Обновеният VW ID.3 Pro срещу Kia Niro EVО: кой е по-добрият електромобил? (ТЕСТ)

2301
2024

Получилият фейслифт VW ID.3 трябва да се докаже срещу утвърдената Kia Niro EV. Внимание, високо напрежение!

Който иска да преоткрие себе си, се изправя пред една нелека задача – VW например имат познания по много въпроси. През 2015 г. във Волфсбург се разрази скандалът с манипулиране на вредните емисии и спешно бе необходим нов имидж. Горе-долу по това време от VW решиха да правят ID.3. Новото мото: всичко е съвсем различно! Защо се впускаме в тези подробности ли? Тъй като в края на 2019 г. появилият се ID.3 бе новост за марката с минималистичното си вътрешно пространство. Много нови функции, но и много критики, които сега трябва да бъдат изгладени от фейслифта на модела. Как ще се представи новият срещу наложилата се Kia Niro EV?
Нека тестваме!

ТОВА ПРЕДЛАГАТ
Естествено, след преработката няма никакви промени по формата на каросерията на ID.3 – при първото качване обаче тя продължава да изглежда необичайна. Предното стъкло достига далеч напред, освобождавайки място за триъгълен прозорец зад предната колона. Предният надвес на каросерията е къс. Въпреки усещането а ла ван, ID.3 е с дължина от 4,26 м – тоест с 2 см по-къс от Golf и с 16 см по-къс от Niro. За да направят предницата да изглежда по-дълга, от Волфсбург са махнали с фейслифта черния елемент на предния капак. Освен това са преработили предната броня, а коефициентът на аеродинамично съпротивление е понижен от 0,27 на 0,26. Табелките с обозначението на модела върху калниците също са махнати.

Кокпит с аналогови бутони при KIA. Рекуперацията се настройва чрез лостчета на волана
Иконите са твърде малки. При EV липсва възможност за планиране на маршрути
Въртящ се превключвател за подгряването на седалките: всичко се достига бързо и лесно

Създателите на Niro са го направили с ръбест SUV външен вид. Тук предният капак е по-дълъг, тъй като в хибридните версии на Kia трябва да се побере и двигател с вътрешно горене. При Niro EV там има (над солидно количество техника) побираща 20 л пластмасова ниша за съхранение, в която поне (на теория) можете да поберете кабела за зареждане. Тъй като предният капак не се отваря като истински такъв чрез натискане на бутон или дистанционно, а не особено лесно с лост. Плюсът в дължината на Niro се усеща чрез вместимостта на багажника – с от 475 до 1392 л той е с един размер по-голям от този на VW (385 до 1267 л). Последният пък е тапициран с мокет, докато в Niro ви очаква гола пластмаса. И двата модела не са особено гъвкави. Предлаганото място също се различава чрез нюансите – с панорамния си покрив отзад VW предлага по-малко място за главите и по-изправена задна облегалка, но затова пък по-добре оформена повърхност за сядане. Тук краката ви ще се поберат по-удобно под предните седалки.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин