Обновеният Macan: достоен и с 4 цилиндъра


4
май
2019

И в обновения Macan работи гениалната трансмисия на Porsche с два съединителя (PDK), която успява да извлече онова, което на двигателя му липсва. Опасност да изпаднете в турбодупка? Скоростната кутия се намесва светкавично като камшика на кочияш, а дори и при висока магистрална скорост PDK не се свени да връща предавки, за да продължава стремглавото ускорение. Един спринт за разнообразие? Системата Launch Control „изстрелва“ тестовия автомобил за 6,3 секунди от 0 до 100 км/ч (дори по-бързо от заводски обявените стойности, дали някой не е „пипнал“ налягането на турбото?).

10,9-инчов дисплей: по-малък, отколкото при Panamera, но предлага същото управление и най-модерно представяне на информацията

Именно подобни постижения успяват да убият онзи неприятен глас, който се опитва да ти прошепне, че това Porsche не е истинско Porsche. Както в града, така и на магистралата обаче този вътрешен глас изобщо няма да се обажда. Единствено ако решите да „препускате“ с темпо доста над ограниченията по аутобаните ще почувствате борбата на високата каросерия с аеродинамичното съпротивление.

В клуба на червените светлинни ивици вече влезе и Macan. „Пробягващата“ светлина е новата запазена марка на Porsche

Усещането за 100-процентово Porsche допълват и цените, както и тестовият разход на базовия мотор – 11,1 л на 100 км. Така става, когато една марка се раздели с дизела . А той ще липсва на клиентите, които преди фейслифта много често избираха.

ИЗВОД

И след фейслифта Macan остава Porsche-то сред SUV-овете и SUV-ът сред Porsche-тата. Никой друг висок модел не е толкова спортен. Но дизелът определено ще липсва на Macan – защото неговите реакции се различават в голяма степен от тези на 4-цилиндровия базов бензинов двигател.

Каросерия Като при типичен „спортист“, тя е по-шикозна, но и по-тясна, отколкото при Audi Q5 и Mercedes GLC например. Качествена изработка, добър полезен товар.

Задвижване Това, което липсва на 4-цилиндровия мотор, успява да бъде наваксано от пъргавата ръчна трансмисия. С оглед на размерите на автомобила разходът не е изненадващ.

Динамика Неподозирано пъргав за автомобил с тегло 2 тона, с прекрасна управляемост и почти без клатушкане на каросерията – с други думи: истински спортен. Спирачките и интелигентното двойно задвижване демонстрират висока клас.

Connected Car Инфоразвлекателната система, гласовото управление и навигацията са подобрени в голяма степен.

Екология Тежащ почти 2 тона, порядъчно широк – от бензиновия двигател е изстискано максимално възможното.

Комфорт Много тих, с перфектни седалки и върхов комфорт на возене – Macan може и повече от това да бъде спортен.

Разходи При Porsche всичко е скъпо: продажната цена, застраховката, обслужването. При базовия Macan загубата на стойност е по-висока, отколкото при V6.

Още по темата

Card image cap
Митичните 5 цилиндъра на Audi

18
май
2017

Актуалните Audi TT RS, RS 3 и RS Q3 са задвижвани от мощния агрегат с „пет гърла“. AUTO BILD ви разкрива най-интересното и историята на легендарния R5

Card image cap

В последния брой:

Архив >