Обновеният Citroën C3 – майстор на „шерването“


2
ян.
2021

Дори след лекия фейслифт Citroën C3 остава автомобил, при чийто вид ще ви увисне ченето. Особено когато малкият кросоувър бъде в двуцветната си версия, при която две трети от купувачите са дами.

Фейслифтът внася промени при така наречените Airbumps и в предната броня. Долната хромирана лайстна сега е оформена по различен начин с чупка надолу. Този дизайнерски елемент пасва идеално на Eco-LED фаровете, които вече са серийни за Citroën C3. Въпреки че не осветяват толкова добре, колкото матричните LED светлини, те консумират с около 76 процента по-малко енергия от конвенционалните халогенни фарове. Нови сензори за паркиране отпред и камера за заден ход помагат при маневриране. Със свежия и модерен интериор обещанието за красивата визия отвън е спазено и отвътре. Благодарение на изключително дебелата тапицерия „Advanced Comfort“, Lounge-седалки създават привлекателна и комфортна атмосфера – въпреки че страничните опори в горната и долната част на седалката можеха да бъдат и по-големи.

В C3 има място за четирима души, но пътниците отзад трябва да бъдат високи не повече от 1,85 метра.

Достатъчно място за четирима възрастни

Високата позиция на седене осигурява желания добър обзор към случващото се на пътя, а воланът може бързо да бъде заключен в желаното положение. Инфотейнмънт системата поддържа Apple CarPlay и Android Auto. А по желание французите могат да поставят и Full HD камера, с която водачът да заснеме зрителното си поле за 20 секунди и да го сподели в социалните мрежи. Навигационната система предлага отчети за трафика в реално време (първите три години безплатно), но Citroën може да подобри графичния процесор, защото изображението се натрупва доста бавно. Виртуалният кокпит се опитва да поддържа модерния усет с квадратни повърхности и дисплеи. Сред асистиращите системи C3 предлага, наред с други неща, асистент за аварийно спиране, система за предупреждение при напускане на лентата и круиз контрол.

Трицилиндровият мотор със 110 к.с. е достатъчно потентен за спокойно придвижване.

Въпреки дължината от четири метра, в C3 спокойно могат да се разположат двама възрастни един зад друг. Ако обаче сте с ръст над 1,85 метра, задната седалка не е особено подходяща за дълги пътувания. Багажникът разполага с обем 300 литра при вдигнати седалки и с до 922 литра – при  сгъване на облегалките.

Двигателят е слабичък под 2500 оборота

1,2-литровият трицилиндров агрегат работи добре в тандем с ръчната скоростна кутия, особено след като „прескочите“ момента на слаба тяга под 2500 оборота в минута с пъргава смяна на предавките. След като прескочите това забавяне, трицилиндровият мотор се представя като достатъчно жизнен. Със своите 110 к.с. (81 кВт) двигателят не е много тих, но може да се използва бързи смени на лентите в трафика. След 10,5 секунди достигате 100 км/ч, а максималната скорост е 198 км/ч. По данни на Citroën средният разход е 4,4 л/100 км, а ние постигнахме 6,2 л/100 км при нашето тестово шофиране. Окачването е с комфортна настройка.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >