Обновеният C3 Aircross: истински симпатяга, истински Citroën (ТЕСТ)

0908
2021

Това странност ли е или собствен характер? Ако харесвате Citroën C3 Aircross, вероятно отговорът е второто. И въпреки това, няма как да не отбележим някои доста „завъртяни“ решения… Първо: индикациите с дисплей за положението на селектор на автоматика са изнесени в средата на конзолата – така че за да видите, ще ви трябва гъвкав врат. Второ: бутонът за отопление на седалките е изнесен от външната страна на долната им част. Трето: мултимедийната система с 9-инчов екран действително има бутони за бърз избор, но ако искате да знаете кога ще стигнете у дома и колко километра още остават, трябва да сложите очила за четене, защото шрифтът е твърде ситен!

С фейслифта Aircross получава нов облик

Но дори с оглед на всичко това обновенията Citroën C3 Aircross си остава симпатяга – и ние празнуваме факта, че ще продължим да виждаме модела по европейските пътища! Компактният Aircross е на на пазара от лятото на 2017 г. и използва същата техника като Opel Crossland. Сега французите са „пипнали“ основно предната част на мини SUV-a с дължина 4,16 метра, като с големите въздухозаборници и острите LED светлини, малкият „шеврон“ изглежда доста по-сериозен и вече не го играе сладък. За щастие, той остава практичен. Задната седалка може да се премести с 15 сантиметра напред и така обемът на багажникът се увеличава от 410 на 520 литра. А ако сгънете изцяло задните седалки, ще се радвате на равна товарна повърхност и обем от 1289 литра. А когато сгънем предната пасажерска седалка, Citroën обещава, че ще можем да товарим предмети с дължина до 2,40 метра. Ще пробваме по-късно, нека първо направим едно кръгче от Adam Opel Haus в Рюселсхайм (Citroën Германия вече има обща централа заедно с Opel, DS и Peugeot) до Фелдберг.

След фейслифта C3 Aircross изглежда по-мускулест.

Комбинацията двигател-скоростна кутия пасва идеално на високия C3

Първото впечатление: трицилиндровият 1,2-литров мотор със 131 к.с. и 6-степенният автоматик с хидротрансформатор подхождат отлично на автомобила – както сме виждали и при други модели на концерна. Тук обаче всичко изглежда малко по-различно: автомобилът е с толкова мека и комфортна настройка, че предницата леко се гмурка, а при висока скорост по завоите каросерията се клати – донякъде C3 Aircross леко напомня на Грозното пате. И знаете ли какво? Това пасва идеално на Aircross, тъй като този SUV иска да се носи нежно и да ви глези, а не да се прави на „спортяга“ с излишна твърдост. За малко да забравим: още при качването оценихме високо седалките Advance Comfort с дебела тапицерия, които познаваме от големите (и скъпи) Citroën-и. И като стана дума за пари: обновеният C3 Aircross се предлага на стартова цена от 34 585 лв. със 110 к.с. Тестовият автомобил със 131 к.с. и автоматик с хидротрансформатор и топниво на оборудване струва минимум 46 404 лв.

Добра комбинация: 1,2-литровият трицилиндров бензинов двигател и автоматикът с хидротрансформатор осигуряват приятно усещане при шофиране.

Извод

В класа на мини SUV-овете става напечено. VW T-Cross и Hyundai Bayon уверено настъпват – и затова е добре, че навършилият цели четири години Citroën C3 Aircross беше освежен. Удобен, голям и гъвкав – този модел е наистина симпатичен.

Технически данни на Citroën C3 Aircross Puretech 130

Двигател: трицилиндров с турбо, отпред напречно • Работен обем: 1199 см³ • Мощност: 96 кВт (131 к.с.) при 5500 об/мин • Максимален въртящ момент: 230 Нм при 1750 об/мин • Задвижване: предно, 6-степенна автоматична трансмисия • Дължина/ширина/височина: 4155/1756/1605 мм • Тегло: 1280 кг • Обем на багажника: 410-1289 л • Ускорение 0-100 км/ч: 10,3 сек • Макс. скорост: 195 км/ч • Разход: 6,1 л/100 км (А95 Н) • CO2 емисии: 139 г/км • Цена: от 40 901 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин