Отборът на Техническия университет – София ще се състезава с усъвършенстван автомобил в Shell Eco-marathon Европа 2019


20
юни
2019

Отборът с най-голям опит в историята на българското участие в Shell Eco-marathon, този на Технически университет – София, ще се включи в състезанието с усъвършенстван автомобил. Екипът е решен да използва най-доброто от над десетгодишния си опит от пистите на надпреварата за енергийна ефективност и да  отбележи най-добрия си резултат до този момент. На финала на Shell Eco-marathon в началото на юли в Лондон студентите ще премерят сили с още 48 отбора от тяхната категория.

Студентите от ТУ-София отново ще се състезават в категорията „Градски тип“ автомобили със своя икономичен и иновативен „Феникс“, захранван от водородна горивна клетка. Младите инженери залагат на максимално аеродинамичната форма на купето –капкообразната. Автомобилът разполага с нова самоносеща се конструкция и носачи, изработени от карбон и хибридна задвижваща система, която осигурява по-нисък разход на енергия. Благодарение на използваните олекотени материали, отборът е успял да намали теглото на колата с почти 20 кг.

„Shell Eco-marathon е единствената платформа, благодарение на която с използването на ефективни и нестандартни решения представяме бъдещето на транспорта. Вярваме, че усилията ни ще доведат до по-добри резултати и ще успеем да притесним вечния конкурент в нашата категория – французите. Стремим се, разбира се, към първото място. Мисля, че с подобрения ни и олекотен автомобил ще превърнем тази мечта в реалност“, сподели Пламен Пунов, мениджър на отбора на Технически университет – София.

„Тази година имаме рекорден брой български отбори, който ще представят страната ни в Shell Eco-marathon Европа. Това е и дванадесета поредна година за България в над
30-годишната история на състезанието, което само по себе си е огромно постижение. Гордея се с постоянството, амбициите и успехите на нашите ученици и студенти, които показват, че силните идеи за бъдещето се раждат именно благодарение на екипния дух. Сигурна съм, че представянето им в Лондон ще бъде достойно, каквото е било винаги досега“, каза Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.

От българските участници до този момент екипът на Технически университет – София е постигал най-доброто класиране – второ място в категорията „Градски тип“ автомобили с водородна горивна клетка в състезанията през 2012 г., 2013 г. и 2016 г.

Още по темата

Card image cap
Volkswagen създава алианс с Fiat Chrysler?

16
мар.
2017

Шефът на германската компания не отхвърли възможността за създаването на алианс с FCA

Card image cap
Aventador се среща с мантинела

5
апр.
2016

Ударено Lamborghini Aventador се влачи по магистралата в близост до германския град Ерфурт. Пътна полиция спира суперавтомобила и разбира причината!

Card image cap
Шефът на Opel: „Сътрудничеството ни с PSA е страхотно“

8
мар.
2017

В интервю за AUTO BILD шефът на Opel Карл-Томас Нойман говори за новата марка в концерна PSA. И обяви трето съвместно моделно семейство през 2018 година!

Card image cap

В последния брой:

Архив >