Обновеният Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe: нежна мощ


22
сеп.
2018

Работен обем 3 литра, два турбокомпресора, 390 „коня” и ускорение 0-100 км/ч за 4,7 сек: звучи брутално, нали? И действително е: обновеният Mercedes-AMG C 43 4MATIC се изстрелва като звяр при настъпване на газта, създава усещане, че може да завива при всяка скорост и още в първия момент ви кара да съжалявате, че го карате по обикновен път, а не на писта. Финото Coupe обаче има и втора природа – и именно в това е чарът му. Когато изберете тихия режим на изпускателната система с клапи, настройте окачването и задвижването в режим Comfort, С 43 скрива природата си на див звяр и се превръща в скромен (поне в акустично отношение) автомобил, който няма да събуди съседите ви, ако се прибирате късно. За съжаление, при AMG-изпълнението ще имате достъп единствено до адаптивното окачване Dynamic Body Control – дори и да сте готови да доплатите, уникалното в класa въздушно не се предлага като опция. Въпреки впечатляващата динамика горивната консумация при теста се въртеше под 10 л – и почти не се различаваше от тази за 4-цилиндровия С 250, който също изпробвахме – макар и в кабрио версия.

Декоративният бял карбон най-добре представя природата на автомобила, който е същевременно свръхпотентен, но и фин

За първи път C43 4MATIC може да бъде оборудван с изцяло дигитално арматурно табло (опция) – при което в режим Supersport имате показания за G-силите, за налягането на турбото и дори хронометър. Освеженият Benz вече може да се движи полуавтономно, като разчита на модернизирана система DISTRONIC, която с помощта на навигацията може да намалява скоростта преди кръстовища и остри завои например. Друга иновация е системата за поддържане на лентата с интуитивен асистент за смяна на лентата. Единственото разочарование: големият дисплей на навигацията не е тъчскрийн, а въпреки фейслифта от Mercedes са си спестили най-новата инфотейнмънт системата на концерна MBUX с изкуствен интелект.

След фейслифта на С-клас C43 получава за първи път изцяло дигитално арматурно табло

По пътищата на Германия мощното купе не ни остави място за критика на возията – въпреки ниските гуми 225/40 ZR19. За тест в български условия ще трябва да почакаме, докато моделът дебютира на родния пазар. Между другото, у нас семейството на С-клас далеч не е най-продаваното – защото на родния пазар най-много се „харчат” SUV-овете със звезда на предния капак.

 

Технически данни

Двигател V6, битурбо Работен обем 2996 куб.см Макс. мощност 287 кВт (390 к.с.) при 6100 об/мин Макс. въртящ момент 520 Нм при 2500-5000 об/мин Ускорение 0-100 км/ч 4,7 сек Макс. скорост 250 км/ч Д/Ш/В 4693/1810/1402 мм Разход (EU-Mix) 9,2 л/100 км СО2-емисии 212 г/км

С ъпдейта C43 4MATIC получава допълнителни 23 конски сили

Извод

Обновеният C43 пращи от мощ – но не го натрапва и именно в това се крие неговото обаяние. След фейслифта си най-спортният С-клас освен повече „коне” е получил и съществена модернизация по отношение на оборудването за подпомагане на водача. Липсва ни единствено инфотейнмънт системата MBUX от А-класата!

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >