Обновеният Macan: достоен и с 4 цилиндъра


4
май
2019

Едва четири цилиндъра в Porsche? Как звучи само… На заклетите фенове на марката ще им настръхнат косите. Както и при Boxster, който се бори да спечели клиентите със скромно звучащия си агрегат. А сега освеженият Macan идва на пазара с базов бензинов двигател, какъвто обичат клиентите в Китай – само четири цилиндъра, „само“ два литра работен обем и „само“ 245 конски сили при близо 2-тонен SUV. Звучи като Porsche за домакини… При това положение не би ли било по-разумно да си вземем просто Audi Q5?

4-цилиндровият двигател генерира 245 вместо 252 конски сили заради филтъра за твърди частици

Определено не. Защото и след фейслифта си Macan успява да бъде уникален – тъй като дори и с четири цилиндъра, този модел успява да скрие SUV-природата си по-добре от всеки друг модел на пазара. Не, от Porsche не се шегуват, като декларират, че в Macan ще получите усещане като в истински спортен автомобил. Но ако искате това усещане да бъде максимално наситено, трябва да поръчате V6-версията Macan S, при която ще се насладите и на достоен за подобен „спортист на високо ниво“ глас.

Въртящ се контролер за режимите на шофиране долу вдясно на волана – като при хиперавтомобила 918 Spyder, а централната конзола е претрупана с бутони
Въртящ се превключвател за четири режима на шофиране – включително и Sport plus

Основният акцент при фейслифта на Macan е светлинната ивица, свързваща стоповете, която подчертава роднинската връзка с „баткото“ Cayenne. Отвътре ни посреща познатата от Panamera инфоразвлекателна система, а срещу доплащане ще можете да получите GT-волана като при 911, онзи с въртящия се превключвател за режимите на шофиране, за да усетите истинския дух на Цуфенхаузен.

И това се получава. Защото Macan е SUV-ът, който „прилепва“ по тялото. Да, не като бански, а като тежко зимно палто, но по мярка. За това усещане съдействат опционалните спортни седалки, както и разположението на елементите в кокпита. Формата на каросерията също е максимално близка до спортно купе – като това се усеща при предлаганото място на втория ред. Който иска повече пространство, ще трябва да се обърне към BMW X3 или Mercedes GLC.

При тях обаче няма да имате чувството, че с всеки изминат километър моделът сякаш губи по килограм от теглото си, докато накрая не се превръща в нещо като 911 „на кокили“. Острото като бръснач кормилно управление, умелата настройка на въздушното окачване и перфектно балансираното окачване, което умело „жонглира“ при прехвърлянето на въртящ момент между предната и задна ос доказват, че тук си имаме работа с чистокръвно Porsche. Атакуваме първия завой, Macan леко започва да недозавива. От въртящия се контролер на волана сменяме режима на шофиране на по-спортен и продължаваме „играта“ си. Достигаме границата на сцеплението, сега задницата почва леко да се „мята“, след това още повече… Това тук май е спортният уред сред SUV-овете! Без значение дали пътниците на втория ред ще се зарадват на това или не!

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
5900 Lamborghini-та привикани в сервизите заради опасност от пожар

20
февр.
2017

Lamborghini започна сервизна акция, обхващаща различни модели – в т.ч. и Veneno. Причината: при определени обстоятелства те могат да се запалят

Card image cap
10 любопитни факта за Nokian

18
ное.
2016

AUTO BILD разкрива някои интересни неща от „кухнята“ на най-северния производител на гуми

Card image cap
Ето го новия SUV на Seat!

21
февр.
2018

След Arona и Ateca следва Seat Tarraco. Изображения на SUV-a в пълен размер „изтекоха“ във Facebook

Card image cap
Направи си сам… велосипед

24
авг.
2017

Е, не съвсем. Все пак освен съставните части на велосипеда получавате и подробна инструкция за монтаж. Нашият тест на шведското колело от каталога на мебелния гигант ИКЕА

Card image cap

В последния брой:

Архив >