофирането одрасквания от клони.

Въпреки независимото си окачване Defender далеч няма да се превръща в „паркетник“, а ще остане истински всъдеход. За целта инженерите са осигурили голям клиренс – до 291 мм. При Defender 110 ъгълът на атака отпред е 38 градуса, а ъгълът на рампата – 28 градуса. Водни препятствия с дълбочина 900 мм няма да представляват проблем. Посредством специалната функция Configurable Terrain Response ще могат да бъдат правени различни настройки спрямо терена. Defender ще разчита и на познатата от Evoque система с камери Clear Sight Ground View, която прави предния капак „прозрачен“ – особено ценно в моментите, когато през предното стъкло виждате единствено небето. Каросерията частично е алуминиев монокок.

Базовата модификация D200 е дизелова – с обем 2 л, 4 цилиндъра и 200 к.с., при D240 – с 240 „коня“. 4-цилиндровата бензинова версия Р300 разчита на 300 к.с., „изстискани“ от 4 цилиндъра. Топверсията е „мекият“ хибрид Р400 с 48-волтова електрическа мрежа и бензинов редови „шестак“ с електрическо турбо – всичко това осигурява мощност от 400 к.с. При всички модификации ще бъде използван 8-степенен автоматик на ZF.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: