Обновеното Audi RS3: антипод на Downsizing-a с 5 цилиндъра (ВИДЕО+ТЕСТ)

3010
2024

RS, Audi RS3, пистата Кастелоли близо до Барселона, перфектна локация, за да тестваме това зверче. Фейлифт конкретно при RS3 означава леко обновени предни светлини, малко променена престилка, по-нисък „лип“ спойлер, по-големи отвори за въздух, новата емблема на Audi в центъра на решетка, в триизмерно изпълнение. Двигателят е останал с 400 к.с. Пет цилиндъра, ще рече – няма нужда от повече тунинг. Двигателят е напълно достатъчен за този автомобил. Към това опционално се предлагат нови гуми от Pirelli P Zero Trofeo R за писта, към джантите Performance Edition, които се появиха заедно с модела с допълнителни к.с., но бройката бе твърде ограничена. Колата привлича погледа също и с някои други визуални детайли. Отзад престилката също така е обновена, с вертикални „котешки очички“, като се казва шеговито, освен това задните светлини тук също са вече променени. Както вероятно забелязвате, накрайниците на ауспуховата уредба са идентични с тези на предшественика, но пък звукът определено е вече различен. Саундът е чувствително по-обемен, издава по-малко пукотевици, имаме по-фин тунинг, действително звучи много, много добре. Не е прекалено, все още достатъчно напомня на типичния за RS3 звук. Това според мен всъщност са основните и най-важни изходни информации. Сега ще завъртим едно кръгче, след което ще се поразходим из планините наоколо.

Преди това обаче да видим бижуто на автомобила, което го краси вече години наред. 1 – 2 – 3 – 4 – 5 цилиндъра, 2,5 литра обем, 400 к.с. Това си е останало непроменено, по принцип отпред дори и визуално всичко си е така, както е било. Но пък има промени по отношение на техниката, например в режима на задвижване на всички колела, напречната динамика е променена. При излизане от завоя можеш по-рано да натиснеш газта, при това колата много нежно се включва в маневрата чрез задния си мост, вече извън самия завой, това казват сега се случва още по-бързо, тестовият пилот на Audi все пак го и доказа с новия рекорд на Нюрбургринг при компактните. Времето от 7,33 е страхотно постижение за подобен компактен автомобил, а всеки, който веднъж е шофирал тази кола, се е убедил, че тя действително работи отлично. Доставя удоволствие, колата е бърза, владее пистата и аутобана, в крайна сметка всъщност всичко. Така че да затваряме капака и да потегляме.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

И така, всъщност седан също се предлага. И той е с нови задни светлини, с нова задна престилка, вертикално котешко око, което ще бъде също част от новия дизайнерски почерк при новите RS4 и RS6. Имаме нов начин на изписване на модела RS3. Ауспуховите накрайници и тук са като при Sportback и ни даряват с действително великолепен звук. Багажникът е достатъчно голям, така че с колата може да заминете дори някой ден на почивка. Да вземете със себе си цялото семейство, така че изборът всъщност съвсем не е лесен. Лимузина или Sportback. Аз лично бих избрал второто, защото за мен това си е традиционният RS3.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин