Mitsubishi пусна трети фейслифт на стартиралия през 2010 г. компактен SUV ASX. AUTO BILD ще ви информира какво се крие зад него. Актуалният фейслифт носи най-решаващите досега промени. Нова е цялата предница на автомобила, дори дизайнът на предния капак и на калниците е обновен, като целта е на ASX да бъде придадено новото „лице“ на марката. Още базовото оборудване е сравнително богато: би-LED фаровете също са част от серийното оборудване, както и електрически настройващите се и подгряващи се странични огледала.
Има и още една новост – 18-цолови джанти. Тестваме новия 2-литров бензинов мотор с безстепенна CVT трансмисия и опционалното двойно задвижване посредством електронно управляван ламелен съединител. 2.0 заменя стария 1,6-литров мотор. Обратното на намаляване на обема. Фактът, че сега бензиновият мотор се предлага с 4х4 (преди тази опция бе само за дизела), се оказва не чак толкова важен с оглед на миниатюрния прикачен товар от 1,3 тона. Тук всеизвестният ефект на ластика на CVT трансмисията все още присъства, макар и водачът да може да взема нещата в свои ръце с помощта на лостчетата зад волана и шестте симулирани предавки. Ако използвате автоматичните скорости и натиснете педала на газта докрай, първо ще станете свидетели на вдигане на оборотите до 5500, преди ASX да е започнал да ускорява. Въпреки малко по-големите джанти настройката на окачването е комфортна. За съжаление има и недозавиване – все пак 60 процента са насочени към предната ос. Много по-добро от преди: електрическото серво управление, което не е толкова тромаво като при предшественика. Двойното задвижване с ламелен съединител (полуперманентно) включва автоматично задните колела при буксуващи предни.

Изпробвахме го в пясък: Mitsubishi потегля без проблеми. ASX харчеше 7,6 л А 95 Н/100 км. Хубаво е, че малко поостарелият кокпит не огражда пасажерите. Освен това има автентична ръчна спирачка! Отзад старият проблем на ASX е останал – пътниците се возят прекалено високо, но в доста изправено положение. При ръст от над 1,80 метра има опасност да подпирате тавана. Доплащащата се навигационна система TomTom е доста oldschool. По-добре се откажете от нея и използвайте приложения от смартфона. Засега от Mitsubishi не обявяват цени, но ние предполагаме базова цена от 36 000 лв. за версията с предно и механични скорости. Продажбите стартират през септември. Без дизел и без електрически вариант. Такъв ще има от следващото поколение.

ИЗВОД
Няма съмнение – третият фейслифт на ASX действително е добър. Макар че и той не може да скрие факта, че компактният SUV вече е на годинки. Ще се радваме на новото, второ поколение. Като електрически SUV.
Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно • Работен обем 1998 см3 • Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент 195 Нм при 4200 об/мин • задвижване двойно/безстепенна трансмисия • Д/Ш/В 4365/1770/1645 мм • Междуосие 2670 мм • Диаметър на завой 10,6 м • Тегло (празен) 1450 кг • Товарен обем 406 л • 0–100 км/ч 12,2 сек Макс. скорост 190 км/ч