2024
Въпреки че второто поколение на Peugeot 208 дебютира още през 2019 г., и до днес моделът продължава да притежава един от най-атрактивните интериори на пазара – и то не само в класа на малките модели. Особено след фейслифта обаче можем да кажем същото и за екстериора – трите „нокътя“, които преди бяха само във фаровете, сега стигат почти до долния ръб на бронята! Светлинният подпис отзад също беше променен – при него задните светлини са получили три хоризонтални елемента. Всичко това придава на „мъника“ онази малка доза агресия, с която от десетилетия Peugeot грабва сърцата на клиентите си.
Още по-атрактивна новост обаче е „мекото“ хибридно задвижване със 136 к.с., което ние тествахме. При него 1,2-литровият турбобензинов агрегат е комбиниран с 6-степенна трансмисия с два съединителя, в която е интегриран електродвигател с мощност 21 кВт (28 к.с.), черпещ енергия от батерия с капацитет 0,89 кВтч. В смесен цикъл с тази комбинация постигнахме среден разход 6 л на 100 км – но честно казано, сме напълно уверени, че той можеше да бъде значително по-нисък (т.е. да се доближи до обявените от производителя 4,5), защото през цялото време се наслаждавахме на динамиката на малкото „лъвче“. Неговата скоростна кутия сменяше предавките пъргаво – а електромоторът в голяма степен „изглаждаше“ придърпването, характерно за DCT.

В трансмисията е интегриран електромотор, който генерира 21 кВт (28 к.с.). Под седалката на водача пък има малка 48-волтова литиево-йонна батерия, а за финото превключване между електрическото задвижване и ДВГ се грижи стартер генератор на ремък. В зависимост от нивото на заряд на батерията, първите няколко метра могат да бъдат изминати изцяло на ток.

Иначе при шофиране прави впечатление доста мощната рекуперация при отнемане на газта – именно благодарение на това хибридното 208 може да се движи почти като електромобил. С други думи, ако не натискате десния педал, автомобилът моментално „забива нос“. Пътното поведение е подчертано спортно – а ако решите да изпробвате колко „държи“ автомобилът по завоите, ще оцените добрата странична опора на спортно оформените седалки с шикозни зелени шевове. Дори и обаче да не си поставяте за цел да проверите докъде стигат гените на Peugeot Sport, ще се насладите на пъргавото ускорение и отличната еластичност на хибридната система, които позволяват на малкото „лъвче“ да се промушва пъргаво в пролуките на градския трафик. Именно там то се представя най-добре – защото за по-дълъг път няма да бъде особено удобно поради сравнително ограниченото пространство в купето: други модели от същия клас предлагат значително повече. Явно французите са искали да заложат на по-спортното усещане в кокпита – и са постигнали целта си. За това усещане допринася и окачването, което прави впечатление на малко твърдо и не е цар на комфорта особено в комбинация с гумите на тестовия автомобили в размер 205/45R17.


Цветът Agueda Yellow – една от най-атрактивните новости при фейслифта на 208, ще грабне сърцата на много от почитателите на марката (особено на тези от женски пол). Несъмнено решено в този нюанс, компактното Peugeot събира много погледи по улиците. При обновлението Peugeot „пипна“ и дизайна. Отпред „ноктите“ биват изместени от основния фар към дневните светлини, в по-широката решетка вече е интегрирано новото лого на марката, а графиката на задните светлини е преработена. Отвътре ни посрещат възможност за безжична свързаност посредством Apple CarPlay и Android Auto, както и нов селектор на трансмисията – конвенционалният лост вече е отстъпил място на малкия „палец“, който познаваме от други модели на Stellantis.

Марка и модел | Peugeot 208 HYBRID 136 e-DCS6 |
---|---|
Двигател | 3-цил. с турбо, отпред напречно |
Работен обем | 1199 cм³ |
Макс. мощност | 100 кВт (136 к.с.) при 5500 об/мин |
Макс. въртящ момент | 230 Нм при 1750 об/мин |
Задвижване | предно, 6-степ. трансмисия eDCS6 |
Д/Ш/В | 4055/1765-1960*/1435 мм |
Тегло | 1455 кг |
Обем на багажника | 352-1163 л |
0–100 км/ч | 8,1 сек |
Макс. скорост | 214 км/ч |
Разход на гориво | 4,6 л А95 Н/100 км |
CO2-емисии | 104 г/км |
Цена | от 53.277 лв. |
И на финала стигаме до цената и най-добре затаете дъх: защото тестовият автомобил излиза над 57 000 лева! Уау! Но ще ви успокоим: просто в изпълнението със 136 „коня“ хибридното 208 винаги върви с най-високото ниво на оборудване GT (от 53 277 лева) с екстри като индукционно зареждане за смартфон, система за безключов достъп и стартриране, 17“ джанти и др. Иначе частично електрифицирано 208, но със 100 к.с., можете да получите и в базовата версия Active. При нея отново ще имате същите „нокти“ в предната броня – но те няма да дерат толкова свирепо: защото срещу 44 192 лева ще получите 6 еърбега, темпомат, системи за автоматично спиране, разпознаване на пешеходци и следене на маркировката, заден парктроник, климатик и 1 USB-вход.


Извод
Ултрашикозно, пъргаво и икономично: и като хибрид 208 ще грабне сърцата на много клиенти. Благодарение на авангардния дизайн отвън и отвътре, както и на спортното пътно поведение сме склонни да простим на модела тясното купе и по-стегнатата возия.
