2016
На това му се казва спечелване на титлата със стил! С победата си в рали „Испания“ Себастиан Ожие (32) стана световен рали шампион за четвърти път подред. Пилотът на VW oт Франция с навигатор Жулиен Инграсия (36) беше под напрежение само по време на първия макадамов етап. На него Дани Сордо (33) от отбора на Hyundai успя да вземе лидерството. Но когато надпреварата „стъпи“ на асфалта, местната звезда, за която публиката стискаше палци, нямаше шанс. След 19 отсечки и над 320 състезателни километра Ожие спечели с аванс от 15,6 секунди.
„Силен финал на силен сезон“, обобщи Себастиан успеха си. „Единствено се притеснявах да не направя същата грешка, както през миналата година.“ Тогава Ожие изпусна първото място заради катастрофра километри преди финала. „Опитах се наистина да притисна Себастиан“, каза Сордо. „Но това не беше достатъчно. Разочарован съм, че не успях да спечеля домашното си рали.“
https://youtu.be/iE2egSjiRfg
С третата си поредна победа Ожие завърши по впечатляващ начин своя най-труден сезон като част от екипа на VW. Промененото за 2016 г. правило за реда на стартиране беше голям проблем за французина в шест макадомови ралита. Така Себастиан близо половин година не успя да победи – а през миналите години финиширане първи в 8 или 9 състезания. Дори и Себ да даде най-добро време в последните две ралита, броят на победите му няма да надвиши 7.
Дуелът за втората позиция в шампионата между Андреас Микелсен (27, VW) и Тиери Нювил (28, Hyundai) завърши още в събота с тежка катастрофа за норвежеца. Неговото Polo R WRC се „срещна“ с мантинела и се преобърна. „Бях прекалено бърз“, призна Микелсен, който за щастие се отърва само с уплаха – както и навигаторът му Андерс.
За Нювил това дойде като подарък и той завърши трети, макар и на повече от минута след Ожие и Сордо. Изглежда, за Нювил обявеното наскоро удължаване на договора с Hyundai е подействало като добра мотивация. „Уикендът ми можеше да протече и по-добре, но имах прекалено много малки проблеми“, обясни Тиери. „Накрая е важен добрият резултат за отбора.“ След този успех белгиецът се изравни по точки с Микелсен – което ще направи борбата в последните два старта още по-интересна. При конструкторите Hyundai успя да намали преднината на VW до 62 точки. Така поне титлата при производителите остава под въпрос.