2017
След лимузината идва ред на купето: Mercedes освежава след традиционната S-клас нейните версии Coupe и Cabrio. За първи път обновените модификации ще бъдат представени на изложението във Франкфурт (14-24 септември). За по-модерното излъчване ще се грижи преработената предна броня с хромиран сплитер и променена форма на въздухозаборниците. Дизайнерите са поработили и върху оформлението на праговете. Отзад Mercedes поставя на най-големия си модел с две врати хромирани ауспухови бленди – по една от всяка страна. Естествено, модифициран е и пакетът AMG Line. Така например предните въздухозаборници вече имат по две хромирани лайстни. Новост са също OLED-стоповете, чиито 66 елемента, които изнасят истински „анимиран” светлинен спектакъл при отключване и заключване на колата и се адаптират към светлината в конкретното време на деня и интензивността при натискане на спирачките.
Два 12,3-инчови дисплея под стъкло
Както и при лимузината, инженерите са обърнали специално внимание на интериора на S-клас Coupe и Cabrio, и са работили усилено в областта на инфотейнмънт системата. И при изпълненията с две врати има два 12,3-инчови дисплея под общо стъкло. Инструментите могат да бъдат представяни виртуално в три режима: класически, спортен и прогресивен. Новост при Coupe-то и Cabrio-то са познатите тъчповърхности по волана, посредством които се управляват инфотейнмънт системите и функциите в автомобила без водачът да вдига ръцете си от волана. Като стана дума за волан – той е същият като при лимузината.
По отношение на оборудването с фейслифта също са направени промени. Mercedes лансира два нови модела опционални джанти за AMG Line – те са 20-цолови с по 10 спици и увеличение на следата, като могат да бъдат в сив или черен гланц. В конфигуратора вече са достъпни и нови декорации за интериора, както и нови тапицерии. Опционално S-Coupé и S-Cabrio могат да бъдат оборудвани с т.нар. „Energizing комфортно управление“. Неговата цел е да кара пасажерите да се чувстват по-добре посредством контрола на климатика, ароматизатора, отоплението/вентилацията на седалките, масажната функция и музиката. Wellness-опцията разполага с шест 10-минутни програми (свежест, топлина, жизненост, радост, уют и тренировка). Mercedes модернизира и асистиращите системи. Distronic приема данни от картите и навигацията – като S-клас лимузина. Преработено е и (опционалното) активно окачване Magic Body Control. Нова стереокамера осигурява по-добрата му адаптация до скорост 180 км/ч. И при купето, и при кабриото въздушното окачване е серийно.
Разбира се, на обновяване са подложени и AMG-версиите. За Coupé-то и Cabrio-то ще има на разположение V8 (S 63) и V12 (S 65).
Допълнително към познатите тъчповърхности на волана Mercedes добавя функции, познати от лимузината и от Е-клас, към гласовото управление на S-клас с две врати. Посредством гласови команди могат да бъдат контролирани климатизацията, отоплението на седалките и амбиентното осветление. Инфотейнмънт системата разполага с 3D-изображения, Car-to-X предупреждения, данни за времето и бензиностанциите (с цени на горивата) и информация за паркоместа. Серийно Comand Online е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. Винаги на борда е функцията за индуктивно зареждане на смартфона, благодарение на която могат да бъдат зареждани и други устройства, отговарящи на Qi-стандарта (с диагонал на дисплея до 15,2 инча).
С по-малко от 200 000 лева няма да се оправите
За S-клас Coupé се предлагат четири бензинови двигателя. Базовият е при S 450 4Matic с 367 к.с. Над тях е S 560 с 469 к.с. – по желание и 4х4. Още по-мощна е „двувратата” S-класа в AMG-версия. S 63 4Matic+ с познатия 4-литров V8 изпраща 612 к.с. към четирите колела, а S 65 разчита на 630 к.с. и 1000 Нм максимален въртящ момент. Изборът на двигатели за Cabrio-то е леко ограничен: тук отпадат V6 с 367 к.с., както и двойното задвижване за S 560. По информация на AUTO BILD цените за Германия ще стартират от 103 000 евро, а тези за кабриото (с по-големия двигател) – от 144 000 евро.
Версиите на S-клас Coupé Facelift
- S 450 4MATIC: V6-бензинов; 2996 куб.см; 367 к.с.; 500 Нм макс. въртящ момент; 8,9 л разход по норма; 0 до 100 км/ч за 5,5 сек
- S 560 (4MATIC): V8-бензинов; 3982 куб.см; 469 к.с.; 700 Нм макс. въртящ момент; 8,7 Л разход по норма; 0 до 100 км/ч за 4,6 сек
- AMG S 63 4MATIC+: V8-бензинов; 3982 куб.см; 612 к.с.; 900 Нм макс. въртящ момент; 9,3 л разход по норма; 0 до 100 км/ч за 3,5 сек
- AMG S 65: V12-бензинов; 5980 куб.см; 630 к.с.; 1000 Нм макс. въртящ момент; 11,9 л разход по норма; 0 до 100 км/ч за 4,1 сек
Версиите на S-клас Cabrio
- S 560: V8-бензинов; 3982 куб.см; 469 к.с.; 700 Нм макс. въртящ момент; 8,7 л разход по норма; 0 до 100 км/ч за 4,6 сек
- AMG S 63 4MATIC+: V8-бензинов; 3982 куб.см; 612 к.с.; 900 Нм макс. въртящ момент; 9,3 л разход по норма; 0 до 100 км/ч за 3,5 сек
- AMG S 65: V12-бензинов; 5980 куб.см; 630 к.с.; 1000 Нм макс. въртящ момент; 11,9 л разход по норма; 0 до 100 км/ч за 4,1 сек