2016
Opel Zafira C получи фейслифт и е рекламиран като 4-колесен Lounge. Колко модерен обаче е моделът в действителност и страда ли от това неговата функционалност? Отговорът на този и други въпроси ще откриете в тази публикация.
Кокпитът е по-изчистен и заимства много компоненти от Astra. Moрето от бутони, характерно за по-ранните модели на „светкавицата”, вече е минало. Големи похвали заслужават седалките на първия ред. Благодарение на възможност за удължаване на долната част и специална опора за гърба те гарантират спокойствие на дълът път. И отзад се седи много комфортно – най-вече благодарение на функцията Lounge. С нея средната седалка се сгъва напред и се превръща в голям подлакътник или масичка, докато креслата отляво и отдясно се изместват настрани, за да се радват пътниците на още повече място. Освен това Zafira Tourer се предлага със 7 места – като последните две стават само за деца или за преходи на много къси разстояния.
Темата Connectivity е силно застъпена
Панорамното стъкло в Opel Zafira осигурява Cabrio-усещане и пропуска много светлина в просторния интериор. При силно слънце обаче човек се затруднява с разчитането на информацията върху тъчскрийна. А в Рюселсхайм са обърнали сериозно внимание на инфотейнмънт системата. Достатъчно е само да свържете смартфона си посредством CarPlay или с USB-кабел и можете да контролирате обажданията си посредством 7-инчовия тъчскрийн, да слушате музика или да пишете съобщения. Всичко това работи перфектно и с гласовото управление Siri. Допълнително благодарение на Opel Onstar по желание на клиента на борда може да има и мобилен хотспот. С тази екстра до петима души ще могат да сърфират в Мрежата удобно със своите таблети и телефони. Zafira предлага цяла армада от асистиращи системи: за разпознаване на пътни знаци, за следене на лентата, за предупреждение при сблъсък и за дистанцията.
Три режима на окачването
Познатият 2-литров дизел със 170 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент е добър избор за Zafira Tourer. Двигателят се характеризира с изключително спокоен ход, стабилна тяга и достатъчно голям резерв от мощност. Ванът предлага три режима на окачването Flexride (опция) – Normal, Tour и Sport. Докато при Tour настройката е изключително мека и с това – идеална за дълги пътувания, в Sport Zafira става сравнително „твърда” и се управлява много приятно по завои. Единствената по-сериозна критика е към силните шумове от вятъра. От около 140 км/ч водачът и пътникът до него трябва да говорят значително по-силно, за да могат пасажерите от втория ред да ги чуват.
Извод
По-модерен и перфектно настроен ван за дълги пътувания и превоз на четири до пет души. Гъвкавостта на Zafira беше убедителна още при предшественика. Свързаност, перфектно настроено окачване, пъргав 2-литров дизел, системи за сигурност и мобилен хотспот за WLAN я подготвят за бъдещето. Заради всичко това дългите пътувания с нея доставят удоволствие.