Обновената Skoda Karoq – вече с веган кожа на седалките (ТЕСТ)

2104
2022

Наскоро Skoda представи фейслифта на Karoq. По отношение на външния вид промените не са много. Но как се държи моделът на пътя? AUTO BILD изпробва освежения SUV – с познатия 2-литров четирицилиндров турбо със 190 к.с. (винаги със задвижване на четирите колела), в ниво на оборудване „Sportline”.

При шофиране прави впечатление, че двигателят и трансмисията работят в много добър тандем. Развиващият 320 Нм 2.0 TSI „тегли“ стабилно от ниски обороти – така че не е проблем кутията да държи по-високи предавки. 7-степенната DSG се справя отлично както с плавното потегляне, така и с бързото „връщане“ на предавки. Симулираните звуци от ауспуховата система не ни допаднаха особено – хубаво е, че можете да ги изключите.

Приятно пътно поведение, но твърде „остро“ кормилно управление

В своя клас Karoq е един от SUV-овете с най-добри настройки – като това важи и за версията Sportline. Дори и в най-твърдата си настройка DDC-окачването в комбинация с 19-цоловите джанти няма да постави пломбите ви на изпитание, а в „мек“ режим дори лошите пътища вече не са проблем.

В изпълнение Sportline с 2,0-литров TSI и 190 к.с. Karoq е много пъргав, комфортът също е на високо ниво.

Малко критика имаме по отношение на кормилното управление: от централна позиция то реагира твърде рязко, поради което на магистралата Karoq понякога прави впечатление на твърде нервен. За сметка на това воланът, който вече ни е познат от Octavia, е много шикозен.

Чехите би следвало да се постараят повече по отношение на гласовия контрол: дестинациите за навигацията трябва да се диктуват в определена последователност, а контролът на климатика изобщо не е в репертоара на гласовото управление.

Дигиталното табло вече е серийно

Поне в интериора има една малка изненада: Karoq вече не се предлага с аналогови уреди, а само  с дигитално табло – в две версии (8 и 10,25 инча). Клиентите могат да изберат някоя от четирите информационно-развлекателни системи с размери на екрана от 6,5 (Swing) до 9,2 инча (Columbus).

Аналоговите уреди са изпратени в миналото. Виртуалният кокпит вече е сериен.

Нов е опционалният пакет Eco с веган тапицерия за седалките, която почти не се различава по усещане от другите изкуствени кожи, но е направена от рециклирани PET бутилки. Части от седалките и подлакътниците са изработени от микрофибър Suedia в цвят „мока кафяво“. Амбиентното LED осветление вече стига до задната част – и това е всичко, което Skoda е „пипнала“ в интериора след фейслифта.

Опционалният пакет Еcо с тапицерия на седалките от вегански и рециклирани материали е нов.

Пространството, както и преди, е много щедро, а използваните материали са много качествени. Асистиращите системи са подобрени – така например в бъдеще Travel Assist ще бъде предлаган в две различни версии, като Skoda предупреждава, че някои от асистиращите системи ще бъдат налични едва в по-късен етап през 2022 г. Причината за е липсата на чипове.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин