Обновеното Audi A4 познава фазите на светофарите


15
май
2019

Моделите A4 предлагат и богат  избор от системи за подпомагане на водача. Опциите в тази област са групирани в пакетите „Tour“, „City“ и „Park“. Една от особено важните системи в рамките на пакета „Tour“ е адаптивният темпомат с включена  функция Stop & Go и автоматично регулиране на дистанцията. В съчетание с предикативния асистент за ефективност A4 позволява предвидлив и ефективен стил на  шофиране със съобразено спрямо отсечката ускоряване и намаляване на скоростта. За целта се вземат под внимание различни Car-to-X-данни, както и информация от навигационната система и пътните знаци.

Широкообхватна електрификация: задвижването

За пазарния старт в Еропа Audi ще предложи за моделното семейство A4 гама от шест турбодвигателя. Спектърът на тяхната мощност се простира от 110 кВт (150 к.с.) до 255 кВт (347 к.с.) – от Audi A4 35 TFSI до  Audi S4 TDI. На малко по-късен етап асортиментът ще бъде допълнен от още два турбодвигателя:  30 TDI със 100 кВт (136 к.с.) и 35 TDI със 120 кВт (163 к.с.). Всички двигатели – както четирицилиндровите дизели, така и V6 TDI и четирицилиндровите от серията TFSI, отговарят на нормите за  нива на отработилите газове Euro 6 DG.

Три от предлаганите двигатели още от пазарния старт ще се комбинират с Mild-Hybrid-System (MHEV) на основата на 12-волтовата бордна мрежа, като технологията спомага за намаляване на разхода и за  подобряване на комфорта. Скоро ще се появят и още два двигателя с  такава функция. Тази широкообхватна електрификация спомага за намаляване на разхода на гориво на флотилията на марката. Във всекидневна употреба MHEV-системата според измерванията на Audi е в състояние да намали разхода на гориво средно с около 0,3 литра на сто километра.

С възможност за избор между шестстепенна механична трансмисия, седемстепенен S tronic и осемстепенен автоматик tiptronic, както и между предно или quattro-задвижване, със своите шест двигателя А4 предлага по нещо за всички вкусове и потребности. С  изключение на базовия TFSI-двигател, всички останали версии на A4 серийно се предлагат с автоматично превключваща трансмисия. 35 TFSI със  110 кВт (150 к.с.) се комбинира стандартно с механична трансмисия, също както и очаквания на малко по-късен етап 40 TDI със 140 кВт (190 к.с.) и предно предаване.

Спортно-хармонична: ходовата част

Балансираната ходова част с изявен спортен уклон хармонира отлично с характера на Audi A4. Клиентите могат да избират между стандартното изпълнение и спортно окачване. В допълнение се предлагат и два варианта на адаптивно окачване. Едната от тях е комфортно окачване с регулиране на амортисьорите, което се отличава с комфортна возия и намален с 10 мм клиренс. Като алтернатива се предлага и спортно окачване с или без регулиране на амортисьорите и намален с 23 мм клиренс. Със своите динамични настройки този вариант подчертава спортния характер на автомобила, като същевременно запазва добрия комфорт на возене. Настройките и на двете регулируеми окачвания са управляват с помощта на системата за избор на режими на шофиране Audi drive select. Същото се отнася и за настройките на кормилното управление, а като опция също така и за динамичното кормилно управление, автоматичната трансмисия и дроселовата клапа. Посредством Audi drive select водачът може да избира между пет основни режима на работа.

DieselPower: Audi S4 TDI
Двата S-модела на серията A4 –  Audi S4 TDI и  S4 TDI Avant – в европейските си версии занапред ще се задвижватот мощен V6-дизелов двигател. 3.0 TDI съчетава мощна тяга, култивиран ход и голям пробег с едно зареждане, а основните му показатели са мощност 255 кВт (347к.с.) и максмален въртящ момент 700 Нм. S4 TDI Limousine се ускорява за 4,8 секунди от 0 до 100 км/ч, а ограничената по електронен път максимална скорост е 250 км/ч. Комбинацията от мощност, въртящ момент и ефективност превръщат Audi S4 TDI в единствен по рода си представител на своя сегмент.

Електрически задвижваният компресор EAV осигурява  повече тяга при ниските обороти и почти мигновена реакция при подаване на газ. Благодарение на него турбодупката  е практически елиминирана, а реакцията при подаване на газ е светкавично бърза при всякакви условия. EAV е свързан с новата 48-волтова основна бордна мрежа, в която е интегрирана и Mild-Hybrid-технологията. Дизелът притежава още по-голям потенциал за ефективност в сравнение с  MHEV-системата, интегрирана в 12-волтовата бордна мрежа в моделите от серията А4. В S4 TDI работи следващата фаза на този тип  технология, тъй като Mild-Hybrid-технологията работи на основата  на 48-волтовата бордна мрежа. С помощта на мощен DC/DC-преобразувател 12-волтовата мрежа е свързана с основната 48-волтова бордна мрежа. За първи път S4 TDI има и мощен 48-волтов ремъчен стартер-генератор, който фактически е сърцето на Mild-Hybrid-технологията и при спиране позволява рекуперация с мощност 8 кВт. Източник на енергия за тази технология е литиево-йонна акумулаторна батерия с въздушно охлаждане и капацитет 0,5 кВтч, която е монтирана под пода на багажника. Mild-Hybrid-системата на S-моделите има потенциал за икономия на гориво в реални условия от порядъка на 0,4 литра на 100 километра.

За силовото предаване отговарят осемстепенна автоматична трансмисия tiptronic и системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro. Като опция се предлага спортен диференциал, който се грижи за активно разпределяне на тягата между колелата на задния мост. Така при динамичнно шофиране се предава повече тяга към външното за завоя колело, което спомага  за своевременно противодействие срещу появата на склонност към недозавиване. S-спортното  окачване е част от стандартното оборудване. Със своята S-специфична настройка то осигурява спортно усещане при шофиране. Последното може да бъде допълнително засилено посредством предлаганото като опция S-спортно окачване с регулируеми амортисьори. Различни  специални детайли в областта на екстериора и интериора подчертават характера на S-моделите – от накрайниците на изпускателната уредба до S-режима на дисплея на предлагания като опция Audi virtual cockpit.

За всеки път и всяка настилка: Audi A4 allroad quattro
Благодарение на своята технология за задвижване на четирите колела quattro и на увеличения с 35 милиметра клиренс, Audi A4 allroad quattro съчетава високо равнище на комфорт на возене със солидни Offroad-възможности. В комбинация с предлаганото като опция специфично за модификацията allroad окачване с  регулируеми амортисьори се подобряват  както комфорта, така и представянето на пътя. Моделът се отличава от стандартния A4 Avant по различни детайли като например защитата в областта на дъното на каросерията или предпазните елементи на калниците, като и с увеличен с 12 милиметра диаметър на колелата и разширена следа – с шест милиметра отпред и с цели единайсет милиметра отзад.

Audi A4 allroad quattro се предлага с избор от три двигателя – един бензинов и два дизелови. Автоматичната трансмисия е част от стандартното оборудване, а като алтернатива на стандартната ходова част срещу доплащане се предлагат регулируеми амортисьори. Както и при стандартния A4 Avant, багажното отделение побира 495 литра, а при сгънати задни облегалки и натоварване до тавана вместимостта се увличава до 1495 литра. Задният капак и покривалото на багажното отделение серийно разполагат с електрическо задвижване. Благодарениее на допълнителния offroad-модус на системата за избор на режими Audi drive select, водачът на A4 allroad quattro разполага с избор от общо шест основни режима на работа

За тези, които искат да бъдат първи: ексклузивен модел Audi A4 edition one
За пазарния дебют на модел марката с четирите пръстена на емблемата предлагга A4 в специална серия „edition one“. тя се предлага за версите Limousine и Avant в комбинация с три от вариантите на задвижване, а именнно с 2.0 TFSI със 180 кВт (245 к.с.), 2.0 TDI със 140 кВт (190 к.с.) и 3.0 TDI със 170 кВт (231 к.с.). Външният дизайн се базира на екстериора на пакета S line, допълнен  с някои елементи като например оптичен пакет в черно. За интериора клиентът може да избира  между интериорен пакет design selection или S line.

Пазарен старт в Европа

Audi A4, както и S4-моделите с TDI-задвижване стъпват на пазара в Германия и останалите европейски държави през есента на 2019 година.

На пазарите извън Европа Audi ще предлага S4 и S4 Avant с двигател 3.0 TFSI. Бензиновият турбоагрегат с директно впръскване на горивото в цилиндрите е с мощност 260 кВт (354 к.с.) и разполага с максимален въртящ момент от 500 нютонметра, наличен в диапазона от 1370 до 4500 оборота в минута. V6-двигателят ускорява S4 TFSI Limousine за 4,7 секунди от 0 до 100 км/ч, а електронно ограничената максимална скорост е 250 км/ч. При S4 TFSI Avant класическият спринт от място  до 100 км/ч отнема само с две стотни от секундата по-дълго.

Още по темата

Card image cap
Hyundai с намерение за завод у нас?

26
окт.
2017

Премиерите на Корея Република България и Република Корея бяха специални гости на церемония в шоурума на „Индустриал Комерс“ в София по случай създаването на "Търговска и индустриална камара на Република България и Република Корея"

Card image cap
Новият Countryman: MINI-то с много таланти

20
ян.
2017

Второто поколение на модела е с 20 см по-дълго от предшественика си и разполага дори с версия Plug-in хибрид

Card image cap
Най-важното за фейслифта на Toyota Yaris

13
мар.
2017

Toyota представи на автомобилното изложение в Женева обновения Yaris

Card image cap

В последния брой:

Архив >