AUTO BILD България / Официално: ето го новия Е-клас Coupe

Официално: ето го новия Е-клас Coupe

Mercedes-Benz разпространи първите официални фотографии на новия си елегантен модел с две врати. AUTO BILD ви разкрива най-важната информация за „красавеца“ от Щутгарт


14
дек.
2016

Mercedes E-клас Coupé действително е базиран на платформата на своя кръстник – а няма да използва микс от техниката на С- и Е-клас, подобно на предшественика си. Новото купе ще бъде с около 20 см по-дълго от актуалната „двувратка“ и с около 100 кг по-леко. Визуално колата прави сериозна крачка напред. „Ако дизайнът е такъв, че няма повече линии, които да премахнеш, премахни още една“ – това е мотото на шеф-дизайнера на Daimler Гордън Вагенер. При новото купе на Е-клас „линията на раменете“ вече не е толкова акцентирана – и автомобилът изглежда по-филигранен. По-изчистен не е бил нито един Benz от ерата на Сако до днес.

Големите джанти с размер между 17 и 20 цола, страничните стъкла без рамка и характерната „диамантена“ решетка, както и огледалата придават спортен вид на купето, а в задния капак е „загатнат“ спойлер. Позициониран над Audi A5 и BMW Серия 4, Е-клас Coupe атакува BMW Серия 6 и новия Lexus LC – като ще предлага повече пространство в купето от тях.

Арматурното табло с характерните (доплащащи се) 12,3-цолови дисплеи е взето директно от лимузината. Най-важната и най-очебийната разлика са футуристичните въздухозаборници, които напомнят на реактивни двигатели. Големият превключвател с въртене и натискане отпада – и на негово място идва тъчпад. Предлаганото място е повече от щедро.

Познатият от Е-клас Coupe кокпит е използван и в интериора – но дюзите на вентилацията с „турбинен“ дизайн са различни

Отпред е просторно като в седана, но и двете отделни седалки отзад предлагат възможност за движение във всички страни. Клаустрофобиците нямат причина за притеснения и тук – дори когато предните седалки са изместени назад. Усещането за простор се допълва и от големите прозорци, които се свалят изцяло – ръб не остава. Отзад няма подлакътник, а сегментът между двете места можеше да бъде изработен по-качествено. Има някои малки детайли, които напомнят, че в моделната програма човек може да се „качи“ и още по-високо – до купето на S-клас.

Броени дни преди премиерата ние имахме възможност да се повозим в екземпляр от модела в червен металик, макар и с маскировка. Нашият E 400 4MATIC, в случая с 18-цолови джанти, е във фаза на финални настройки – но пасажерите няма да го усетят. По отношение на 3-литровия V6 с 333 к.с. нямаме повод за оплаквания – а силовият агрегат е особено убедителен в режим Sport Plus. При него връщането на предавките „отеква“ с огън в ауспуха. Инженерите на Daimler залагат преди всичко на сигурността – и дори в най-спортния режим колата не „мята“ много задницата си.

В началото на продажбите ще има четири двигателя: три бензинови и един дизелов

Двигателите: до 450 к.с. в AMG-версията

По-ниското тегло и новите двигатели трябва да намалят разхода с до 20 процента – въпреки повишената мощност. Вероятно конкуренцията вътре в моделната гама е станала причина гамата от мотори да не е толкова богата. Базовите двигатели ще бъдат 4-цилиндрови дизелови и бензинови, а над тях са позиционирани V-образни „шестаци“. Върхът е маркиран от изцяло нов редови 6-цилиндров агрегат на AMG, развиващ около 450 к.с. Сигурно е, че тази версия няма да използва означението Е 43. В зависимост от моторизацията задвижването е двойно или задно, а клиентите ще могат да избират между 9-степенна автоматична и 6-степенна ръчна трансмисия. Човек напразно ще търси „осмак“ – от Щутгарт не предвиждат нито AMG E 63 Coupé, нито стандартен V8. При старта на продажбите през 2017 г. цената на най-евтината модификация ще бъде около 100 000 лева. А който иска да се наслаждава на свежия въздух, ще трябва да изчака още няколко месеца – Cabrio-версията ще се появи през лятото.

Е-клас Coupe следва линиите, наложени от С-клас Coupe (долу) и S-клас Coupe (горе)

Технически данни

Mercedes E 200 Coupé ● Двигател: редови 4-цил. бензинов ● Макс. мощност:  184 к.с. ● Задно или 4х4-задвижване

Mercedes E 300 Coupé ● Двигател: редови 4-цил. бензинов ● Макс. мощност:  245 к.с. ● Само задно задвижване

Mercedes E 400 Coupé ● Двигател: V6-бензинов ● Макс. мощност:  333 к.с. ● Само 4х4

Mercedes E 220 d Coupé ● Двигател: 4-цил. редови турбодизел ● Макс. мощност:  194 к.с. ● Задно или 4х4-задвижване

Mercedes E 350 d Coupé ● Двигател: V6-дизелов ● Макс. мощност:  258 к.с. ● Задно или 4х4-задвижване (на по-късен етап)

Mercedes E-клас AMG ● Двигател: 6-цил. редови ● Макс. мощност:  ок. 450 к.с. ● само 4х4 (на по-късен етап)

Още по темата

Card image cap
Освежаване за Mitsubishi L200

23
ян.
2018

Японците правят ъпгрейд на своя пикап, който ще има увеличен прикачен товар

Card image cap
Daimler стартира сервизна акция на 1 млн. автомобила заради опасност от пожар

6
мар.
2017

Над 300 000 превозни средства са засегнати само в САЩ

Card image cap
10 000 (десет хиляди) Нм, 0-100 за 1,9 сек: новият Tesla Roadster!

17
ное.
2017

От 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди!

Card image cap
BMW пуска шампионска серия на М4

18
окт.
2016

Часове след като Марко Витман спечели титлата в DTM за 2016 г., от Мюнхен обявиха, че пускат ограничена серия на купето под името M4 DTM Champion Edition

Card image cap

В последния брой:

Архив >