Обновената Alfa Stelvio пази хубавото от стария автомобилен свят (ТЕСТ)

0210
2023

Какъв ужас само! Дисплей на инфотейнмънт системата, който не обхваща половината интериор, върху волана няма тъчслайдери, а задвижването не разчита на никакво електрическо подпомагане! Тази Alfa си е направо ретро автомобил! Глупости – просто е запазила в себе си всичко онова, което хората с бензин в кръвта не искат да си отива под натиска към електрификация на разни чиновници. Добре де – все пак е SUV, но определено – с характер. Наскоро Stelvio получи лек фейслифт, при който основните акценти бяха обновените предни и задни светлини, както и усъвършенстваната инфотейнмънт система. Ние тествахме версията Veloce с 2-литров турбобензинов агрегат и 280 конски сили. С освежените предни светлини с по три отделни модула (като при „малкия брат“ Tonale) тя изглежда респектиращо и агресивно – а екстериорният дизайн е в пълна хармония с динамичните способности на машината.

Най-същественото подобрение в интериора е инфотейнмънт системата с по-голям дисплей и възможност за aктуализации over-the-air
При превключване на режимите за шофиране (с отчетлива разлика дори в поведението на спирачките) това бива отразено на екрана

Потегляме пъргаво, педалът на газта реагира както подобава на Alfa, максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение малко след 2000 оборота, двойното задвижване е ориентирано към задната ос, тоест достига до 100 процента към нея и при необходимост разполагате с 4х4 – а това е истинска гаранция за удоволствие, както ще усетите от лекото „мятане“ на задницата. Окачването е спортно-стегнато – без да бъде прекалено твърдо за родните пътни условия. Благодарение на комфортните седалки дългите преходи не са проблем, а отзад едва ли може да бъде по-удобно за пасажерите.

И все пак, Stelvio e подобаващо дигитален: големият SUV е един от първите автомобили в света, който разполага с NFT сертификат (Non-Fungible Token). Технологията, въведена с Tonale, стъпва върху Blockchain-система и може да записва данни за конкретен автомобил, за да генерира уникален и неподлежащ на промяна сертификат с информация за историята, поддръжката и експлоатацията на съответния автомобил. NFT-сертификатът може да послужи като достоверен източник за това, че автомобилът е поддържан и експлоатиран правилно, което повишава неговата стойност при евентуална препродажба като употребяван.

С фейслифта са „пипнати“ и задните светлини

Най-същественото обновяване може да се види в арматурното табло с неговия исторически „телескопичен“ дизайн. Таблото съдържа нов, изцяло дигитален 12,3’’ TFT екран, от който има достъп до цялата информация за автомобила и параметрите, свързани с асистиращите системи за водача. Графиката на изображението може да бъде конфигурирана в три оформления – Evolved, Relaxed и Heritage.

Дълбокият багажник предлага обем от 525 литра…
…както и възможност за сгъване на седалките с лостче

Накрая за цената: Alfa не е евтин автомобил. Версията с 280 к.с. започва от 104.000 лв., а вариантът Veloce, тестван от нас, струва 117.850 лв. Да, сумата не е малка – но ако търсите SUV с ярко изразен характер и не ви харесва посока, в която върви светът на колела, инвестицията определено си струва.

Извод

Alfa Romeo направи лек фейслифт на SUV-а Stelvio. Но по-важното и по-хубавото е не новото, а добре запазеното старо – под формата на автомобил с характер и без прекомерна дигитализация. Този модел определено е въодушевяващ!

Да не забравяме корените: италианският трибагреник до лоста на 8-степенния автоматик ZF

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред надлъжно Работен обем 1995 см3 Мощност 206 кВт (280 к.с.) при 5250 об/мин Макс. въртящ момент 400 Нм при 2250 об/мин Задвижване двойно/8-степ. автоматик Д/Ш/В 4686/1903/1693 мм Тегло (празен) 1680 кг Багажник 525 л 0–100 км/ч 5,7 сек Макс. скорост 230 км/ч Разход 8,4 л А95Н/100 км Емисии CO2 191 г/км Цена: от 104 400 лв.

Специален поздрав: Scudetto се появява на екранчето между оборотомера и скоростомера

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин