2025
Възможно ли е да си купиш Porsche на цената на половин нова Dacia и след това да не изпаднеш във финансов колапс заради разходите за ремонт и поддръжка? Разкриваме ви в тази публикация!
На пазара се намират и евтини Porsche-та – но обикновено става въпрос за Cayenne, предимно от първото поколение. И за съжаление, SUV-овете с висока мощност на легендарната марка обикновено са в плачевно състояние. Няма как, ако искате да похарчите по-малко от 20.000 лева и да се возите на Porsche, ще трябва да направите някой и друг компромис. Старите Cayenne предлагат лукс и динамика – но обикновено са „убити“ от каране.
Ние обаче попаднахме на нещо по-екзотично – 924 от 1979 г., което внася малко колорит на пазара на употребявани и достъпни Porsche-та. Всъщност купето също е пълноценен класически автомобил. За много фенове на марката обаче този модел не е „истинско“ Porsche. В крайна сметка, то разполага със скромен 4-цилиндров двигател с водно охлаждане, при това разположен отпред… истинско кощунство според феновете на старите 911! Но който си пада по модела от Цуфенхаузен с прибиращи се фарове, получава шанса да се потопи в света на Porsche на достъпна цена именно с 924.

А екземплярът, който прикова нашия интерес, дори е регистриран в Германия като ретро автомобил от 2023 г. Освен това 924-ката е със сменена цилиндрова глава и нов ангренажен ремък. Продавачът твърди, че по автомобила били извършени и други ремонти, за които не дава повече информация – но можел да ги докаже с фактури. По данни на продавача в машината са инвестирани общо около 4000 евро.

А това се равнява точно на половината от покупната цена! Автокъщата иска 7990 евро (ок. 16.000 лева) за купето със 125 к.с., извлечени от работен обем 2 л. За тях получавате класически автомобил с ръчна скоростна кутия и пробег само 73.742 километра. На снимките купето прави впечатление на много добре поддържано не само отвън, но и отвътре.
Дилърът не разкрива нищо за очакваните ремонти, но при 46-годишен автомобил винаги трябва да очаквате такива…