Обновената Mazda CX-5: всичко остава друго

Първата Петица се оказа чудесен SUV. Защо тогава да го променяме? Нека просто го усъвършенстваме. Еволюция вместо революция


9
май
2017

Всяка четвърта продадена нова Mazda по света е CX-5. Именно поради тази причина при създаването на второто поколение на бестселъра японците са пипали само с бели ръкавици. Това личи най-вече при екстериорния дизайн. Предната колона е наклонена с няколко милиметра назад, предницата се е сдобила с леко издължен напред нос. Този SUV никога не е предизвиквал спорове относно външността си. Намереното златно сечение остава запазено и сега. Откъдето и да го погледнеш, трудно може да му намериш кусури.

В купето използваните материали сега са значително по-висококачествени. Във висшето ниво на оборудване Mazda CX-5 предлага кожени седалки, дърво и изискани пластмаси със завидна визия. Веднага прави впечатление, че японците са се сбогували с прагматичната философия „изчистен дизайн, изгодна цена“. Отново при топоборудването разполагате с аудиосистема Bose, навигационната система включва тригодишна безплатна актуализация на картите и в повечето европейски държави дори обозначава моментната цена на горивата в бензиностанциите, изобразявани на монитора.

Скромен си остава дисплеят на навигацията. Запазен е 7-инчовият формат от предходния модел, визуализацията също не влиза в прекалено много детайли. За сметка на това радост за окото са ефектният хедъп дисплей и финно очертаните и оформени измервателни уреди на таблото. Обемът на багажника си е останал непроменен и предлага вместимост между 506 и 1620 л. Същото си е и междуосието от 270 см. Пътниците на втория ред могат да се радват на два отделни USB входа, разположени в средно разположения подлакътник с капак. Двете външни задни седалки освен това могат да се подгряват. Новости също така са адаптивният темпомат, който може да следва автоматично и на дистанция движещия се пред вас автомобил, асистентът за поддържане на траекторията спрямо маркировката на пътя, разпознаването на пътни знаци и матричните предни LED светлини.

Тестваният 2,2-литров дизел прави впечатление с доброто си ускорение, особено при резки и кратки изпреварвания. Двата турбокомпресора реагират в двустепенен режим, така че да подобрят капацитета на двигателя. По време на пътуванията ни разходът се движеше около 6,5 л на 100 км.

Ясни и удобно за четене уреди, екранът е запазил познатия ни размер: по-високото качество на материалите се забелязва веднага

Изключително приятно впечатление прави шумоизолацията в купето на новата Mazda CX-5. Самият двигател беше изключително тих още при предходния модел, но сега в кабината шумът от агрегата е едва доловим. Инженерите дори са скрили чистачките под предния капак, за да елиминират допълнително всякакви излишни акустични дразнения по време на път. Окачването като усещане е значително по-стегнато спрямо предходната генерация, в резултат на което елегантният SUV влиза напълно уверено в завоите. Неравностите по пътя „проникват“ в купето, но съвсем не предизвикват неприятни усещания. Дългите вълни новият японец поглъща сякаш доста по-добре. Като цяло по отношение на динамиката CX-5 е извървял сериозна крачка напред.

При движение по извънградски пътища с много завои водачът и спътниците му усещат комфорта и стабилността, които дават обновените седалки с фина странична опора. Спирачките реагират перфектно, управлението е адаптивно и подпомогнато от електронната система G-Vectoring, която безупречно се напасва към актуалната пътна ситуация. Чрез същата система се управлява и задвижването на четирите колела, като силата се разпределя според ситуацията между двете оси, а там допълнително между двете колела на всяка една ос.
За България все още няма обявени цени за новия модел, но в Германия увеличението е средно от 1000 лева спрямо предходната Mazda CX-5.

 

Елегантна линия среща хай тек: задният капак може да се отваря и затваря с електрическо задвижване

Mazda CX-5 Skyactiv-D 175 AWD

Двигател 4-цилиндров, битурбо, напречен • Обем 2191 см3 • Мощност 129 кВт (175 к.с.) при 4500 об./мин • Макс. въртящ момент 420 Нм при 2000 об./мин • Макс. скорост 208 км/ч • 0–100 км/ч 9 сек • Задвижване 4х4, шестстепенна ръчна скоростна кутия • резервоар 58 л • Д/Ш/В 4555/1840/1680 мм • Багажник 506–1620 л • Тегло 1520 кг • EU-микс 5,4 л дизел/100 км • Емисии CO2 142 г/км • Цена в Германия от 74 300 лева

Извод

Добре свършена работа! Удоволствието от шофирането е видимо увеличено. А множеството подобрения в детайлите превръщат новата Mazda CX-5 в сериозен конкурент в претоварения от атрактивни предложения SUV сегмент.

Шиничи Исаями, главен дизайнер на CX-5: В новата Mazda акцентираме на символичната връзка между автомобил, водач и пътници

Още по темата

Card image cap
Новото Bentley е на върха

26
ное.
2015

С новото Bentayga Bentley се изкачва на върха в класа SUV. С 900 нютонметра въртящ момент и максимална скорост 301 км/ч то надминава всичко, което се е предлагало досега

Card image cap
Jaguar E-Pace: малкият е доста твърд

10
мар.
2018

E-Pace е името на втория SUV на Jaguar. С дължината си от 4,40 метра моделът е конкурент на Audi Q3 и BMW X1

Card image cap
Dacia Lodgy 115 TCe : Готова за голямото пътуване

22
апр.
2016

След 100 000 километра с Lodgy знаем: Dacia може да е не само много евтин, но и наистина добър автомобил

Card image cap

В последния брой:

Архив >