От Пекин до Париж със Citroen C5 Aircross


27
дек.
2018

Близо 16 000 километра изминаха с китайския Citroen C5 Aircross нашите колеги от френския AUTO PLUS Стефан Мартен и Ян Льофевр. Поводът – 30-годишният юбилей на френския вариант на AUTO BILD – AUTO PLUS, 50-годишното партньорство между Total и Citroen и разбира се европейската премиера на Citroen C5 Aircross на автосалона в Париж. Едно изключително вълнуващо пътешествие

 

Стефан Мартен, журналист във френското автомобилно списание AUTO PLUS, и фотографът Ян Льофевр стартират това необикновено и доста трудно пътуване на 15-ти август от Китай. Целта им е да стигнат до края на септември във френската столица, където на автомобилния салон европейска премиера ще има произвеждания от миналата година в Китай SUV Citroen C5 Aircross. За целта двамата ще го докарат на собствен ход от Китай до Франция, изминавайки близо 16 000 километра. Мартен и Льофевр получават ключовете на изложения в шоурума чистонов автомобил, подсилен с предпазна кора на дъното и украсен с голяма червена панделка. Получават и подаръци за из път, и потеглят. Техният Citroen Aircross C5 THP 350 (каквото е наименованието му в Китай) разполага с 1,6-литров бензинов двигател със 167 к.с., комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Ченгду е градът с много фабрики на автомобилни производители. Тук през 2016 г. PSA и Dongfeng стартират производството на три модела: 4008 (еквивалент на 3008), 5008 (идентичен с френския пазар) и C5 Aircross.

Китайските пътища не са на много високо ниво, но постоянно се подобряват – такива са впечатленията на колегите ни, които в България бяха на мнение, че китайските пътища все пак са били най-добрите до този момент на пътуването им. Както във Франция, магистралите се плащат … и не са особено евтини! В Пекин ограниченията за трафика били драконови, а в западната част на Китай полицейския контрол – доста засилен. Най-сериозните им проблеми? Разбира се заради факта, че никой в Китай не говори френски и при проверка на пътя им е необходимо доста време за изясняване на ситуацията. Между другото тези проблеми ги съпътстват и през целия път до България – двама французи, с автомобил с китайски регистрация и документи…

Сбогом Китай, здравей Казахстан! Разбира се всичко това се случва след сериозна и продължителна полицейска проверка. Следват много  лоши пътища.

До този момент Citroën C5 Aircross харчи средно около 8 л /100 км – не е зле за SUV, натоварен догоре с багаж. Следва Русия, където двамата никога не са били преди това. Впечатленията им не са особено добри, веднъж объркват пътя, а и често се налага да дават пари на полицаите…

В Грузия пътищата са като в Казахстан – доста лоши. В страната на почит са моделите на AMG, никой не говори френски, а пътните проверки следва една след друга. Преминаването на турската граница връща Мартен и Льофевр в Европа – личи си, там е по-уредено, е мнението на двамата. Но на границата отново имат проблеми заради китайската кола.

Документите на C5 Aircross са с йероглифи, което докарва главоболия и на служителя на границата с България. Въпреки това не ги бавят. „Най-накрая експресно преминаване на границата“ обяснява Стефан. В България двамата френски журналисти прекарват два дни. Причините: от една страна ще се срещнат с техен бивш колега, който работи във френското посолство в София, а от друга – налага се смяна на предното стъкло на автомобила, което са спукали с камъчета в Казахстан. Специалистите на „Автомотор Корпорация“, вносителят на Citroen в България, се справят бързо и качествено, но поради факта, че C5 Aircross още не се продава в Европа, поставеното предно стъкло е от Peugeot 3008, което за щастие пасва.

Докато поправят колата им  в Божурище, си говорим със Стефан и Ян. Разпитвам ги за автомобила – какви са впечатленията им от него по време на пътуването до България? Много добри, досега не са имали технически проблеми, въпреки лошите на места пътища и съвсем стандартните окачване и гуми. Колата вози комфортно, седалките също са много удобни за дълъг път. Двигателят със 167 к.с. е пъргав, а 6-степенната автоматична трансмисия превключва прецизно. Споделят също, че като цяло хората във всички държави, през които са минали, са били много любезни и са им пожелавали приятен път. В София са разгледали центъра и са направили снимки пред парламента и Александър Невски. Харесало им е, но Стефан бе доста учуден, че цените на горивата у нас са като във Франция. Пита ме как караме? Ами…

Утре продължават към Сърбия и разбира се ще посетят колегите си от Auto Bild. Следват Унгария, Австрия и Германия, където не се очакват лоши пътища и неприятни изненади. Накрая след 43 дни и близо 16 000 километра мисията е изпълнена – двамата стигат до Париж, където е премиерата за Европа на солидния и надежден Citroen C5 Aircross.

Citroen C5 Aircross

4-цил. турбо, отпр. напр. работен обем 1598 cм3 мощност 123 кВт. (167 к.с.) при 6000 об/мин макс. въртящ момент 245 Нм/1400-4000 мин предно задвижване/ 6-степ. авт. трансмисия Д/Ш/В 4510/1860/ 1705 мм собствено тегло 1490 кг 0–100 км/ч н. д. макс. скорост н.д.

Още по темата

Card image cap
917 на Стив Макуин ще бъде продадено на търг

26
юли
2017

Едно от автомобилите Porsche 917K на Стив Макуин от култовия филм "Льо Ман" ще бъде продадено на търг. Експертите очаква историческа цена!

Card image cap

В последния брой:

Архив >