2017
Двигателят с ротиращо бутало е изобретен от Фелиск Ванкел, който през 1954 г., за първи път построил работещ прототип на носещия неговото име двигател. През 1957 година инженерът на NSU Ханс Дитер Пашке продължил да усъвършенства този тип двигатели. Първият сериен автомобил, Wankel Spider, бил представен от NSU едва през 1964 г. Малкият кабриолет бил оборудван с еднороторен ванкелов двигател с мощност 50 к.с., като до 1967 г. били произведени около 2400 екземпляра. През 1977 г. стартира производството на лимузината Ro 80 (общо 37 406 екземпляра). През 1967 г. във ванкеловия „бизнес“ се намесва и Mazda: моделът Cosmo се задвижва от двуроторен ванкелов двигател с мощност 110 к.с. Ниското японско Coupе било произведено в 1519 екземпляра и днес е търсена колекционерска рядкост.