Обновените S 63/S 65 Coupé/Cabrio – с решетка тип Panamericana

1109
2017

След лимузината идва ред на купето: Mercedes освежава след традиционната S-клас нейните версии Coupe и Cabrio. За първи път обновените модификации ще бъдат представени на изложението във Франкфурт (14-24 септември), а с тях пред широката публиката ще дебютират и спортните модификации АМG-Coupe и Cabrio. Най-съществените новости при външния вид са въведената с AMG GT R решетка тип Panamericana, както и предната броня с дизайн Jet-Wing. Сплитерът е изпълнен в гланциран хром, какъвто има и по праговете. Отзад откриваме преработена „престилка“ с дифузьор и ново оформление на ауспуховите тръби. Ексклузивно за Coupe-то и Cabrio-то се поставят OLED-стопове. При тях 66 елемента изнасят истински „анимиран” светлинен спектакъл при отключване и заключване на колата и се адаптират към светлината в конкретното време на деня и интензивността при натискане на спирачките.

Както и при лимузината, инженерите са обърнали специално внимание на интериора на S-клас Coupe и Cabrio, и са работили усилено в областта на инфотейнмънт системата. И при изпълненията с две врати има два 12,3-инчови дисплея под общо стъкло. Инструментите могат да бъдат представяни виртуално в три режима: класически, спортен и прогресивен. Новост при Coupe-то и Cabrio-то са познатите тъчповърхности по волана, посредством които се управляват инфотейнмънт системите и функциите в автомобила без водачът да вдига ръцете си от волана. Като стана дума за волан – той е същият като при лимузината, но при AMG-изпълненията е скосен отдолу. Към менюто са добавени показания за температура на двигателното и на трансмисионното маслото, за температурата на гумите, както и за налягането при свръхпълнене. Естествено, на борда са и типичните AMG спортни седалки, а в купето има и стилен аналогов часовник. Опционално декоративните бленди могат да бъдат поръчани от карбон или с пиано лак в черен цвят.

Допълнително към познатите тъчповърхности на волана Mercedes добавя функции, познати от лимузината и от Е-клас, към гласовото управление на S-клас с две врати. Посредством гласови команди могат да бъдат контролирани климатизацията, отоплението на седалките и амбиентното осветление. Инфотейнмънт системата разполага с 3D-изображения, Car-to-X предупреждения, данни за времето и бензиностанциите (с цени на горивата) и информация за паркоместа. Серийно Comand Online е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. Винаги на борда е функцията за индуктивно зареждане на смартфона, благодарение на която могат да бъдат зареждани и други устройства, отговарящи на Qi-стандарта (с диагонал на дисплея до 15,2 инча). АМG-тата получават допълнително и функциите на т.нар. AMG Track Pace. Благодарение на него на Comand-дисплея се показват времена за обиколка и данни за колата.

S 63-версиите серийно разполагат с двойно задвижване 4matic+, което в зависимост от ситуацията на пътя преразпределя интелигентно въртящия момент към отделните колела. В определени моменти колата може да мине и изцяло на задно. „63-ките“ получават и трансмисията AMG Speedshift MCT 9G. Тя заменя автоматика при стандартния S-клас Coupe със съединител в маслена баня за потегляне. Тази скоростна кутия позволява на S63 да използва „улеснената“ модификация Race Start на системата Launch Control. По-мощните S 65 Coupé/Cabrio залагат на трансмисията AMG Speedshift TCT 7G. Новост при S63 е специфичната кинематика на предната ос, при тази версия клапите в ауспуха винаги са част от стандартното оборудване. S65 заводски получава окачването AMG Active Ride Control. То разполага с функция за контрол на наклона на каросерията в завой (с до 2,65 градуса). За атрактивна визия AMG опционално предлага т.нар. Night Package с алтернативни джанти и различни карбонови компоненти. АМG-тата получават допълнително и функциите на т.нар. AMG Track Pace. Благодарение на него на Comand-дисплея се показват времена за обиколка и данни за колата.

Стигаме до най-важното: при S-клас Coupé Facelift AMG залага на V8 Biturbo с работен обем 4 л за S63. В тази конфигурация колата генерира 612 к.с. и до 900 Нм максимален въртящ момент – това са с 27 „коня“ повече от предшественика, където работният обем беше по-голям. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,5 сек, а максималната скорост е 250 км/ч (с AMG Drivers Package – 300 км/ч). Версиите с обозначението 65 на задния капак отново ще използват познатия 6-литров V12 с 630 к.с.

Технически данни:

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Coupé: V8-бензинов; 3982 куб.см; 612 к.с.; 900 Нм макс. въртящ момент; 9,3 л разход по норма; 0 до 100 км/ч за 3,5 сек

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Cabriolet: V8-Benziner; 3982 куб.см; 612 к.с.; 900 Нм макс. въртящ момент; 10,1 л разход по норма; 0 до 100 км/ч за 3,5 сек

Mercedes-AMG S 65 Coupé: V12-Benziner; 5980 куб.см; 630 к.с.; 1000 Нм макс. въртящ момент; 11,9 л разход по норма; 0 до 100 км/ч за 4,1 сек

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet: V12-Benziner; 5980 куб.см; 630 к.с.; 1000 Нм макс. въртящ момент; 12,0 л разход по норма; 0 до 100 км/ч за 4,1 сек

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин