Дори след лекия фейслифт Citroën C3 остава автомобил, при чийто вид ще ви увисне ченето. Особено когато малкият кросоувър бъде в двуцветната си версия, при която две трети от купувачите са дами.
Фейслифтът внася промени при така наречените Airbumps и в предната броня. Долната хромирана лайстна сега е оформена по различен начин с чупка надолу. Този дизайнерски елемент пасва идеално на Eco-LED фаровете, които вече са серийни за Citroën C3. Въпреки че не осветяват толкова добре, колкото матричните LED светлини, те консумират с около 76 процента по-малко енергия от конвенционалните халогенни фарове. Нови сензори за паркиране отпред и камера за заден ход помагат при маневриране. Със свежия и модерен интериор обещанието за красивата визия отвън е спазено и отвътре. Благодарение на изключително дебелата тапицерия „Advanced Comfort“, Lounge-седалки създават привлекателна и комфортна атмосфера – въпреки че страничните опори в горната и долната част на седалката можеха да бъдат и по-големи.

Достатъчно място за четирима възрастни
Високата позиция на седене осигурява желания добър обзор към случващото се на пътя, а воланът може бързо да бъде заключен в желаното положение. Инфотейнмънт системата поддържа Apple CarPlay и Android Auto. А по желание французите могат да поставят и Full HD камера, с която водачът да заснеме зрителното си поле за 20 секунди и да го сподели в социалните мрежи. Навигационната система предлага отчети за трафика в реално време (първите три години безплатно), но Citroën може да подобри графичния процесор, защото изображението се натрупва доста бавно. Виртуалният кокпит се опитва да поддържа модерния усет с квадратни повърхности и дисплеи. Сред асистиращите системи C3 предлага, наред с други неща, асистент за аварийно спиране, система за предупреждение при напускане на лентата и круиз контрол.

Въпреки дължината от четири метра, в C3 спокойно могат да се разположат двама възрастни един зад друг. Ако обаче сте с ръст над 1,85 метра, задната седалка не е особено подходяща за дълги пътувания. Багажникът разполага с обем 300 литра при вдигнати седалки и с до 922 литра – при сгъване на облегалките.
Двигателят е слабичък под 2500 оборота
1,2-литровият трицилиндров агрегат работи добре в тандем с ръчната скоростна кутия, особено след като „прескочите“ момента на слаба тяга под 2500 оборота в минута с пъргава смяна на предавките. След като прескочите това забавяне, трицилиндровият мотор се представя като достатъчно жизнен. Със своите 110 к.с. (81 кВт) двигателят не е много тих, но може да се използва бързи смени на лентите в трафика. След 10,5 секунди достигате 100 км/ч, а максималната скорост е 198 км/ч. По данни на Citroën средният разход е 4,4 л/100 км, а ние постигнахме 6,2 л/100 км при нашето тестово шофиране. Окачването е с комфортна настройка.