От Пекин до Париж със Citroen C5 Aircross


27
дек.
2018

Близо 16 000 километра изминаха с китайския Citroen C5 Aircross нашите колеги от френския AUTO PLUS Стефан Мартен и Ян Льофевр. Поводът – 30-годишният юбилей на френския вариант на AUTO BILD – AUTO PLUS, 50-годишното партньорство между Total и Citroen и разбира се европейската премиера на Citroen C5 Aircross на автосалона в Париж. Едно изключително вълнуващо пътешествие

 

Стефан Мартен, журналист във френското автомобилно списание AUTO PLUS, и фотографът Ян Льофевр стартират това необикновено и доста трудно пътуване на 15-ти август от Китай. Целта им е да стигнат до края на септември във френската столица, където на автомобилния салон европейска премиера ще има произвеждания от миналата година в Китай SUV Citroen C5 Aircross. За целта двамата ще го докарат на собствен ход от Китай до Франция, изминавайки близо 16 000 километра. Мартен и Льофевр получават ключовете на изложения в шоурума чистонов автомобил, подсилен с предпазна кора на дъното и украсен с голяма червена панделка. Получават и подаръци за из път, и потеглят. Техният Citroen Aircross C5 THP 350 (каквото е наименованието му в Китай) разполага с 1,6-литров бензинов двигател със 167 к.с., комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Ченгду е градът с много фабрики на автомобилни производители. Тук през 2016 г. PSA и Dongfeng стартират производството на три модела: 4008 (еквивалент на 3008), 5008 (идентичен с френския пазар) и C5 Aircross.

Китайските пътища не са на много високо ниво, но постоянно се подобряват – такива са впечатленията на колегите ни, които в България бяха на мнение, че китайските пътища все пак са били най-добрите до този момент на пътуването им. Както във Франция, магистралите се плащат … и не са особено евтини! В Пекин ограниченията за трафика били драконови, а в западната част на Китай полицейския контрол – доста засилен. Най-сериозните им проблеми? Разбира се заради факта, че никой в Китай не говори френски и при проверка на пътя им е необходимо доста време за изясняване на ситуацията. Между другото тези проблеми ги съпътстват и през целия път до България – двама французи, с автомобил с китайски регистрация и документи…

Сбогом Китай, здравей Казахстан! Разбира се всичко това се случва след сериозна и продължителна полицейска проверка. Следват много  лоши пътища.

До този момент Citroën C5 Aircross харчи средно около 8 л /100 км – не е зле за SUV, натоварен догоре с багаж. Следва Русия, където двамата никога не са били преди това. Впечатленията им не са особено добри, веднъж объркват пътя, а и често се налага да дават пари на полицаите…

В Грузия пътищата са като в Казахстан – доста лоши. В страната на почит са моделите на AMG, никой не говори френски, а пътните проверки следва една след друга. Преминаването на турската граница връща Мартен и Льофевр в Европа – личи си, там е по-уредено, е мнението на двамата. Но на границата отново имат проблеми заради китайската кола.

Документите на C5 Aircross са с йероглифи, което докарва главоболия и на служителя на границата с България. Въпреки това не ги бавят. „Най-накрая експресно преминаване на границата“ обяснява Стефан. В България двамата френски журналисти прекарват два дни. Причините: от една страна ще се срещнат с техен бивш колега, който работи във френското посолство в София, а от друга – налага се смяна на предното стъкло на автомобила, което са спукали с камъчета в Казахстан. Специалистите на „Автомотор Корпорация“, вносителят на Citroen в България, се справят бързо и качествено, но поради факта, че C5 Aircross още не се продава в Европа, поставеното предно стъкло е от Peugeot 3008, което за щастие пасва.

Докато поправят колата им  в Божурище, си говорим със Стефан и Ян. Разпитвам ги за автомобила – какви са впечатленията им от него по време на пътуването до България? Много добри, досега не са имали технически проблеми, въпреки лошите на места пътища и съвсем стандартните окачване и гуми. Колата вози комфортно, седалките също са много удобни за дълъг път. Двигателят със 167 к.с. е пъргав, а 6-степенната автоматична трансмисия превключва прецизно. Споделят също, че като цяло хората във всички държави, през които са минали, са били много любезни и са им пожелавали приятен път. В София са разгледали центъра и са направили снимки пред парламента и Александър Невски. Харесало им е, но Стефан бе доста учуден, че цените на горивата у нас са като във Франция. Пита ме как караме? Ами…

Утре продължават към Сърбия и разбира се ще посетят колегите си от Auto Bild. Следват Унгария, Австрия и Германия, където не се очакват лоши пътища и неприятни изненади. Накрая след 43 дни и близо 16 000 километра мисията е изпълнена – двамата стигат до Париж, където е премиерата за Европа на солидния и надежден Citroen C5 Aircross.

Citroen C5 Aircross

4-цил. турбо, отпр. напр. работен обем 1598 cм3 мощност 123 кВт. (167 к.с.) при 6000 об/мин макс. въртящ момент 245 Нм/1400-4000 мин предно задвижване/ 6-степ. авт. трансмисия Д/Ш/В 4510/1860/ 1705 мм собствено тегло 1490 кг 0–100 км/ч н. д. макс. скорост н.д.

Още по темата

Card image cap
ДЯВОЛЪТ КАРА PRAGA

11
мар.
2017

В сравнение с Audi R8 с 550 к.с. малкият словашки производител доказва, че мощността не е всичко за един спортен автомобил

Card image cap
Транзитната автомобилна линия

17
авг.
2017

По релсите на тази железопътна линия в долината на река Васер, Румъния, се движат автомобили (на релси). Има дори задръствания, ограничения на скоростта, правила за движение и час пик

Card image cap
Тест на пистата: Аudi A4 DTM и Audi R10 TDI

4
юли
2017

През 2008 г. Audi печели в DTM и в Льо Ман. Редакторът Гералд Чайка получи възможност да кара двата победителя. Можеше и да не се възползва - заради ръста си

Card image cap

В последния брой:

Архив >