Обновеният Hyundai i30 – с контрол от смартфона


26
февр.
2020

Актуалното поколение на Hyundai i30 беше представено преди три години. А преди да дебютира новата генерация на компактния модел от Корея производителят дава фейслифт на i30.

Визуално Hyundai „пипва“ i30 съвсем внимателно. Освен нови брони отпред и отзад i30 получава и опционални нови LED-фарове. Дневните LED-светлини и задните получават нова светлинна графика с дизайн във формата на V. И с фейслифта ще бъдат запазени и трите варианта на каросерията – хечбек, Fastback и комби. Комбито получава за първи път пакетa N-Line (опция). Който избере големия бензинов агрегат или дизел, ще получи в комбинация с N-Line преработено окачване, както и кормилно управление с нова настройка – но само при Fastback и хечбека.

Размерите са идентични като тези при версията преди фейслифта. Въпреки новите части по каросерията размерите остават без промяна. Същото важи и за багажника: при хечбека той остава с обем 395 л, при Fastback – 450 л, а при комбито – 602 л.

Във версията N-Line обновеният i30 получава по-атрактивен дифузьор.

Разкрасен интериор

И в интериора дизайнерите на Hyundai са „пипали“ съвсем внимателно. Освен модифицирани дюзи за вентилацията i30 получава за първи път дигитален кокпит с диагонал 7 инча. Дисплеят на инфоразвлекателната система „пораства“ до 10,25 инча. По желание срещу доплащане тя може да бъде съвместима с Apple Carplay и Android Auto – за да не ви се налага да се занимавате с досадни кабели. Първото ни впечатление от автомобила е изцяло положително – защото качеството на изработка е много добро, както беше и преди фейслифта.

Интериорът остава прегледен и добре подреден. Качеството на изработка е добро, а централният дисплей пасва идеално на i30.

Повече опции след фейслифта

И по отношение на асистиращите системи Hyundai обновява сериозно своя компактен модел. Сега i30 разполага с асистент за потегляне по наклон и с аситент за поддържане на лентата. Системата за следене на мъртвата зона пък може да активира автоматично спирачките. За първи път i30 ще може да бъде „наблюдаван“ от мобилно приложение, както и отключван/заключван през смартфона. Дизайнерите дават на модела три нови цвята (Dark Night, Silky Bronze и Sunset Red), освен това вече има и нови ляти джанти с размер 16 и 17 цола. Базовата версия разчита на 15-цолови стоманени.

За първи път i30 ще бъде предлаган с дигитален кокпит, чийто дисплей е със 7-инчов диагонал.

i30 става „мек“ хибрид

Под капака i30 ще бъде частично електрифициран. Plug-in хибрид не е предвиден. За сметка на това с фейслифта идва и 48-волтова електрическа система. При най-мощната бензинова версия (1,5 л, 160 к.с.) и най-мощната дизелова (1,6 л, 136 к.с.) електрическото подпомагане към ДВГ ще бъде серийно, а 1-литровият бензин със 120 „коня“ ще може да бъде поръчан като „мек“ хибрид с 48-волтова електрическа система само опционално. Ще бъде предлаган нов бензинов агрегат със 110 к.с. и обем 1,5 л, както и познатият 1,6-литров дизел със 115 к.с. Като изключим базовия бензинов агрегат, всички двигатели ще могат да бъдат комбинирани по избор на клиента с 6-степенна ръчна или 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. Фейслифът на i30 N ще се появи малко по-късно.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >