2016
През 2015 г. Група Бош за първи път регистрира над 70 млрд. евро приходи от продажби, както сочат предварителните данни. Компанията успя да повиши оборота си с 10% спрямо предходната година. Печалбата също се увеличи. Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) е в размер на 4,5 млрд. евро, а с включени други извънредни ефекти достигна 5 млрд. евро. Оперативният EBIT е с 6,5% по-висок от предходната година. Делът на собствения капитал и ликвидността остават високи, независимо от милиардните разходи по придобиването на BSH Hausgeräte GmbH и Robert Bosch Automotive Steering GmbH. Придобитите неотдавна компании Robert Bosch Automotive Steering GmbH (преди: ZF Lenksysteme GmbH) и BSH Hausgeräte GmbH (преди: BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH) за първи път са изцяло консолидирани в резултатите за 2015 г. Всички данни за 2014 г. са коригирани за по-лесно сравнение.
Въпреки слабия ръст на световното автомобилно производство, бизнес сектор „Автомобилни технологии“ успя значително да увеличи продажбите си, както личи от предварителните данни. През 2015 г. оборотът нарасна с 12% до 41,7 млрд. евро. Сред най-успешните продукти на Бош за миналата година са бензиновите и дизелови системи за впръскване, системите за асистенция при шофиране и инфотейнмънт системите.
Бош вижда голям потенциал и в сегментите на двуколесните превозни средства и товарните автомобили. Неотдавна компанията откри специални подразделения за тези два бранша, за да обслужва по-добре потребностите на пазара и на клиентите. Автоматизацията, електрифицирането и свързаността – трите основни тренда в мобилността – ще повлияят дълготрайно на товарните автомобили и мотоциклетите. В сегмента на камионите и автобусите разрастващата се автоматизация ще намали броя на пътно-транспортните произшествия. Инжекционните системи за двуколесни, които постепенно заместват конвенционалните карбураторни системи, редуцират разхода на гориво и допринасят за опазването на природните ресурси, особено в развиващите се страни.
Шефът на Bosch Фолкмар Денер смята: “Амбициозните цели на ЕС за CO2 могат да бъдат постигнати само с помощта на дизела.” Дизеловите автомобили отделят значително по-малко CO2 в сравнение с еквивалентните бензинови модели. “В дебата за качеството на въздуха и финия прах в градовете дизелът е част от решението, а не от проблема,“ обясни Денер. С помощта на модерните филтриращи технологии дизеловите автомобили дори могат да пречистват въздуха от частици. “Дизелът е машина за пречистване на въздуха.” Денер е убеден, че възможностите за усъвършенстване на дизеловия двигател все още не са изчерпани. Бош разполага с технология за намаляване на емисиите от азотен оксид на дизела до изключително ниско ниво и в реален трафик. “Целта ни е дизеловите автомобили да съответстват на актуалните лимити за вредните емисии не само на тестовия стенд, но и на пътя,“ продължи Денер. Бош отдавна твърдо поддържа въвеждането на по-реалистичен тестов цикъл и измерване на емисиите в действителна пътна обстановка. Денер подкрепи и редовните проверки на серийно произвежданите автомобили от независими тестващи институти.