Осем страхотни модела с цена до 50 000 лв.: не всичко, което блести, е Golf

Германците купуват най-често Golf – моделът от Волфсбург почти не си позволява слабости. За същите пари (че даже и по-изгодно) обаче можете да си купите много други интересни модели

1907
2017

НЕКА ДА БРОИМ ЗАЕДНО. 1, 2, 3, 4… Вместо 14, нека да кажем Golf. Защо? През миналата година всеки 14-и нов модел лек автомобил е бил Golf. Общо са продадени 235 935 броя, тоест седем процента. Ненадминат резултат. И въпреки това тук ще ви представим седем алтернативи на любимеца на германците. Бестселърът на VW безспорно си има своите качества, но не е всемогъщ. Освен това отдавна не се продава на народни цени. Днес в този ценови клас се движат други модели. Затова определихме като ценови ориентир сумата от 50 000 лв. – толкова струва един Golf 1.5 TSI Comfortline със 150 к.с. и четири врати. За тези пари можете да намерите забележителни алтернативи. Например Fiat 124 Spider, който е единственият кабриолет в сравнението ни. Или пък Mini Cooper S и Renault Clio R.S. Trophy, които с много мощност в малък автомобил обещават солидно количество удоволствие. Любителите на заниманията в свободното време и семействата вероятно ще бъдат заинтригувани от двете комбита Peugeot 308 SW BlueHDi 120 и Škoda Octavia Combi 1.6 TDI. Или пък ще се насочат към наистина просторния Opel Zafira 1.4 Turbo. Разбира се, за тази сума можете да се сдобиете и със SUV. За почитателите на високата позиция на седене сме приготвили Seat Ateca 1.4 EcoTSI. Изборът в никакъв случай няма да е лесен. Гарантирано няма да му е лесно и на свикналия с успехите Golf. Кой ли накрая ще се класира на 8-о, 7-о, 6-о място… Ще научите на следващите страници.

8. Fiat 124 Spider

ВКУСЪТ НА ЛЯТОТО

Защо бих предпочел да карам 124 Spider ли? Много просто – защото е роудстър. Защото мога да сваля покрива на колата си за две секунди и да се наслаждавам на свежия въздух. По пътя до редакцията ще се радвам на пролетта, ще чувам смеха на децата, ще гледам небето над мен и ще поздравявам колоездачите на светофара. Същото ще правя и след края на работния ден – работата и ядовете ще изчезнат веднага, щом се кача в колата и отворя покрива. В кабриолета просто ставаш друг човек. А във Fiat се чувстваш и малко италианец. Spider превозва своите пасажери по-фино и по-модерно от Mazda MX-5, която пък осигурява техниката и се грижи за липса на италиански моменти при механиката и електрониката. Разполагащият със 140 к.с. турбомотор на Fiat позволява на Spider най-после спокойно придвижване без нервно превключване като при атмосферния мотор на Mazda. Естествено вътре ще поберете само двама души с минимално количество багаж. Питайте обаче възрастни двойки със Spider колко вълнуващо и впечатляващо е било лятното им пътешествие в тесния двуместен модел – макар и да е било необходимо да са скромни.

Извод

По-малкото е повече. С тегло от 1100 кг Spider е лек, икономичен и с отлична управляемост – освен това ви прави щастливи при отворен покрив.

Fiat 124 Spider 1.4 MultiAir Turbo
Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред надлъжно • Работен обем 1368 см3 • Мощност 103 кВт (140 к.с.) при 5000 об/мин Макс. въртящ момент 240 Нм при 2250 об/мин • Макс. скорост 217 км/ч • 0–100 км/ч 7,5 сек • Задвижване задно/6-степ. трансмисия • Резервоар 45 л • Д/Ш/В 4055/1740/1230 мм • Багажник 140 л • Тегло (празен) 1125 кг • EU-Mix 6,4 л А95Н/100 км Емисии CO2 148 г/км • Цена oт 49 900 лв. (за Германия)

7. Renault Clio R.S. Trophy

ВЪЗДУХЪТ Е НАЖЕЖЕН

Тези французи са страхотни! Хора, които се отдават на удоволствието от живота и имат склонност към неразумните неща – имат и подходящата кола за тази цел: Renault Clio R.S. Trophy. Джудже с гневни 220 к.с., което успява да скъса Mini Cooper S още преди загрявката и предпочита да мери сили на пистата с по-сериозни спортисти. 1,6-литровият 4-цилиндров агрегат е подпомаган от мощна турбина. В долния диапазон на оборотомера това нахакано Clio има нужда да си поеме въздух, но след това забива яко предните си колела в асфалта. 6,6 секунди до темпо 100 и максимално темпо от 235 км/ч са доста добро заявление, а пътят дотам с 6-степенната автоматична трансмисия с два съединителя е лек и прецизен. За да не си позволява слабости в завоите, Trophy е оборудван с 18-цолови джанти и спортно окачване със стегната настройка на амортисьорите и пружините, както и с по-ниска каросерия (отпред 20 мм, отзад 10 мм). Така можете спокойно да карате с висока скорост в завоите, макар и комфортът да не е на много високо ниво. Или нека го наречем спортен. И да си признаем – бихме могли да караме такъв „Golf“ и като пенсионери.

Малък двигател, голяма турбина: 1,6-литровият мотор разполага с впечатляващите 220 к.с. – на редактора Гералд Чайка това му харесва

Извод

Наточен „французин“, който доставя страхотно удоволствие!

Renault Clio R.S. Trophy
Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно • Работен обем 1618 см3 Мощност 162 кВт (220 к.с.) при 6050 об/мин • Макс. въртящ момент 280 Нм при 2000 об/мин • Макс. скорост 235 км/ч 0–100 км/ч 6,6 сек • Задвижване предно/6-степ. с двоен съединител • Резервоар 45 л Д/Ш/В 4090/1732/1420 мм • Багажник 300-1146 л • Тегло (празен) 1279 кг • EU-Mix 5,9 л А98Н/100 км Емисии CO2 135 г/км • Цена oт 50 190 лв.

6. Mini Cooper S

МАЛЪК И ОТРОВЕН

Директен контакт с пътната настилка! За снимката редакторът ни Андреас Май малко преувеличава, но нито един друг автомобил не дава усещането за карт, каквото има Cooper S

Толкова много пари за малък автомобил? Да, няма грешка. Този Mini Cooper е дълъг само 3,85 метра и в наточената си версия S струва 50 900 лева, при това без екстри. Знаете ли обаче какво? Струва си парите! Отвсякъде. Първо: той е фин и готин. Под капака му работи 2-литров 4-цилиндров турбодвигател със 192 к.с., ускорява за 6,8 секунди до темпо 100. Сдържаността в S е трудна работа. Второ: автомобилът е тесен и нисък. SUV-овете са за хора, които не искат да са близо до седящия до тях. В Mini можете да сте си близки. Близо сте и до пътя. Усещането е сякаш карате карт. Трето: малък и непрактичен. Вместимостта на багажника е от 211 до 731 литра. А на задната седалка удобно може да седи единствено куче. Е, и? Това все пак не е такси! Mini обаче може да се паркира много по-лесно. 3,85 метра – в града се чувстваш супер. За щастие никой не споменава четвъртото – цената. С големи джанти, навигация и някоя друга украса стигаме 60 000 лева!

Извод

Този автомобил не е за разума, а за удоволствието. Един такъв Mini Cooper S е перфектният карт за максимум двама с пари за трима.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин