Опасно „джудже“: MTB Up GTI


14
ное.
2018

Тунинг-специалистите от MTB са направили Up GTI да изглежда така, както би трябвало да го пускат на пазара и хората от VW

MTB не ви звучи познато? Тунинг-фирмата се занимава от години с повишаване на мощността на турбомотори. Фактът, че дейността е успешна, говори и неотдавнашната победа на техния вариант на Mercedes AMG A 45 срещу версия на Brabus. При Up GTI шефът Дани Брандке се е забавлявал доста.

За него и хората му е било нещо ново да дадат „криле“ на малкия мотор. Тунинг-специалистите са направили собствена разработка на двигателя на VW. Накрая компютърът е показал резултат от 137 к.с. и 248 нютонметра. Не е зле, макар и да не е кой знае колко повече в сравнение със серийните 115 к.с.

По време на тестовете MTB-Up се усещаше като доста потентен – особено в диапазона на високите обороти. Ние измерихме 8 к.с. и 16 Нм повече в сравнение с данните на тунинг-фирмата.

Естествено мощността нови и по-добри стойности при ускорение. Само 7,8 секунди се нуждаеше червеният мъник на VW за спринта до 100 км/ч. Докато бъде достигнато темпо 200 км/ч са нужни 42,3 секунди – също нелоша стойност.

Над 200 км/ч с малкото „зарче“? Звучи ви несигурно и притеснително? Изобщо не е така! Голямата заслуга за това е и избраното от MTB окачване с регулиращи се пружини на H&R. Смъкването на каросерията означава по-малък ход на пружините, но тук нещата са под контрол – в завоите ще изпитате удоволствие, а спирането от висока скорост не е никакъв проблем. Up остава стабилен, като дори запазва относителен комфорт и при движение по лоши пътища.  Жалко само, че MTB не са се погрижили за още по-подобаващ звук.

Още по темата

Card image cap
Lupo-то с 12 цилиндъра и два двигателя

22
апр.
2017

Два мотора в един автомобил? Виждали сме го и преди. Само че колкото е по-малък въпросният автомобил, толкова по-сложно е преустройството му. Петер Биочич обаче се справя с много трудна задача: два V6-двигателя с общо 408 к.с. превръщат Lupo в малък снаряд!

Card image cap

В последния брой:

Архив >