2024
Преди точно 20 години Citroen изкара на пазара модела С4, а третото поколение от 2020 г. се предлага в шоурумите, което означава, че сега е дошло време за фейслифт. Нека заедно да го разгледаме по-внимателно.
Предлагам да започнем отпред, буквално от предницата на новия С4. Веднага забелязваме новата емблема в ретро стилистика, а пък и линиите във въздушния отвор, които приятно се кореспондират с легендарните шеврони в логото. Имаме също така нова предна решетка, която по принцип ни е вече позната от актуалния С3, но също и от C3 Aircross, но сега го виждаме отново при С4. И още един любопитен детайл, който сме виждали често при С3, както и C3 Aircross, това са тези в конкретния случай вертикалните дизайнерски декоративни ламели, които могат да се свалят много лесно и да се заменят с друг цвят на лаковото покритие. На този симпатичен детайл ще обърнем внимание само след малко отново. Преди това да отдадем заслуженото внимание на предните светлини. Тук имаме обновен светлинен подпис, това също ни е вече познато, защото се опира на студията Oli, но напомня също така на С3, както и на C3 Aircross.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Нека да кажем сега обаче първо нещо за габаритите на този фейслифт на С3. Вероятно не изненада, че в това отношение не се е променило, кой знае колко. Външната дължина от 4,35 м е запазена, ширината е 1,80 м, а височината 1,52 м при С4 и 1,53 м при С4Х. Всичко това с междуосие от 2,67 м, с което изброихме съществените външни параметри. Това обаче не бива да ни разсейва за промените, които са настъпили при външната линия. Така например ако започнем от линията на стъклата, тя до сега беше хромирана, а сега е изпълнена в матирана черна гума. И още нещо съществено, което ми споделиха френските колеги, ако сега слезем един етаж по-надолу, за да разгледаме праговете. Техният дизайн сега е доста по-загладен и някак не така забележим, както беше до сега.
Стигаме до задницата на С4, като предлагам да започнем от надписа Citroen, който определено е изключително изчистен, както и задните светлини, които отново пресъздават променения нов светлинен подпис, видян преди малко вече и отпред. Иначе отстрани все още имаме характерните завършващи кантове, които играят съществена роля за аеродинамиката, както и задният спойлер, който просто е прилепнал върху задното стъкло, ще рече както над него, така и под него човек би могъл действително да гледа през стъклото. Доколко всичко това е практично, нека сега да не коментираме, но безспорно като визия си изглежда определено много шик.
За купето на освежения С4 и трябва веднага да кажем, че по принцип тук не се променило кой знае колко. Продължаваме да имаме 10-инчов монитор в средата, но новото в случая е 7-инчовият екран на кокпита, който преди си беше един чувствително по-компактен. Който няма желание да се взира в него, няма проблем да почерпи необходимата информация малко по-високо от наличния Head-up дисплей, който в конкретния случай представлява малко прозрачна плочка, поставена върху арматурното табло. Всичко останало, малко или повече, е останало непроменено.
За старата на продажбите Citroen обявява четири варианта. По-скоро неприятната новина за някои от вас, конвенционални бензинови и дизелови версии поне засега няма да се предлагат. Стартовата е в лицето на хибрид със 100 к.с. Над тази версия имаме втори хибрид, като пълен хибрид, със 136 к.с. След което още два варианта на e-C4 със 136, респективно 156 к.с. Споменатите е-С4 версии осъществяват пробег между 360 и 420 км според WLTP, естествено, в реалния живот ще бъде една идея по-малко, но независимо от това са си доста прилични стойности. И сега въпросът, какво ли ще струва, когато се появи на пазара в началото на 2025 година? Тогава новият и освежен С4 се очаква да се продава на цени, които официално обаче от Citroen към този момент все още не могат да ни кажат. Това, което към момента мога само да ви кажа, че базовият хибрид в Германия се предлага за 26.045 евро, а при С4Х от около 32.400 евро. Това, както французите ще искат за този тук, уви още не знаем, но от Citroen все пак ни уверяват, че работят по въпроса, да ни го предложат на сходна цена.