2018
Представете си, че има ново Mini – но никой не го разбира. Горе-долу такъв е случаят с последния фейслифт на модела. По традиция, за всичко, което прави колата по-индивидуална, се доплаща – например за LED-осветление на лайстните на вратите (ок. 580 лв.), за бленда -около жабката (390 лв.), за индивидуално направени надписи, които биват прожектирани с отваряне на вратата (100 лв.) или за интегриране на името ви в мигачите (290 лв.).
Задните диодни светлини с дизайн Union Jack за съжаление могат да бъдат поръчани само в пакет с LED-фаровете. Към серийното оборудване спадат мултифункционален волан и аудиосистема с 6,5-инчов цветен дисплей в центъра на таблото с възможност за връзка на телефон чрез Bluetooth. Както кабриото, така и „затворените“ модификации с 3 и 5 врати могат да бъдат поръчвани със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя (3600 лв., от Cooper – 136 к.с.). Нейната светкавично бърза работа при смяна на предавките пасва идеално на Gokart-усещането, което Mini създава – ще оцените кутията, ако при поредица от завои ви се наложи да превключвате. В дизеловата топмодификация Cooper SD 8-степенният автоматик е сериен, а при John Cooper Works (JCW) за него се налага доплащане от около 4000 лв.
1,5-литровите 3-цилиндрови базови бензинови двигатели със 75 или 105 к.с. сега „теглят“ малко по-добре, тъй като въртящият им момент е увеличен с 10 Нм (съответно до 160 и 190 Нм). 3-цилиндровите дизели трябва да бъдат по-икономични благодарение на увеличено налягане при впръскване на горивото. Освен това най-мощният от трите дизелови двигателя вече е оборудван с двустепенна каскадна турбосистема.
Teхнически данни на Mini Cooper S • Двигател: 4-цил., турбо, отпред напр. • Работен обем: 1998 куб. cм • Макс. мощност: 141 кВт (192 к.с.) при 4700 об/мин • Макс. въртящ момент: 300 Нм при 1250 об/мин • Задвижване: предно, 7-степ. трансмисия с два съединителя • 0–100 км/ч: 6,7 сек • Макс. скорост: 235 км/ч • Разход: 5,2 л А95 Н • Емисии CO2: 119 г/км • Цена: от 56 432 лв.
Извод
Mini си остава Mini: със своя култов дизайн, с още повече възможности за индивидуализация, но и с „дебели“ цени. Новата трансмисия с два съединителя си струва парите – защото не намалява, а дори увеличава удоволствието от шофирането.