Огледалото се превръща в дисплей

2511
2017

Преходът от аналоговия към цифровия свят се отразява и на класическото огледало в автомобила. Дали то няма да стане излишно, след като камери и радари ще играят водеща роля при бъдещото автономно управление? Най-големият в света производител на автоогледала, американската компания Gentex, е убеден в добрите перспективи и вече активно работи по три проекта.
Системата FDM (Full Display Mirror) се състои от насочена назад камера и интегриран във вътрешното огледало дисплей. Водачът може да избира между обичайната визия в огледалото или видеорежим, който благодарение на по-широкия ъгъл предлага по-добра видимост назад и допълнително намалява зоната на мъртвия ъгъл. FDM вече се вгражда в модели Cadillac на General Motors.
Пред серийно производство е технологията CMS, състояща се от три камери: две в страничните огледала и една на покрива на колата. Всички те излъчват картина, която обработена се визуализира чрез огледалото в купето. Особено при лошо време системата гарантира видимост с оптимален контраст. Благодарение на панорамното покритие шофьорът ще може да вижда в огледалото двойно по-голяма площ.

В близко бъдеще на пазара ще се появи и биометрична система, която чрез интегрирана във вътрешното огледало камера ще разпознава ириса на водача. Така ще могат да се запаметяват персонализирани профили в автомобила или шофьорът ще може да се идентифицира при плащане на бензиностанцията чрез ириса си. За 2016 г. компанията Gentex има 1,7 милиарда щатски долара оборот. От произвежданите годишно 35 милиона огледала 23 милиона са вътрешни за купето.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин