2024
Федералното правителство планира ново субсидиране за електромобили от държавата, но само за електрически служебни автомобили. На пръв поглед компаниите и шофьорите на скъпи служебни автомобили печелят. Защо всички шофьори ще се възползват от това в дългосрочен план?
Германците, които се интересуват от нова електрическа кола, са били доволни за кратко, когато са чули „Федералното правителство планира ново финансиране за електрически автомобили“? Е, федералното правителство планира нова държавна субсидия за закупуване на електрическо превозно средство с батерия като част от инициативата за растеж. Но всъщност става въпрос за данъчни стимули за електрическите служебни коли. В крайна сметка шофьорите на употребявани автомобили могат да се възползват от плановете в дългосрочен план.
Как изглежда новото финансиране на електронни автомобили?
Финансирането се състои от две стъпки. От една страна, новорегистрираните електрически автомобили се възползват от специална амортизация като фирмени автомобили със задна дата до 1 юли 2024 г. и за ограничен период до декември 2028 г. Тази амортизация означава увеличена фиктивна загуба на стойност, която компаниите могат да приложат към всички активи, които притежават, например за износване и обезценяване. Освен това се прилага по-висок таван за данъчното облагане на служебните автомобили за електрически автомобили: брутната каталожна цена при покупка, т.е. продажната цена, включително всички екстри и продажби или ДДС, се увеличава до 95 000 евро.
Фирмите и шофьорите на скъпи служебни автомобили по-специално ще се възползват от новото правило за служебни автомобили, но в дългосрочен план ще се възползват и всички, които се интересуват от висококачествен електрически автомобил. На първо място, когато купуват електрическо превозно средство или така нареченото превозно средство с нулеви емисии, компаниите могат да вземат специална амортизация в стойността на превозното средство. Компаниите могат да намалят печалбите си с тази стойност. Това намалява данъка за компанията и съответно оперативните разходи.
По този начин германското правителство иска да увеличи продажбите на електрически превозни средства с батерии и финансирането е предназначено да насърчи растежа в автомобилната индустрия. Министърът на икономиката Роберт Хабек (Партия на Зелените) очаква това да осигури „тласък на търсенето“. В същото време се изчислява, че с повече електрически автомобили по пътищата, приемането на електрическата мобилност също ще се увеличи.