Откога буталата се въртят в кръг?


13
юли
2017

Двигателят с ротиращо бутало е изобретен от Фелиск Ванкел, който през 1954 г., за първи път построил работещ прототип на носещия неговото име двигател. През 1957 година инженерът на NSU Ханс Дитер Пашке продължил да усъвършенства този тип двигатели. Първият сериен автомобил, Wankel Spider, бил представен от NSU едва през 1964 г. Малкият кабриолет бил оборудван с еднороторен ванкелов двигател с мощност 50 к.с., като до 1967 г. били произведени около 2400 екземпляра. През 1977 г. стартира производството на лимузината Ro 80 (общо 37 406 екземпляра). През 1967 г. във ванкеловия „бизнес“ се намесва и Mazda: моделът Cosmo се задвижва от двуроторен ванкелов двигател с мощност 110 к.с.  Ниското японско Coupе било произведено в 1519 екземпляра и днес е търсена колекционерска рядкост.

NSU Wankel Spider (горе) и Mazda Cosmo 110 S са първите серийни автомобили с ванкелов двигател

 

Още по темата

Card image cap
Aвтомобили за начинаещи на цена около 5000 лв.: нашите препоръки

27
февр.
2017

Това са нашите препоръки за употребявани малки автомобили

Card image cap
А4 на старо: за 1400 и 30 хил. лева

29
ное.
2017

Кое е по-добрият избор – класическият употребяван автомобил или евтината оферта?

Card image cap
Защо новите кокпити стават толкова сложни?

16
апр.
2018

Проверка на нивото на маслото, сверяване на часовника или смяна на радиостанцията – всичко това трябва да е много лесно, но вместо това става все по-трудно. Проверихме най-важните стъпки при управлението в актуалните автомобили. Тест, който може и да не ви хареса

Card image cap

В последния брой:

Архив >