2024
Визуално и технически обновено, Audi S3 навлиза във втората фаза на жизнения си цикъл. 4-цилиндровият му двигател развива 333 к.с., а шасито се характеризира с динамично разпределение на въртящия момент
Въпреки че ако гледаме името, главният дизайнер на Audi Марк Лихте (от немски Licht – светлина) би трябвало да има много общо със светлината, не той, а Сезар Мунтада всъщност е отговорен за най-забележимата визуална промяна при S3. Ръководителят на Design Light Experience (или „таткото на светлините“) е интегрирал в този автомобил дневни светлини, които могат да бъдат регулирани индивидуално. Клиентите могат да избират измежду четири различни светлинни подписа.
Всичко това трябва да прави Audi-то да изглежда по-ниско и по-широко. Има и малко светлинно шоу за „здрасти и чао“, когато отключвате или заключвате автомобила. Но не козметичните промени, а сърцето, т.е. двигателят, остава основният акцент на S3. 2-литровият четирицилиндров мотор не е изцяло нов, но сега вече разполага с по-висока мощност – тя е 333 к.с. (245 кВт) и е може би най-важната новост за феновете. Също толкова „коне“ има Golf R 20 Years Edition, който разполага и с технологията Torque Splitter за гъвкаво разпределение на въртящия момент на задната ос. По отношение на динамичните показатели S3 и Golf R са на едно ниво. В интерес на истината, при S3 е поставено електронно ограничение на максималната скорост до 250 км/ч. Но спринтът от 0 до 100 км/ч вече отнема 4,7, а не 4,8 секунди.
Въпреки спортния си характер S3 запазва дискретната си елегантност в задната част
Но да се върнем към началото – т.е. към предницата! Там отново ни посреща шестоъгълна радиаторна решетка, малко по-скосена и по-широка. Точно като новия преден спойлер. Има и нова структура с малки L-образни форми, която видяхме за първи път при фейслифта на Audi A8. Ако погледнете автомобила отзад, прави впечатление новият 2-компонентен дифузьор, допълващ задните светлини.

В нашия случай можете да откриете до него и новите титаниеви ауспухови тръби Akrapovic – които са опция. Тъй като S3 иска да запази характера си на спортист, удобен за всекидневието, не трябва да забравяме обема на багажника – 325 литра при седана, 380 във версията Sportback. При сгънати задни седалки обемът нараства до 1200 литра.
Съвсем леки промени в интериора след фейслифта
В интериора също няма много промени. Двата екрана доминират в кокпита. При S-версията всичко в интериора е по-тъмно. Има и сребристи акценти като двойни шевове и лога S. Има нови хромирани лостчета за смяна на предавките от скосесния волан, както алуминиеви педали. Специфични за S3 са също и спортните седалки с интегрирани подглавници и по-добра странична опора. Предлагат се декоративни вложки, в нашия случай от микрофибър, но и от карбон, алуминий или „с техническа структура“ (точно така я наричат в Audi) – заслужава си да разгледате конфигуратора. Богат избор има също по отношение на джантите и гумите: 18-цоловите са серийни, а два вида нови 19-цолови джанти се предлагат опционално – с тях Audi S3 изглежда още по-спортно. Между другото, зад джантите се крият по-големи спирачки. Разбира се, по-високата мощност и подобрените динамични показатели поставят и по-високи изисквания пред спирачната система. Затова дисковете са с 4 мм по-дебели, поставени са и нови 2-бутални спирачни апарати.

С някоя и друга екстра стойността на автомобила надхвърля 150 000 лева
Ако изберете S3 в конфигуратора, за версията Sportback се появява базова цена 55.600 евро (ок. 111.200 лева). За седана ще трябва да доплатите около 1600 лева, а ако не се свените да добавяте екстри, стойността на автомобила неусетно ще достигне до 150-160 хиляди лева.

Извод
Фейслифтът на S3 далеч не обхваща само „играта“ с фаровете – макар че именно по нея ще го разпознаете. Под ламарините също е направено доста.