Отново ръст на продажбите на BMW Group в България


7
февр.
2019

Компанията представи глобалните и националните си резултати в София. Според Александър Миланов, изпълнителен директор на представителството на BMW Group в България, има пълен дисонанс между коментарите по темата „дизел“ и компетентните анализи на реалната ситуация.

Какво ново се случва на пазара според BMW?

Основен двигател на промените са дигитализацията и промяна на потребителското търсене, които очертават накъде ще вървим в бъдеще: от двигатели с вътрешно горене към електрическа мобилност, от ограничено и локализирано работно време към непрекъснато обслужване 24/7, все по-активно прехвърляне на основния дял на комуникацията с клиентите в онлайн средата, от планирана сервизна дейност с изчакване към Real Time Over The Air с цел минимални престои на автомобилите и максимална удовлетвореност на клиента.

Как завърши 2018 г. за BMW глобално?

За осма поредна година BMW Group завършва с рекорден резултат – 2 490 664 продадени автомобила, което е ръст от 1,1%.

Съответно по реализация на отделните марки се оформя следната картина:

BMW – 2 125 026 (+1,8%)

Mini – 361 531 (-2,8%)

Rolls-Royce – 4 107 (+22,2%)

BMW Motorrad – 165 566 (+0,9%)

Как се представя BMW Group в България?

Миналата година е най-добра за групата от създаването на официалното представителство в София през 2007 г. Ръстът е от 8,5%, а по марки продадените бройки са:

BMW – 1 100 (+8,5%)

Mini – 154 (+36%)

BMW Motorrad – 106 (-29,9%)

Зад минусовия знак при мотоциклетите, реално също се крие прираст, ако се извади относително голямата за родния пазар сделка на BMW Group с Министерството на вътрешните работи през 2017 г.

Как се представят отделните модели BMW на българския пазар?

За общата картина допринася цялата палитра от модели, включително единствената продадена бройка Roadster i8. В челната тройка са Серия 5 (141 бр.), Х3 (138 бр.) и Х5 (134 бр.), интересна е ситуацията с BMW i3, продаден у нас 60 пъти. Зсега дизелът си остава водещата двигателна концепция в България, но относителният му дял намалява, като се концентрира при двигатели със средна и голяма мощност. Задвижването на всички колела xDrive доминира при продажбите с 89%.

При Mini моделите Countryman и Hatch с пет врати се представят еднакво добре, следвани от класическия Mini Hatch.

При мотоциклетите води 1200 GS пред най-малкия представител G 310, като 59 процента от продажбите са на мотоциклети над 1000 куб.см.

Още по темата

Card image cap
Faraday Future предизвиква Ferrari (ВИДЕО)

15
дек.
2016

Faraday Future вдига високо летвата спрямо първия си електрически SUV. Във видеотийзър новият модел предизвиква Ferrari, Bentley и Tesla!

Card image cap
Обявиха цените на новата Navara

25
февр.
2016

В България пикапът ще бъде продаван минимум за 55 300 лева

Card image cap

В последния брой:

Архив >