Обновеният Mercedes GLA: повече SUV за повече пари (ТЕСТ)

2811
2023

Дойде време и най-малкият SUV на Mercedes да получи фейслифт. Освен с освежена визия, GLA ще може да се похвали и с по-богато оборудване – на значително по-високи цени. Първи тест!

Да достигнеш до звездите никога не е било лесно – това важи и за фейслифта на Mercedes GLA. Около три години и половина след лансирането на модела базираната в Щутгарт компания осигурява фейслифт на своя компактен SUV. Промените по визията са осезаеми, но освен с тях, сега моделът разполага и с по-богато оборудване – което обаче прави Benz-а (който и без това не е евтин) с около десет процента по-скъп.

Радиаторната решетка и бронята са преработени, за да подчертаят потенциала за приключения на най-малкия SUV на Mercedes. Новите фарове (с асистент за дългите светлини), както и стоповете използват серийно LED-технология.

С по-богато оборудване GLA изглежда още по-стойностен

Но какво е усещането в кокпита? GLA предлага щедро пространство, шофьорът и пътникът до него се разполагат на удобни отопляеми седалки. Два дигитални дисплея с кристална графика предоставят информация за най-важните показатели при шофиране. За 10,25-инчовото дигитално арматурно табло ще трябва да приготвите около 1000 лева допълнително (7-инчовото е серийно).

Кокпитът е напълно дигитален, 10,25-инчовият тъчскрийн в центъра е сериен, за дигиталното табло със същия размер трябва да доплатите около 1000 лева. Серийно то е 7-инчово.

Тъчскрийнът със същия размер в централната конзола винаги е на борда. На него сложните менюта са изведени много детайлно, а по желание на клиента навигацията работи с добавена реалност. А ако изобщо не искате да докосвате каквото и да било, винаги можете да се доверите на внимателния и почти всезнаещ асистент за гласово управление – в никой друг модел от този клас системата не функционира по-добре.

Възрастните пасажери могат да се разполагат спокойно и на втория ред, където ще се наслаждават на пухкавата тапицерия. Срещу доплащане от 850 лева делимата на три части сгъваема задна седалка може да се мести надлъжно в диапазон от 14 сантиметра, което прави автомобила по-гъвкав.

Голям брой екстри

Под капака на 220 d промени няма – и именно това е хубавото. 2-литровият турбодизел позволява на A-класата да препуска дълго по магистралите с редки посещения на бензиностанцията. Задвижващият агрегат е икономичен, но същевременно – и с доза спортен характер.

Невероятните 190 к.с. и забележителните 400 Нм максимален въртящ момент осигуряват мощна тяга, а задвижването на четирите колела, което винаги помага при 220 d, подобрява сцеплението – поне на асфалта, иначе с просвет 143 мм GLA не е много подходящ за офроуд.

Красивите 19-цолови алуминиеви джанти с гуми в размер 235/50 са опционални.

Що се отнася до комфорта, GLA не оставя поле за много критики: движи се балансирано, а каросерията не се разлюлява много. Само когато пътната настилка стане твърде неравна, гумите с размер 235/50 R 19 реагират малко грубо. При движение по завои тежащият 1736 килограма SUV не се представя като цар на динамиката, но въпреки това следва зададената от водача траектория подобаващо добре. Кормилното управление дава прилична обратна връзка, като автомобилът остава лесно контролируем и винаги се държи безопасно.

Успешен фейслифт, но доста високи цени

GLA е получил по-богато серийно оборудване, което включва например камера за заден ход, USB-пакет, асистент за поддържане на лентата с активни намеси в кормилното управление, асистент за успоредно паркиране и др. Що се отнася до разхода, той остава приятно нисък – 6,7 л/100 км, които позволяват на SUV-а да измине 760 километра с едно зареждане.

След фейслифта задните светлини също получават LED-техника, иначе дизайнът им не се различава съществено от стила на GLA до момента.

Както сме свикнали при Mercedes, цените остават високи: преди фейслифта GLA 220 d 4Matic струваше 96.000 лева (изчислено по цени за Германия), а сега ще бъде с около 10.000 по-скъп.

Извод

Фейслифтът на GLA може да бъде считан за успешен. Дизайнът е „пипнат“ деликатно, а оборудването е станало по-богато. Това обаче също има своята цена. GLA 220 d 4Matic вече ще струва над 100.000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин