2019
Едва четири цилиндъра в Porsche? Как звучи само… На заклетите фенове на марката ще им настръхнат косите. Както и при Boxster, който се бори да спечели клиентите със скромно звучащия си агрегат. А сега освеженият Macan идва на пазара с базов бензинов двигател, какъвто обичат клиентите в Китай – само четири цилиндъра, „само“ два литра работен обем и „само“ 245 конски сили при близо 2-тонен SUV. Звучи като Porsche за домакини… При това положение не би ли било по-разумно да си вземем просто Audi Q5?

Определено не. Защото и след фейслифта си Macan успява да бъде уникален – тъй като дори и с четири цилиндъра, този модел успява да скрие SUV-природата си по-добре от всеки друг модел на пазара. Не, от Porsche не се шегуват, като декларират, че в Macan ще получите усещане като в истински спортен автомобил. Но ако искате това усещане да бъде максимално наситено, трябва да поръчате V6-версията Macan S, при която ще се насладите и на достоен за подобен „спортист на високо ниво“ глас.


Основният акцент при фейслифта на Macan е светлинната ивица, свързваща стоповете, която подчертава роднинската връзка с „баткото“ Cayenne. Отвътре ни посреща познатата от Panamera инфоразвлекателна система, а срещу доплащане ще можете да получите GT-волана като при 911, онзи с въртящия се превключвател за режимите на шофиране, за да усетите истинския дух на Цуфенхаузен.
И това се получава. Защото Macan е SUV-ът, който „прилепва“ по тялото. Да, не като бански, а като тежко зимно палто, но по мярка. За това усещане съдействат опционалните спортни седалки, както и разположението на елементите в кокпита. Формата на каросерията също е максимално близка до спортно купе – като това се усеща при предлаганото място на втория ред. Който иска повече пространство, ще трябва да се обърне към BMW X3 или Mercedes GLC.
При тях обаче няма да имате чувството, че с всеки изминат километър моделът сякаш губи по килограм от теглото си, докато накрая не се превръща в нещо като 911 „на кокили“. Острото като бръснач кормилно управление, умелата настройка на въздушното окачване и перфектно балансираното окачване, което умело „жонглира“ при прехвърлянето на въртящ момент между предната и задна ос доказват, че тук си имаме работа с чистокръвно Porsche. Атакуваме първия завой, Macan леко започва да недозавива. От въртящия се контролер на волана сменяме режима на шофиране на по-спортен и продължаваме „играта“ си. Достигаме границата на сцеплението, сега задницата почва леко да се „мята“, след това още повече… Това тук май е спортният уред сред SUV-овете! Без значение дали пътниците на втория ред ще се зарадват на това или не!
Продължете на следващата страница