Официално: дебют за електрическата S-класа (ВИДЕО)


15
апр.
2021

В лицето на EQS Mercedes лансира изцяло електрически луксозен автомобил още през 2021 година. AUTO BILD разкрива какво може да предложи конкурентът на S-клас, как се движи – и къде е проблемът!

Базова цена – вероятно под 200 000 лева

Mercedes стимулира вътрешна конкуренция с пускането на новия EQS: новата луксозна лимузина по принцип е напълно електрическата версия на S-класата. За разлика от други EQ модели на Mercedes (EQC, EQA и EQV), EQS ползва платформа, разработена специално за електрическо задвижване. И това се разпознава дори по външния вид. 5,22-метровият Mercedes на ток е базиран на концепцията Vision EQS от 2019 г. Дълго междуосие, къси надвеси на каросерията и линия на покрива почти като при ван придават на EQS нетрадиционна и дръзка визия.

Освен по-малкия Tesla Model S и утвърдените опоненти с конвенционално задвижване Audi A8, S-клас и BMW Серия 7, EQS на практика няма директна конкуренция. Да започнем с пробег: версията, която е най-подходяща за дълги пътувания, трябва да покрива до 770 километра според WLTP. В базовата модификация обаче пробегът ще бъде значително по-малък. Същото се отнася и за цените – AUTO BILD прогнозира те да започват под 200 000 лева при пускането на пазара на модела през август 2021 г. Срещу по-голям бюджет Mercedes вече анонсира AMG версия с над 760 к.с. и луксозна модификация Maybach на EQS. И двете изпълнения вероятно ще бъдат пуснати през 2022 г.

EQS се предлага опционално с новия Hyperscreen, който е изграден от три екрана и се простира по цялото табло.

Дизайн и размери

Mercedes EQS разчупва стереотипа на луксозните лимузини. Daimler заменя класическия Three-box дизайн на предния капак, пътническата клетка и багажника с нова форма: EQS се характеризира с изключително къси надвеси на каросерията, дълго междуосие (3,21 метра) и Greenhouse, оформен като дъга между двете оси. Предното и задното стъкло са много скосени, предният капак е къс като при ван. Отпред откриваме добре познатото вече „EQ face“ със загатната решетка (с мотив звезди по желание на клиента), към която фаровете са свързани фино. И разбира се – има и непрекъсната светлинна лента. Отзад EQS също изглежда като типичен представител на семейството EQ: задните светлини са интегрирани в една. В комбинация с електрическите дръжки на вратите е постигнат дизайн с плавни форми, който не само изглежда аеродинамичен: със cw-коефициент 0,20 EQS е на топниво по отношение на аеродинамиката. За това допринася и напълно облицованото дъно на автомобила. Но електрическият Benz е и практичен. Обемът на багажника е 610 литра – а при сгъната задна седалка на разположение са 1770 литра. Няма Frunk (т.е. преден багажник), вместо това под предния капак има голям HEPA филтър за чист въздух в купето.

Вратите на EQS се отварят автоматично с натискане на бутон. Като Softclose, но по друг начин.

Размерите на Mercedes EQS в детайли:

● Дължина: 5216 мм

● Ширина: 1926 мм

● Височина: 1512 мм

● Междуосие: 3210 мм

● Обем на багажника: 610-1770 литра

Бързо зареждане и данни за пробег

Mercedes предлага EQS с два размера батерии. Батериите, монтирани в пода, имат капацитет от 90 кВтч (с десет модула) или 107,8 кВтч (с дванадесет модула). За разлика от 800-волтовата конкуренция от Porsche, Audi и Hyundai, Mercedes разчита на 400-волтова технология. Максималната мощност на зареждане от 200 кВт трябва да осигури на EQS пробег 300 километра за 15 минути – в идеални условия. Според стандарта WLTP, Mercedes посочва пробег до 770 километра. За целта трябва да изберете по-голямата батерия в комбинация със задно задвижване (245 кВт/333 к.с.). EQS може да се поръча и във версия със задвижване на четирите колела с два електрически мотора (един отпред и един отзад) – и тогава е с 385 кВт (524 к.с.). Леко разочароваща е максималната скорост – и при двете версии тя е ограничена електронно на 210 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч обаче отнема съответно 6,2 и 4,3 сек.

Mercedes EQS прилича повече на купе от S-класата и има значително по-къс надвес отзад.

AUTO BILD вече успя да изпробва прототип на топверсията. Впечатленията: EQS завива като по релси, шофира се с лекота – в голяма степен благодарение на завиващите задни колела. Така теглото на 2,5-тонния колос не се усеща, а мощната тяга от 855 Нм е впечатляваща. Въздушното окачване филтрира както груби, така и фини „удари“, които стават почти неузнаваеми.

Недостатъчно място за главите на високи пътници

Основният акцент в кокпита на EQS е широкият 1,41 метра Hyperscreen. Със своите три екрана, черният дизайнерски елемент е наистина впечатляващ. Както и в новата S-класа, в EQS почти няма останали бутони. За сметка на това, воланът и добре познатите лостове до него са изненадващо конвенционални в сравнение с изцяло дигиталното табло. Между другото: серийно EQS има оформление на кокпита като при S-клас с дисплей на арматурното табло и централен монитор за управление на всички MBUX и други функции на автомобила. Седалките са – както се очаква в луксозния клас – много удобни, дори в по-спортната си версия като при нашия фотомодел.

За водача и пътника отпред са обособени отделни тунел – тъй като централната конзола е „плаваща”, но се издига като при спортен автомобила. Тълкуваме това като израз на характера на нашата суперзвезда. Защото Mercedes подчертава, че EQS трябва да бъде автомобил, доставящ удоволствие от шофирането. Независимо от това, всички комфортни глезотии, познати от S-класата, също могат да бъдат поставени в EQS, включително монитори за пътниците отзад. На фона на целия лукс: мястото за главите е недостатъчно! При височина на пътника 1,95 метра пространството нагоре е ограничено, както отпред, така и на задната седалка. Това се дължи на монтираната в пода батерия и по-високата позиция на седене. Дългото междуосие, от друга страна, има положителен ефект: мястото за коленете отзад е разточително.

Много комфортно е отзад. Само пространството за главите е малко ограничено.

Собствен аромат и специални MBUX функции за EQS

Както подобава на луксозен автомобил, цената на EQS може да бъде „изстреляна“ до астрономически измерения. Едната от скъпите екстри е гореспоменатият Hyperscreen с трите му дисплея (12,3 инча, 17,7 инча и 12,3 инча). Системата MBUX има специални E-функции, които например изчисляват маршрут, оптимизиран за времето за зареждане или оставащия пробег. В допълнение, MBUX в EQS непрекъснато се „учи” и предлага на водача често използвани функции чрез shortcut („Zero Layer“). Това трябва да направи сложната система по-лесна за употреба, подобно на познатия гласов контрол. Пред шофьора е монтиран голям head-up дисплей, познат и от S-класата. Масажните седалки, оборудвани с отопление и вентилация, са нещо прекрасно.

Технически данни EQS 450+

● Мощност: 245 кВт/333 к.с.

● Максимален въртящ момент: 568 Нм

● Ускорение от 0 до 100 км/ч: 6,2 секунди

● Максимална скорост: 210 км/ч

● Тегло: 2480 кг

● Полезен товар: 465-545 кг

● Рекупериране: до 186 кВт

Технически данни на EQS 580

● Мощност: 385 кВт/524 к.с.

● Максимален въртящ момент: 855 Нм

● Ускорение от 0 до 100 км/ч: 4,3 секунди

● Максимална скорост: 210 км/ч

● Празно тегло: 2585 кг

● Полезен товар: 475-550 кг

● Рекупериране: до 290 кВт

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин