Отново ръст на продажбите на BMW Group в България

0702
2019

Компанията представи глобалните и националните си резултати в София. Според Александър Миланов, изпълнителен директор на представителството на BMW Group в България, има пълен дисонанс между коментарите по темата „дизел“ и компетентните анализи на реалната ситуация.

Какво ново се случва на пазара според BMW?

Основен двигател на промените са дигитализацията и промяна на потребителското търсене, които очертават накъде ще вървим в бъдеще: от двигатели с вътрешно горене към електрическа мобилност, от ограничено и локализирано работно време към непрекъснато обслужване 24/7, все по-активно прехвърляне на основния дял на комуникацията с клиентите в онлайн средата, от планирана сервизна дейност с изчакване към Real Time Over The Air с цел минимални престои на автомобилите и максимална удовлетвореност на клиента.

Как завърши 2018 г. за BMW глобално?

За осма поредна година BMW Group завършва с рекорден резултат – 2 490 664 продадени автомобила, което е ръст от 1,1%.

Съответно по реализация на отделните марки се оформя следната картина:

BMW – 2 125 026 (+1,8%)

Mini – 361 531 (-2,8%)

Rolls-Royce – 4 107 (+22,2%)

BMW Motorrad – 165 566 (+0,9%)

Как се представя BMW Group в България?

Миналата година е най-добра за групата от създаването на официалното представителство в София през 2007 г. Ръстът е от 8,5%, а по марки продадените бройки са:

BMW – 1 100 (+8,5%)

Mini – 154 (+36%)

BMW Motorrad – 106 (-29,9%)

Зад минусовия знак при мотоциклетите, реално също се крие прираст, ако се извади относително голямата за родния пазар сделка на BMW Group с Министерството на вътрешните работи през 2017 г.

Как се представят отделните модели BMW на българския пазар?

За общата картина допринася цялата палитра от модели, включително единствената продадена бройка Roadster i8. В челната тройка са Серия 5 (141 бр.), Х3 (138 бр.) и Х5 (134 бр.), интересна е ситуацията с BMW i3, продаден у нас 60 пъти. Зсега дизелът си остава водещата двигателна концепция в България, но относителният му дял намалява, като се концентрира при двигатели със средна и голяма мощност. Задвижването на всички колела xDrive доминира при продажбите с 89%.

При Mini моделите Countryman и Hatch с пет врати се представят еднакво добре, следвани от класическия Mini Hatch.

При мотоциклетите води 1200 GS пред най-малкия представител G 310, като 59 процента от продажбите са на мотоциклети над 1000 куб.см.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин