2022
От самото начало на програмата за безопасност на Mercedes-Benz започват изпитания не само върху автомобили, но и върху манекени, които на симулират наранявания на пътниците при ПТП. Първата кукла с подобно предназначение, използвана от фирмата, е наречена Оскар. Вградени датчици в главата и гръдния кош на манекена дават информация за оказваната върху тялото сила при челен удар. Не след дълго започват изследвания с кукли и за влиянието на удара върху пътниците отпред и отзад. Скоро се появяват и разновидности на куклите с различна “възраст”, обем и тегло.
С навлизането на компютърните технологии използването на кукли отпада за сметка на дигитализираните математически изчисления. Първата изцяло компютърна симулация на краш-тест в Mercedes-Benz е направена с Е-класа от серия W 124. Стремежът към постигането на по-ефективни резултати налага през 1992 г. заменянето на бетонната стена с деформираща се бариера, при която резултатите от сблъсъка са много по-реалистични. Този принцип на тестване е голяма крачка напред в изследванията за безопасност. През 1993 г. деформиращата се повърхност на автомобила започва да се изработва от метални модули, наподобяващи пчелни клетки и се превръща в стандарт за Mercedes-Benz.
През 1969 г. фирмата открива така наречения Отдел за анализ на пътно-транспортните произшествия, който изследва автомобили, катастрофирали в реални условия. Така експертите получават възмоността за анализиране на деформираните превозни средства на самото място на катастрофата и така да наблежат по-ефективни предложения за подобряване конструкцията на бъдещите модели.