Обновеното Mitsubishi ASX: всички хубави неща са три


14
окт.
2019

Mitsubishi пусна трети фейслифт на стартиралия през 2010 г. компактен SUV ASX. AUTO BILD ще ви информира какво се крие зад него. Актуалният фейслифт носи най-решаващите досега промени. Нова е цялата предница на автомобила, дори дизайнът на предния капак и на калниците е обновен, като целта е на ASX да бъде придадено новото „лице“ на марката. Още базовото оборудване е сравнително богато: би-LED фаровете също са част от серийното оборудване, както и електрически настройващите се и подгряващи се странични огледала.

Има и още една новост – 18-цолови джанти. Тестваме новия 2-литров бензинов мотор с безстепенна CVT трансмисия и опционалното двойно задвижване посредством електронно управляван ламелен съединител. 2.0 заменя стария 1,6-литров мотор. Обратното на намаляване на обема. Фактът, че сега бензиновият мотор се предлага с 4х4 (преди тази опция бе само за дизела), се оказва не чак толкова важен с оглед на миниатюрния прикачен товар от 1,3 тона. Тук всеизвестният ефект на ластика на CVT трансмисията все още присъства, макар и водачът да може да взема нещата в свои ръце с помощта на лостчетата зад волана и шестте симулирани предавки. Ако използвате автоматичните скорости и натиснете педала на газта докрай, първо ще станете свидетели на вдигане на оборотите до 5500, преди ASX да е започнал да ускорява. Въпреки малко по-големите джанти настройката на окачването е комфортна. За съжаление има и недозавиване – все пак 60 процента са насочени към предната ос. Много по-добро от преди: електрическото серво управление, което не е толкова тромаво като при предшественика. Двойното задвижване с ламелен съединител (полуперманентно) включва автоматично задните колела при буксуващи предни.

Кокпитът изглежда по-добре, отколкото предполага техниката. Навигацията не е съвсем модерна

Изпробвахме го в пясък: Mitsubishi потегля без проблеми. ASX харчеше 7,6 л А 95 Н/100 км. Хубаво е, че малко поостарелият кокпит не огражда пасажерите. Освен това има автентична ръчна спирачка! Отзад старият проблем на ASX е останал – пътниците се возят прекалено високо, но в доста изправено положение. При ръст от над 1,80 метра има опасност да подпирате тавана. Доплащащата се навигационна система TomTom е доста oldschool. По-добре се откажете от нея и използвайте приложения от смартфона. Засега от Mitsubishi не обявяват цени, но ние предполагаме базова цена от 36 000 лв. за версията с предно и механични скорости. Продажбите стартират през септември. Без дизел и без електрически вариант. Такъв ще има от следващото поколение.

Това със сигурност не е икона на дизайна, но пък и не изглежда зле. Модерен, компактен SUV

ИЗВОД

Няма съмнение – третият фейслифт на ASX действително е добър. Макар че и той не може да скрие факта, че компактният SUV вече е на годинки. Ще се радваме на новото, второ поколение. Като електрически SUV.

Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно • Работен обем 1998 см3 • Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент 195 Нм при 4200 об/мин • задвижване двойно/безстепенна трансмисия • Д/Ш/В 4365/1770/1645 мм • Междуосие 2670 мм • Диаметър на завой 10,6 м • Тегло (празен) 1450 кг • Товарен обем 406 л • 0–100 км/ч 12,2 сек Макс. скорост 190 км/ч

Още по темата

Card image cap
Smart Cabrio: Пуснете слънцето!

6
апр.
2016

Малкият отвор за слънцето при двуместния модел е скъпо удоволствие

Card image cap
BMW M240i xDrive: с него шега не бива

15
май
2017

Последната стъпка преди М2 гарантира върхово удоволствие от шофирането, комбинирано с предвидимо пътно поведение

Card image cap
BMW X6 50i xDrive: cкромността му е чужда

5
мар.
2017

X6 50i е последната стъпка преди Х6 М – и въпреки внушителното си тегло и размери доставя удоволствие (почти) като спортен автомобил

Card image cap
Renault Talisman Grandtour: Чаровен товарач

25
юли
2016

Grandtour Talisman ще ви донесе голямо щастие. Тъй като освен с атрактивна външност, моделът блести и с примамливи вътрешни добродетели

Card image cap
Първи впечатления: Skoda Octavia Facelift

8
февр.
2017

Skoda направи фейслифт на Octavia - седанът и комбито получиха нова предница и модернизирана инфотейнмънт система

Card image cap
Hyundai i20 Active с новия 3-цилиндров турбодвигател

11
апр.
2016

Hyundai има 3-цилиндров агрегат със свръхпълнене, който ще замени по-големите атмосферни мотори. AUTO BILD изпробва двигателя в i20 Active

Card image cap

В последния брой:

Архив >