Обновеното Peugeot 301: „лъвче” за народа

Бюджетният седан продължава да бъде очарователен с практичните си таланти – и вече е подобрен по отношение на свързаността и дизайна


12
юни
2017

„Премиум бюджетен автомобил” – така колегата редактор Иван Мутафчиев определи през 2012 г. Peugeot 301. Произвежданият в Испания заедно с техническия си близнак Citroen C-Elysee „французин” e важен за развиващите се пазари. Близо 5 години по-късно PSA е реализирала 360 000 бройки от модела – и съвсем очаквано, го подлага на фейслифт. Най-лесно той е разпознаваем по дизайна на предницата с изменен светлинен подпис и по-малка радиаторна решетка. В гамата от двигатели влизат две бензинови (1,2 – 82 к.с., от 21 053 лв. и 1,6 – 115 к.с., от 25 824 лв.) и една дизелова моторизация – 1,6 (100 к.с., от 24 570 лв.). Ние тествахме по-мощната бензинова, комбинирана с 6-степенна автоматична трансмисия (от 27 963 лв., в комбинация с топнивото Allure).

Кокпитът е изчистен и подреден – и определено не е лишен от френски чар

Скоростната кутия е с хидротрансформатор – а не роботизирана, както бихме очаквали в този клас. Тя се характеризира с нежни смени на предавките при спокойно шофиране – за каквото е създаден този модел, идеален за таксиметров превоз например. 1,6-литровият агрегат става малко шумен при високи обороти – а в града се задоволява с около 10 л гориво. Возията с високите и устойчиви на дупки гуми (размер 185/65/15) е повече от прилична, а обемът на багажника е направо разточителен – 640 литра. Купето е просторно, единствено пътниците отзад с ръст над 1,80 м ще чувстват лек дискомфорт над главите, но за сметка на това пространството за коленете е повече от достатъчно. Peugeot определя дълги сервизни интервали за 1,6-литровия агрегат – 30 000 км или 1 г.

Мястото за коленете отзад е щедро, пътници с ръст над 1,80 м ще чувстват лек дискомфорт единствено над главата

6-степенната автоматична трансмисия с хидротрансформатор сменя предавките нежно и съдейства за комфорта

Съществена крачка напред по отношение на свързаността 301 прави благодарение на своята инфотейнмънт система, която комбинира 7-инчов тъчскрийн с възможност за изображение на съдържанието от дисплея на смартфона и поддръжка на Android Auto и Apple Carplay. В най-евтиния си вариант – без навигация, системата струва 901 лева, а най-скъпия, в пакет със задни паркинг сензори и камера за заден ход, излиза почти 2000 лева. Така цената на бюджетния седан, оборудван и с автоматик, набъбва до близо 30 000 лева.

Връзката посредством Android Auto функционира пефректно – от Peugeot трябваше да помислят единствено за ниша, в която да оставите смартфона си

Обемът на багажника е направо разточителен – 640 литра

Технчески данни: Peugeot 301 1,6 VTi EAT6

Двигател 4-цил. мотор, отпр. напр. • Работен обем 1587 cм3 • Maкс. мощност 85 кВт (115 к.с.) • Макс. въртящ момент 150 Нм при 4000 об/мин • Максимална скорост 180 км/ч • 0–100 км/ч за 12,1 сек • Задвижване задно/6-степ. автоматична трансмисия • Обем на резервоара 50 л • Д/Ш/В 4445/1748/1466 мм • Обем на багажника 640 л • Собствено тегло 1115 кг • Разход EU-Mix 9 л А 95 Н/100 км • Вредни емисии CO2 154 г/км • Цена от 27 963 лв.

Задните светлини напомнят на следи от нокти – в 301 обаче няма и капка агресия

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >