Отделът за маскировка и заблуда на BMW


26
ное.
2020

ТОЗИ ПЪТ НЯМА ДА Е ЛЕК. Когато става дума за бъдещи модели, производителите на автомобили са доста стиснати на тема информация. Самата мисъл, че конкуренцията може да научи как изглеждат моделите, предизвиква стрес у съответните отдели за защита на информацията. Ако прекалено рано се появят детайли относно даден модел, то конкуренцията може да се подготви, а актуалният модел няма да продължи да се продава добре. Никой не иска подобно нещо.

Но въпреки това BMW днес ни пуска в най-святото от всички свещени халета – в работилницата за маскировка. Малцина – дори и от BMW – знаят къде се намира междувременно порасналият до големината на цял градски квартал комплекс FIZ (Изследователски и иновационен център) в северната част на Мюнхен. Това посещение е доста специално, тъй като Давид Феруфино ще ни покаже не само работилницата и как работи отделът за маскиране и заблуда – ще ни го покаже с пример новия i4. А той все още е… Правилно, още се пази в тайна.

Снимките издават поне това: новият i4 е Coupé от среден клас с четири врати. Разработва се съвместно със Серия 4 с конвенционално задвижване

Цялата тази игра на криеница си има причина: когато нов модел като BMW i4 се появи на пазара, става дума за милиони, ако не и за милиарди. Разходите, за да бъде запазен в тайна един нов модел колкото е възможно най-дълго, са изключително високи. Затова марки като BMW се занимават много професионално с темата за маркиране на автомобилите. И нека бъдем честни – за мнозина от нас всички тези прототипи са нещо тайнствено, желано, тъй като крият в себе си техника от бъдещето и са нещо като трилъри с тайни агенти.
Това важи с пълна сила за нови модели като BMW i4. Автомобилът се разработва съвместно с останалите версии с двигател с вътрешно горене на Серия 4 – Coupé, Cabrio и притежаващото четири врати Gran Coupé, като ще се появи на пазара през следващата година. Дотогава екипа по разработка на BMW i4 го чака обработка на безброй проектни списъци и зелена светлина за много неща. Много от тестовете са извършени в отлично защитените тестови центрове в Ашхайм, Ариеплог (Швеция), Мирамас (Франция) или пък виртуално.

Не е случайност: образецът на фолиото е резултат от дипломна работа и се усъвършенства непрекъснато

Но далеч не всички. Голям брой тестове във всекидневието се провеждат в Щатите, Азия и Европа по обществени пътища. Именно тук в играта се включват професионалните маскировачи. След като минава през безброй врати, неуказани разклонения и сиви стълби, Давид Феруфино най-накрая се озовава пред един портал, който след кратко позвъняване по телефона се отваря – ние очаквахме система за сканиране на ириса или нещо подобно. Зад ролкова врата в зона W08 е чисто като в операционна зала. Ярко светещи LED лампи на тавана са насочени към всяко едно работно място и подемниците. Двама техници работят по тъмен автомобил, който трудно може да бъде разпознат. Едва при по-внимателно вглеждане се виждат пропорциите на модел от среден клас. Стилно завършващата задница събужда апетита към Coupé – прилича на новата Серия 4 на BMW. И тъй като под маскираните до неузнаваемост флангове все пак си проличават по две врати от всяка страна, решаваме, че това е Серия 4 Gran Coupé.

Работата отнема време: на двама души са нужни два дни, за фолират i4 така, че да може да излезе навън

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >