Отново тайландец във Формула 1!


27
ное.
2018

От 2010 г. не се е случвало първите трима от шампионата Формула 2 да влязат във Формула 1. Преди осем години това бяха Нико Хюлкенберг, Лука ди Граси и Виталий Петров. За сезон 2019 освен Джордж Ръсел (Williams) и Ландо Норис (McLaren) е потвърдено и участието на Александър Албон. Той ще бъде съотборник на Даниел Квиат в Toro Rosso.

22-годишният британски пилот има тайландски корени и ще кара с тайландски лиценз – явно това е изиграло важна роля за избора му, тъй като собствениците на Red Bull са тайландци. Шефът на Тоro Rosso Франц Тост обаче аргументира избора на младата надежда и с друго: „Той спечели четири старта и стана трети във Формула 2. Начинът, по който изпреварваше много от конкурентите си през сезона, доказва, че е „пораснал“ за F1.

Албон не е първият тайландец във Формула 1: от 1950 до 1956 Бирабонгзе Бханудей, по-известен като принц Бира, записва 19 старта за Maserati, Gordini и Connaught, като най-добрите му постижения за две четвърти места.

Преди новия сезон не е ясно единствено кой ще бъде вторият пилот на Force India. По неофициални данни за отбора ще карат Ланс Строл и Серхио Перез. Бащата на Строл купи Force India заедно с канадски бизнесмени още през лятото, а синът му направи първите тестове с отбора, който ще се казва Racing Point.

Още по темата

Card image cap
Ударно завръщане: Toyota и Яри-Мати Латвала спечелиха рали „Швеция”

12
февр.
2017

Японският производител грабна победата в едва втория си старт след 18-годишното си отсъствие във WRC

Card image cap
Хамилтън най-бърз в първата тренировка

11
ное.
2016

Люис Хамилтън даде най-добре време в първата тренировка преди GP на Бразилия. Водачът по точки в шампионата Нико Розберг остана трети след Макс Верстапен, Себастиан Фетел беше девети

Card image cap
Ferrari напуска Формула 1?

27
дек.
2017

По време на Коледното тържество на Ferrari президентът на компаниятa Серджо Маркионе разкри, че възможността „кончетата“ да напуснат шампионата далеч не е блъф

Card image cap

В последния брой:

Архив >