Обновеният Mercedes GLA 220 4Matic: eмоция под наклон

Индивидуалистът между всъдеходите претърпя нежен фейслифт. Как ли ще продължи оспорваната борба в претоварения сегмент


13
юни
2017

Какво всъщност прави Mercedes? Води автомобилния авангард в неясното бъдеще или просто следва модата? Представеният за първи път през 2014 модел GLA с плосък покрив и компактно купе бе първото SUV-Coupé в класа си. Конкурентите от BMW или Audi ще предложат подобна алтернатива едва през 2018 г. В същото време в Германия например първенецът се продава по-трудно от Audi Q3 и BMW X1. Според някои наблюдатели клиентите харесват дизайна на GLA, но щом стигнат до конкретен избор, предпочитат модел с по-висок покрив и повече пространство на втория ред седалки.

Сега в шоурумите на дилърите ще се появи новият GLA. Ще трябва много внимателно да се вгледате, за да откриете разликите: обновени брони отпред (овални фарове за мъгла) и отзад, нови тапицерии и частичен хром в интериора. Допълнително се предлагат нови екстри като атрактивния бежов цвят на лака с приключенското наименование Canyonbeige, 20-цолови джанти и автоматично отваряне на капака на багажника – след леко почукване с крак се чува нежно „сссст“.

В купето срещаме типичните за марката уют и удобство: прегледни инструменти, лесно управление

Новият GLA 220 със 184 к.с. се явява по-скромна алтернатива на версията GLA 250 с 211 к.с. Почти идентичният четирицилиндров турбодвигател подсигурява 50 Нм по-малко въртящ момент (300 Нм) и спринтира половин секунда по-бавно от 0 до 100 км/ч, което в забързаното ежедневие и особено при градско шофиране едва ли ще забележите. В същото време този Benz е с около 4000 лева по-евтин, което несъмнено е сериозен реверанс към клиентите: все пак бляскавата звезда обикновено е по-скъпа от конкуренцията.

Много радостно е, че специфичното GLA усещане остава непроменено и след обновяването. Водачът седи на значително по-висока позиция отколкото при компактните, в същото време по-ниско отколкото в класически SUV, и всичко това заобиколено от комфортния и луксозен свят на Mercedes: кръгли дюзи на вентилацията, лост за превключване на автоматичните скорости горе на волана и директно, изключително приятно управление на волана. В сравнение с това буйно расово конче, което се предлага единствено със задвижване на четирите колела, BMW X1 изглежда като опитомено лъвче. Окачването и автоматичната скоростна кутия с двоен съединител са вече напълно хармонизирани, който търси повече пространство в купето и багажника, ще трябва да се огледа в по-горен сегмент. Според инженерите на Mercedes Benz в напълно обновения GLA ще има видимо повече място за пътници и багаж. Но това ще може да установим през 2020 година. Дотогава ще ни радва настоящият модел.

Половината от клиентите предпочитат задвижване на четирите колела, с него сцеплението не само на сух асфалт е перфектно

Технически данни: Mercedes GLA  220 4Matic

Двигател 4-цил. мотор, турбо, отпр. напр. Работен обем 1991 куб. см Мощност 135 кВт (184 к.с.) при 5500 об./мин Макс. въртящ момент 300 Нм при 1200 об./мин
Макс. скорост 230 км/ч Ускорение от 0 до 100 км/ч 7,1 сек Задвижване 4х4/7-степ. авт. с двоен съединител Обем на резервоара 56 л Д/Ш/В 4424/1804/1494 мм Обем на багажника 421 – 1235 л Собствено тегло 1505 кг Разход EU-Mix 6,5 л А 95 Н СО2 152 г/км Цена 65 480 лева

ИЗВОД

GLA си остава модният авангардист в света на SUV-овете: нисък, втален, атлетичен и скъпичък. Актуалният фейслифт определено не е целял да препозиционира нестандартния модел. Няма да му е лесно сред конкуренцията, но не всеки се осмелява да бъде различен. Оценяваме го!

Как ще ги стигнем… унгарците?

В рамките на първите тестове на новия GLA, които се проведоха в околностите на Будапеща и на легендарния „Хунгароринг“, имахме уникалната възможност да посетим производствения комплекс на компанията в град Кечкемет. Той е първата фабрика на Mercedes извън Германия, която работи от 2012 г. Повече от 3500 работници ексклузивно сглобяват В-класата за 180 пазара в целия свят. Освен това тук също така се изработват CLA и CLA Shooting Brake. През февруари 2016 г. половинмилионният автомобил напусна поточните линии. В момента тече разширение на комплекса, като инвестицията е в размер на повече от един милиард лева. Освен това Mercedes предвижда изграждането на втора производствена мощност върху вече закупен терен в съседство на съществуващата фабрика. Фокусът ще бъде върху моделите със задно задвижване, като инвестицията ще бъде за над два милиарда лева.

Всеки произвеждан тук Mercedes е по индивидуална поръчка: не само с различни цветове и екстри, а и с ляв или десен волан

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >