Обратно в 1983 г. с Peugeot 205 – големия мъник


21
февр.
2017

Историята на Третия Райх не бива да се пише отново, за разлика от тази на класа на малките автомобили. И докато „звездата” залязва, Peugeot сякаш възкръсва от пепелта на евтино направените миниколи. То не е копие, а истински оригинал.

1983 е и приложението на нови технологии се приветства навсякъде – както на Земята, така и отвъд пределите й. Десет години труд и два милиарда марки са инвестирани, за да излети първият космонавт на обединена Германия – Улф Мерболд.

Peugeot създаде своето 205, новото бебе лъвче. То хем не е стандартна малка кола като Polo, хем не може да влезе в „калъпа” на компактните автомобили като Golf – 205 се нарежда някъде по средата и си създава собствен клас – на малките компактни автомобили или казано другояче – на компактните малки.

Той е дълъг само 3,70 метра, но е оборудван с всичко, което ще намерите и в порядъчен седан. По желание се предлагат пет врати.

Моделът следва политиката на Peugeot от 60-те години на изминалия век за именуване на моделите с трицифрени числа с нула по средата. Три са и точките, благодарение на които 205 предизвиква интерес. Първата е, че то бележи световен успех веднага след излизането си на пазара. Така малкият модел спасява компанията, доминирана от фамилията Peugeot, oт банкрут.

Втората: този автомобил заслужава почетното си място сред националните гордости на колела от Франция Renault R4 и Citroen 2CV. И трето – 205 успява да „взриви” още младия клас на малките коли, където купувачите са главно несемейни или си търсят втора кола.

Плосък капак и ниска линия на стъклата осигуряват отлична видимост, а таблото е прегледно. Отгоре са разположени контролните лампи, а отдолу – показателните уреди.

Това Peugeot показва правилната посока. То е пълноценен автомобил, а не превозно средство само в краен случай. 205 доказва качествата си и при пътуване на дълъг път, защото е достатъчно комфортно и добре оборудвано, макар и да е дълго едва 3,70 метра и да тежи само 740 кг. Историята на класа на малките „хулигани” е написана наново.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Бащата на „Жигули“ Fiat 124 навърши 50 години

5
дек.
2016

Истинският Volkswagen: този автомобил осигури мобилност на почти целия свят

Card image cap
DAF 66 в състезание на заден ход

19
дек.
2017

На теория DAF 66 може да се движи на заден ход точно толкова бързо, колкото и на преден. Но дали е така и на практика? Ние предизвикахме малкия холандец на дуел

Card image cap
Volvo 40.2 и Volvo 245 Комби – шведска стомана с 40 години разлика

26
авг.
2016

Томас Ингенлат играе решаваща роля за бъдещето на Volvo. С малката лимузина той показва накъде води пътят – и защо имиджът на 245 е от миналото

Card image cap

В последния брой:

Архив >