2022
Окръжният съд в германския град Дармщат отсъди Tesla да върне сумата за покупката на екземпляр от Model 3. Ищецът по делото срещу американския автомобилен производител твърди, че в придобития от него електромобил имало дефекти, и се оплаква, че поведението на асистента, намесващ се в кормилното управление (т.е. за автономно управление), било като на „пиян начинаещ шофьор“. Тази информация разкрива германското издание Spiegel.
Ищецът твърди, че закупеният от него софтуерен пакет за 6300 евро не бил съвместим с хардуера на автомобила. В резултат на това отделни функции като например автоматизирано изпреварване на по-бавни превозни средства по магистралата, не работели. В допълнение, при влизане и излизане от магистрала Model 3 не следвал адекватно зададената траектория и автомобилът се движел като шофиран от „пиян начинаещ водач“. Електромобилът не се справял добре и с разпознаването на светофари и знаци Stop.
Според Tesla нямало неизправност – но въпреки това компанията е осъдена
Кристоф Линднер, адвокат на ищеца по делото, вижда случай прецедент. Според него присъдата била сигнал, че американският производител „трябва да гарантира и законово самоуверено декларирани способности на продукта”.
От американския концерн заявяват, че нямат данни за дефекти по софтуера или хардуера на модела, които не биха могли да бъдат отстранени чрез ремонт. Освен това Tesla щяла да направи ъпгрейд на хардуера с най-новите компоненти – безплатно за клиента.
Въпреки това съдът нарежда на компанията да възстанови на клиента покупната цена от около 69 000 евро. Причината, посочена от съдебния състав, е, че компанията действала безотговорно, като „продава софтуер, чиято функция не можело да се използва без оборудване за надграждане на продукта“.