Официално: ето го новия Е-клас Coupe

Mercedes-Benz разпространи първите официални фотографии на новия си елегантен модел с две врати. AUTO BILD ви разкрива най-важната информация за „красавеца“ от Щутгарт

1412
2016

Mercedes E-клас Coupé действително е базиран на платформата на своя кръстник – а няма да използва микс от техниката на С- и Е-клас, подобно на предшественика си. Новото купе ще бъде с около 20 см по-дълго от актуалната „двувратка“ и с около 100 кг по-леко. Визуално колата прави сериозна крачка напред. „Ако дизайнът е такъв, че няма повече линии, които да премахнеш, премахни още една“ – това е мотото на шеф-дизайнера на Daimler Гордън Вагенер. При новото купе на Е-клас „линията на раменете“ вече не е толкова акцентирана – и автомобилът изглежда по-филигранен. По-изчистен не е бил нито един Benz от ерата на Сако до днес.

Големите джанти с размер между 17 и 20 цола, страничните стъкла без рамка и характерната „диамантена“ решетка, както и огледалата придават спортен вид на купето, а в задния капак е „загатнат“ спойлер. Позициониран над Audi A5 и BMW Серия 4, Е-клас Coupe атакува BMW Серия 6 и новия Lexus LC – като ще предлага повече пространство в купето от тях.

Арматурното табло с характерните (доплащащи се) 12,3-цолови дисплеи е взето директно от лимузината. Най-важната и най-очебийната разлика са футуристичните въздухозаборници, които напомнят на реактивни двигатели. Големият превключвател с въртене и натискане отпада – и на негово място идва тъчпад. Предлаганото място е повече от щедро.

Познатият от Е-клас Coupe кокпит е използван и в интериора – но дюзите на вентилацията с „турбинен“ дизайн са различни

Отпред е просторно като в седана, но и двете отделни седалки отзад предлагат възможност за движение във всички страни. Клаустрофобиците нямат причина за притеснения и тук – дори когато предните седалки са изместени назад. Усещането за простор се допълва и от големите прозорци, които се свалят изцяло – ръб не остава. Отзад няма подлакътник, а сегментът между двете места можеше да бъде изработен по-качествено. Има някои малки детайли, които напомнят, че в моделната програма човек може да се „качи“ и още по-високо – до купето на S-клас.

Броени дни преди премиерата ние имахме възможност да се повозим в екземпляр от модела в червен металик, макар и с маскировка. Нашият E 400 4MATIC, в случая с 18-цолови джанти, е във фаза на финални настройки – но пасажерите няма да го усетят. По отношение на 3-литровия V6 с 333 к.с. нямаме повод за оплаквания – а силовият агрегат е особено убедителен в режим Sport Plus. При него връщането на предавките „отеква“ с огън в ауспуха. Инженерите на Daimler залагат преди всичко на сигурността – и дори в най-спортния режим колата не „мята“ много задницата си.

В началото на продажбите ще има четири двигателя: три бензинови и един дизелов

Двигателите: до 450 к.с. в AMG-версията

По-ниското тегло и новите двигатели трябва да намалят разхода с до 20 процента – въпреки повишената мощност. Вероятно конкуренцията вътре в моделната гама е станала причина гамата от мотори да не е толкова богата. Базовите двигатели ще бъдат 4-цилиндрови дизелови и бензинови, а над тях са позиционирани V-образни „шестаци“. Върхът е маркиран от изцяло нов редови 6-цилиндров агрегат на AMG, развиващ около 450 к.с. Сигурно е, че тази версия няма да използва означението Е 43. В зависимост от моторизацията задвижването е двойно или задно, а клиентите ще могат да избират между 9-степенна автоматична и 6-степенна ръчна трансмисия. Човек напразно ще търси „осмак“ – от Щутгарт не предвиждат нито AMG E 63 Coupé, нито стандартен V8. При старта на продажбите през 2017 г. цената на най-евтината модификация ще бъде около 100 000 лева. А който иска да се наслаждава на свежия въздух, ще трябва да изчака още няколко месеца – Cabrio-версията ще се появи през лятото.

Е-клас Coupe следва линиите, наложени от С-клас Coupe (долу) и S-клас Coupe (горе)

Технически данни

Mercedes E 200 Coupé ● Двигател: редови 4-цил. бензинов ● Макс. мощност:  184 к.с. ● Задно или 4х4-задвижване

Mercedes E 300 Coupé ● Двигател: редови 4-цил. бензинов ● Макс. мощност:  245 к.с. ● Само задно задвижване

Mercedes E 400 Coupé ● Двигател: V6-бензинов ● Макс. мощност:  333 к.с. ● Само 4х4

Mercedes E 220 d Coupé ● Двигател: 4-цил. редови турбодизел ● Макс. мощност:  194 к.с. ● Задно или 4х4-задвижване

Mercedes E 350 d Coupé ● Двигател: V6-дизелов ● Макс. мощност:  258 к.с. ● Задно или 4х4-задвижване (на по-късен етап)

Mercedes E-клас AMG ● Двигател: 6-цил. редови ● Макс. мощност:  ок. 450 к.с. ● само 4х4 (на по-късен етап)

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин