От повече Downsizing няма смисъл

1-литровият двигател маркира долната граница на Downsizing-a – в бъдеще намаляване на работния обем ще има смисъл само при по-големи агрегати


11
окт.
2017

В последните години всички наблюдаваме ясна тенденция: автомобилите излизат на пазара с все по-малки двигатели. В Германия например през 2016 г. новите коли средно са имали работен обем 1,722 л – това са 7,9 процента по-малко в сравнение с 2007. При това мощността е нараснала с 13,3 процента в резултат на Downsizing-a.

Долната граница на смаляването на работния обем обаче вече е достигната. „Не вярвам, че моторите с работен обем 1 л ще бъдат „cмалявани“ още“, смята експертът от Катедрата по двигатели с вътрешно горене към Висшето техническо училище в Аахен Марко Гюнтер. В бъдеще инженерите ще се фокусират повече върху максимално ефективния и екологичен процес на изгаряне във всички работни режими. Само при големите двигатели – V8 или V12, от намаляване на работния обем би имало смисъл, убеден е Гюнтер. При това „хибридизацията“ би могла да окаже сериозно влияние върху намаляването на работния обем – „Особено при напречен монтаж по-малките агрегати с вътрешно горене ще отворят повече място за електромоторите“.

Според Гюнтер в бъдеще двигателите с вътрешно горене биха могли да станат по-икономични благодарение на мерки като работа с бедна горивна смес и . „В момента сме достигнали КПД около 40%, но е напълно възможно да „скочим“ на 50%“. Гюнтер смята, че има много други технологии, които ще направят моторите по-екологични – изобщо не било нужно работният обем да бъде намаляван още.

Още по темата

Card image cap
Турбодвигател за новия Swift Sport

31
юли
2017

След първата официална снимка в Twitter „изтекоха“ и изображения на брошура на модела

Card image cap
Пикантният Opel Astra BiTurbo хечбек

12
май
2016

1.6 BiTurbo CDTI развива 160 к.с. и 350 Нм въртящ момент

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: