2020
Porsche представя новото поколение на 911 Turbo S с ненадминати мощност, динамика на задвижване и комфорт. Новият, върхов за гамата 911 излиза на пазара във версия купе и кабриолет – и двете задвижвани от 3,8-литров боксерен двигател с два турбокомпресора VTG, който предоставя мощност 478 kW (650 к.с.), с 51 kW (70 к.с.) повече от своя предшественик. Максималният въртящ момент е вече 800 Нм (увеличение с 50 Нм). Характерната за Turbo осемстепенна трансмисия с двоен съединител Porsche Doppelkupplung (PDK) скъсява спринта от 0 до 100 км/ч до 2,7 секунди (0,2 секунди по-бързо), докато максималната скорост остава непроменена на 330 км/ч.
Размерите на 911 Turbo S са нараснали значително в съответствие с подобрената динамика на задвижване: каросерията е вече по-широка с 45 милиметра над предната ос (1 840 мм), а общата широчина е 1 900 мм над задната ос (увеличение с 20 мм). Модифицираните широчини на следите, усъвършенстваната аеродинамика и новите гуми с различен размер на предната и задната ос допринасят за неговата пъргавина и спортен характер: следата е с 42 мм по-широка при предната ос и с 10 мм по-широка при задната ос. Адаптивната аеродинамика вече включва контролирани ребра за охлаждащия въздух отпред, докато по-голямото задно крило е предназначено за още повече притискаща сила. За първи път 911 Turbo S пренася своята мощност на пътя със смесени гуми с различни размери: той има 20-инчови гуми с уникални размери 255/35 отпред и 21-инчови 315/30 гуми отзад. Нови опции за оборудване подчертават много по-спортния облик на модела 911 със задвижване на всички колела. Те включват сниженото с 10 мм спортно шаси на Porsche с активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM) и спортната изпускателна система с регулируеми ребра, която гарантира характерен звук.
Напълно новият двигател на 911 Turbo S е базиран на поколението двигатели на 911 Carrera. Той разполага с изцяло обновена охлаждаща система с нагнетяване на въздуха; нови, по-големи симетрично разположени турбокомпресори VTG с електрически регулируеми ребра на изпускателните клапани, както и използването на пиезо инжектори, които значително подобряват характеристиките на автомобила по отношение на бързи реакции, мощност, въртящ момент, емисии и способност за бързо увеличаване на оборотите.
Новият 6-цилиндров двигател се пълни атмосферно от нова всмукателна система. В този случай предишните маршрути на обработения въздух и нагнетения охлаждащ въздух са разменени: част от обработения въздух сега преминава през характерните за Turbo всмукателни въздушни отвори в задните странични секции. Пред въздушните филтри, сега разположени в задните калници, са интегрирани също два други въздухопотока през решетката на задния капак. Това означава, че новият 911 Turbo S има четири отвора за входящ въздух с по-голямо общо напречно сечение и по-малко съпротивление, което спомага за подобрената ефективност на двигателя. Два симетрични турбокомпресора с променлива геометрия на турбината (VTG) и по-големи размери заместват предишните идентични части, като колелата на компресора и турбината вече се въртят в противоположни посоки. Диаметърът на колелата на турбината е увеличен с 5 милиметра до 55 мм, а 61-милиметровото колело на компресора сега е с 3 милиметра по-голямо. Ребрата на изпускателните клапани се контролират електронно чрез стъпков мотор.
Хармоничният дизайн в перфектен баланс с удоволствието от шофирането, динамиката и спортния характер е идеално пригоден както за ежедневна употреба, така и за състезателна писта. Скокът в показателите на това ново поколение е особено забележим в спринта от 0 до 200 км/ч: с резултат от 8,9 секунди новият 911 Turbo S е с цяла секунда по-бърз от своя предшественик. Благодарение на усъвършенстваната система за задвижване на всички колела Porsche Traction Management (PTM), раздатъчната кутия може да разпределя значително повече въртящ момент, като до 500 Нм се прехвърлят към предните колела. Новото поколение на стандартното шаси PASM също е още по-спортно. По-бързи и по-прецизно контролирани амортисьори осигуряват значителни предимства на динамиката на задвижване по отношение на стабилността на каросерията, пътното поведение, кормилното управление и скоростта в завой.
Новата предна част с по-широки отвори за входящ въздух притежава характерен Turbo-облик с двойни предни светлинни модули както и стандартни LED матрични предни фарове с тъмни елементи. Обновеният, пневматично изтеглящ се преден спойлер и по-голямото задно крило предоставят 15% повече притискаща сила. Атлетичните задни калници с интегрирани отвори за входящ въздух подчертават елегантната каросерия на 911 Turbo S. Новият облик на задната част е допълнен от правоъгълни ауспуси в силно гланциран черен цвят, типичен за Turbo.
Интериорът е с високо качество и със спортни елементи. Списъкът със стандартно оборудване включва изцяло кожен интериор и облицовка от карбон в съчетание с акценти в цвят Light Silver. Адаптивните спортни седалки с 18-степенно регулиране съдържат шевове, които отдават почит на първия 911 Turbo (тип 930). Висококачествени графични елементи и лога на инструменталния клъстер довършват характерните за Turbo S отличителни черти. Централният екран на PCM е вече 10,9 инча и благодарение на новото разположение може да бъде управляван бързо и без разсейване. Други фабрично заложени характеристики са спортният GT волан, пакетът Sport Chrono с новоинтегрираното приложение Porsche Track Precision и аудиосистемата със съраунд звук BOSE®.
Версията купе на 911 Turbo S ще се предлага в Германия на цена 216 396 евро, включително специфичното за страната оборудване и 19% ДДС. Версията кабриолет на 911 Turbo S ще бъде на цена 229 962 евро.