2019
Ford пуска на пазара Mustang-SUV с електрическо задвижване. Вътрешното пространство на Mustang Mach E наподобява силно на Tesla. Разгледахме модела отвътре!
Mustang се превръща в SUV с електрическо задвижване? Звучи като кошмар за почитателите на култовия, спортен модел. Въпреки това хората от Ford го направиха. Резултатът се нарича Mustang Mach E и цитира типичния атрибути на Mustang под формата на SUV, а не е просто повдигнат оригинал с електрическо задвижване. Приликите си личат най-вече в предницата с извития надолу преден капак, в светлинния подпис с три ивици и надлъжния декоративен елемент, който в конвенционалните модели щеше да е приютен от радиаторната решетка – всичко това изглежда типично за Mustang.
За да присъстват и визиите на линията на покрива Mustang и покривът а ла Сoupé, но без да се огранича мястото, се е стигнало до оптически номер: лак от два цвята в червено/черно придава характер на Coupé и прикрива действителните размери на автомобила. С типичните мускули на Mustang и също оформените в три ивици 3D-задни светлини усещането за Muscle-Car продължава и във фланговете и задницата. Ford Mustang Mach E ще бъде в шоурумите в края на 2020 г. Засега от Ford не дават информация относно цените, но е ясно, че базовата версия ще е 100 000 лв.
Вътрешно пространство: първата изненада ни очаква още с отварянето на вратата: SUV-ът не е конвенционални дръжки на вратите, а вместо това те изскачат малко след натискане на бутон. Посредством дисплей можете да управлявате аудиосистемата, климатичната инсталация, предния багажник и режимите на движение – прилича ни много на Tesla. В средата под дисплея има въртящ се превключвател, който настройва силата на звука и служи за ориентир на дисплея. Макар, че в разгледания от нас екземпляр става дума за предсериен автомобил, системата реагираше бързо и се управляваше интуитивно. Скосттомерът на Mach E също е дигитален. Малък, хоризонтален дисплей зад типичния за Mustang волан показва състоянието на зареждане, скоростта и друга информация. Светлините, стъклоповдигачите и паркинг-спирачката се управляват както и преди чрез бутони, а режимите на движение – от въртящ се превключвател.
На задната седалка ни изненада преди всичко пространството за коленете – щедро, благодарение на отсъстващия двигател с вътрешно горене и неговата техника. Над главите също има достатъчно пространство, а с панорамния покрив на автомобила усещането за простор се засилва, като едва ли бихте предположили, че вътре има такъв, ако гледате Mach E отвън.
Тъй като двигателят в предницата отпада, SUV разполага с място отпред за така наречения Frunk, или допълнителен преден багажник. Подобно на багажника на SUV-а Puma, поставката в Mustang Mach E също е от пластмаса, която може да се мие.
Базовият вариант на Mustang Mach E е със задно задвижване и 258 к.с. от електромотор. При версията с двойно задвижване има още един електромотор на предната ос, а тогава мощността на SUV-а е 338 к.с. При батериите Ford предлага два различни пакета. По-малкият със 75 кВтч. позволява пробег от 480 километра по WLTP, а с по-големия вариант с 99 кВтч. можете да изминете съгласно WLTP до 600 километра. Бързото зареждане на Mustang Mach E също е възможно – за десет минути си осигурявате пробег от 93 километра.