Освеженият Citroën C4 X: практичен седан на добра цена (ТЕСТ)

0702
2025

Oбновеният Citroën C4 продължава да бъде най-комфортният модел в компактния клас. И в бъдеще моделът ще бъде достъпен като хечбек и седан – но дизелът и ръчната трансмисия остават в историята

Благодарение на C4 Citroën диша във врата на Golf по отношение на продажбите. Щедро оборудване, много място – и визия а ла купе при стандартната модификация. А наличието на версия седан (или лифтбек) в лицето на изпълнението Х позволява да разчитате на багажник с обем цели 510 л (380 – при хечбека). Именно триобемната каросерия позволи на Х-модификацията да се наложи много успешно на турския пазар, където си падат много по триобемните купета.

Основният акцент в кокпита след фейслифта е 7-инчовият дисплей (долу), който влиза в ролята на дигитално арматурно табло, звукът се управлява от въртящ се контролер

Сега френският бестселър получи фейслифт – който ще разпознаете по новите предни светлини (с по три хоризонтални LED-модула), новата емблема на марката в ретро стил, както и по рестилизираната (най-вече при хечбека) задна част. Щедрото пространство отзад е достойно дори за един клас по-нагоре – в това отношение конкуренцията има какво да научи от французите. Конкретно за българския пазар ключово предимство е приличният клиренс – близо 16 см. Всички тези предимства правят особено С4 Х изключително подходящ както за семеен, така и за таксиметров автомобил.

С фейслифта ръчната скоростна кутия и дизеловият двигател отпадат – и клиентите, които търсят по-нисък разход, вероятно ще се преориентират към хибридния вариант със 136 к.с., тестван от нас, с 1,2-литров 3-цилиндров турбодвигател и 6-степенен автоматик с два съединителя (от 49.216 лева). Този тандем обаче далеч не пасва на природата на С4 толкова добре, колкото електрическото задвижване (от 69.995 лева) – работата на 3-цилиндровата машина и липсата на „решителност“ oт страна на трансмисията на моменти внасят неспокойствие в интериора. С по-добро филтриране на шумовете от задното окачване се характеризира версията Х, за която ще трябва да доплатите 4154 лева повече, отколкото за хечбека. Той обаче може да бъде поръчан и в неелектрифицирана версия отново с 1,2-литровия агрегат със 130 „коня“ и 8-степенен автоматик (oт 50.933 лева). Тя обаче излиза дори малко по-скъпа (с 1717 лв.) от хибрида. Най-мощното изпълнение – със 156 к.с., е на ток и струва 78.453 лева, като покрива пробег до 416 км (по WLTP).

Багажникът предлага обем от 510 до 1360 л – и именно той е най-същественото предимство на версията Х

А познатото окачване с прогресивни хидравлични ограничители продължава да гарантира отлична возия – в комбинация с Advanced Comfort седалките, които вече осигуряват по-добра странична опора – и продължават да бъдат разкошни за дълъг път благодарение на своята специална структура. Новост за кокпита е 7-инчовото дигитално табло – а за определени пазари инфотейнмънт системата вече поддържа и ChatGPT. Кормилното управление също е с подчертано комфортна настройка – С4 така и така няма никакви спортни амбиции.

Щедрото място и за краката, и за главите на втория ред прави C4 X идеален не само за семействата, но и за такси

Дори и в базовото ниво You получавате щедро оборудване: автоматични LED фарове, 2-зонов автоматичен климатик, сензор за дъжд, както и богат набор от системи за безопасност: автоматично спиране, асистент за поддържане на лентата и система за разпознаване на пътни знаци. Въпреки това си заслужава да доплатите около 1600 лева за второто ниво Plus, където са включени ценната особено за 4,6-метровия седан камера за заден ход, както и отоплението на седалките.

Teхнически данни: Citroen C4 X Hybride 136

Двигател 3 цилиндъра, отпред напречно + електромотор • Работен обем 1199 куб.см • Мощност ДВГ 100 кВт (136 к.с.) при 5500 об./мин, електромотор 21 кВт (28 к.с.) • Макс. въртящ момент ДВГ 230 Нм при 1750 об./мин, електромотор 55 Нм • Задвижване предно/6-степ. автоматик с два съединителя • Д/Ш/В 4580/1834/1525 мм • Тегло (празен) 1344 кг • Багажник 510–1360 л • 0–100 км/ч 8,1 сек Макс. скорост 210 км/ч • Разход 4,7 л А95Н/100 км (WLTP) • Емисии CO2 106 г/км Цена от 49 216 лв.

Повече за освежените С4 и С4 Х – в нашето видео:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин